Pangad ei andnud Tallinna Sadamale laenu
05.12.2009, 17:12
Tallinna Sadam põhjendas krõbeda intressiga riikliku laenu võtmist sellega, et pangad ei olnud nõus Muuga sadama konteinerterminali rahastama.
Samal teemal
* Tallinna Sadam võttis riigilt kõva intressiga laenu
* Tallinna Sadamalt 417 mln krooni riigile dividendiks
* Tallinna Sadam on sunnitud väiksemad investeeringud peatama
* Tallinna Sadam: konteinerivedu poliitikast puutumata
"Kahjuks pole hetkel tõesti võimalik kommertspankadelt pikaajalist rahastamist saada ning ka lühiajalise raha puhul on pankade marginaalid oluliselt kasvanud. Sellest tulenevalt oleme veendunud, et riigiga sõlmitud laenuleping on tehtud kommertspankadega võrreldavatel tingimustel," vahendas sadama avalike suhete juht vastuse Äripäeva päringule.
Ehkki Tallinna Sadam laenas selle aasta alguses Euroopa Investeerimispangalt 40 miljonit eurot vaid 0,41% riskimarginaaliga, ei nõustunud ettevõte väitega, nagu oleks Tallinna Sadama riskitaseme tõus kasvatanud ka laenumarginaali.
Reklaam
"Ennekõike on tegemist kapitali puudumisega laenuturul, mis kajastub üldises hinnataseme tõusus. Selle heaks tõestuseks on Euroopa Investeerimispank (EIB), millel on ligipääs pikaajalisele laenukapitalile säilinud ning kust on endiselt võimalik varasemaga võrreldavatel tingimustel laenu saada," lisas avalike suhete juht. Samas on EIB-lt saadava raha hulk piiratud 50%ga investeerimisobjekti väljaminekutest.
Tallinna Sadam ei näe riigi käitumises probleemi, kuna soovi korral saavat nad alati riigilt võetud laenu refinantseerida, kui kommertspankade tingimused tänasega võrreldes oluliselt soodsamateks muutuvad.
"Kahjuks on hetkel laenuturul olukord, kus raha saamiseks peab olema piltlikult öeldes suuteline tõestama, et seda raha tegelikult ettevõttel vaja ei lähe. Riigiga sõlmitud laenuleping annab meile võimaluse tunda ennast täna rahavooliselt kindlalt, kuid tingimuste paranedes kasutada ära tekkivad refinantseerimise võimalused," kommenteeris Tallinna Sadam.
Kuivõrd Muuga konteinerterminali temaatika puhul on räägitud palju Hiina transiidist ja Hiinast lähtuvatest võimalustest, küsis Äripäev, kas praeguseks on juba selge ja kindel, et hiinlased Muugale ka tulevad.
"Projekti tulukus ei sõltu otseselt sellest, kes terminali opereerib, vaid sellest, palju konteinerterminali kaudu kaupa liigub. Nii või teisiti on suur osa konteineriseeritud kaubavahetusest seotud Hiinaga. Tallinna Sadam ei tee ega saagi teha operaatori valikut terminali opereeriva ettevõtja kapitali päritolu, vaid operaatori võimekuse põhjal meelitada piirkonnas liikuvad kaubavood Tallinna Sadamasse," vastas sadamaettevõte.
Rahandusministeerium sõlmis 18. novembril riigi nimel Tallinna Sadamaga laenulepingu, andmaks kuni 2011. aasta lõpuni Muuga konteinerterminali ja selle ümbruse arendamiseks 50 miljonit eurot. Laenu tagasimakse tähtaeg on 1. september 2024.
Tallinna Sadam maksis riigile 416 miljonit krooni dividende. Riik laenab firmale 15 aastaks ligikaudu 800 miljonit krooni intressiga 3%+6 kuu EURIBOR.
2 comments:
Tallinna Sadam maksis riigile 416 miljonit krooni dividende. Riik laenab firmale 15 aastaks ligikaudu 800 miljonit krooni intressiga 3%+6 kuu EURIBOR.
Kuivõrd Muuga konteinerterminali temaatika puhul on räägitud palju Hiina transiidist ja Hiinast lähtuvatest võimalustest, küsis Äripäev, kas praeguseks on juba selge ja kindel, et hiinlased Muugale ka tulevad.
"Projekti tulukus ei sõltu otseselt sellest, kes terminali opereerib, vaid sellest, palju konteinerterminali kaudu kaupa liigub. Nii või teisiti on suur osa konteineriseeritud kaubavahetusest seotud Hiinaga. Tallinna Sadam ei tee ega saagi teha operaatori valikut terminali opereeriva ettevõtja kapitali päritolu, vaid operaatori võimekuse põhjal meelitada piirkonnas liikuvad kaubavood Tallinna Sadamasse," vastas sadamaettevõte.
Post a Comment