Thursday, December 17, 2009

Teadmistepõhine Eesti vajab 37 000 kõrgelt haritud inimesthttp://www.postimees.ee/?id=201646&com=1

Teadmistepõhine Eesti vajab 37 000 kõrgelt haritud inimest
(92)

17.12.2009 18:08
Riigikantselei tellitud analüüsist selgus, et teadmistepõhiseks riigiks saamiseks on meil aastaks 2015. vaja juurde koolitada 37 000 kõrgharidusega inimest, Eesti trumbina nähakse keemiatööstuse ja IT-valdkonna arendamist.
« 1 2 3 4 »


Valhalla

17.12.2009 18:22
Leidke kõigepealt tööd neile kõrgharidusega inimestele, kes on töötud või, kes teevad tööd tunduvalt allpool oma kvalifikatsioone. Samas on vaja garanteerida ka inimväärikas palk vastavalt kvalifikatsioonidele. Muidu juhtub nii, et kõik on kõrgharidusega, aga elektrikuid, santehnikuid jne. polegi enam, sest kõik oskustöölised ja kogenud haritlased on välismaale kolinud.
-14 -1 +1 +55
Analüütik

17.12.2009 18:25
Ülikooli tuleb selleks minna, et hiljam saada tööd reisisaatjana. Eesti firmades peale müügitöö suurt midagi ei ole, kuna meil nii primitiivsed ärimudelid. See hi-tech on rohkem ulme, kui reaalsus. Anult mõned üksikud tegijad.
-8 -1 +1 +56
haige

17.12.2009 18:29
Alandagu seda krdi sigakallist õppemaksu ja siis hakkame edasi vaatama... :(
-7 -1 +1 +33
REKLAAM
Unustatakse üks oluline asi

17.12.2009 18:29
Kõik ei ole matemaatikud ja keemikud. Kas hakatakse ajuoperatsioone tegema lastele, kellele need ained ei sobi. Inimesed on ja jäävad erinevaks ning ei saa teha nagu vabrikus, et nüüd kolm aastakäiku keemikuid sünnitada. Tahate IT-riiki, siis tuleb vastavaid inimesi siia juurde meelitada.
-16 -1 +1 +36
krghrds

17.12.2009 18:31
Küsimus on selles, mida üleüldse kõrgkoolis õppida, et 20 aasta pärast tööd oleks. See on ikka päris raske küsimus. IT alal teevad hindud ja bulgaarlased meile ära, keemiatööstus on rikaste riikide rida. Ainult meditsiin jääb, et minna teenijaks jõukate skandinaavlaste juurde.
-4 -1 +1 +30
Kas selleks

17.12.2009 18:32
plaanitakse siis gümnaasiumide sulgemist?
-5 -1 +1 +20
Lemme Krimm

17.12.2009 18:37
Eelkõige tuleb üle vaadata need inimressursid, kes meil on olemas ja nad tööle rakendada.
Tulevikku PEAB PLANEERIMA, AGA NIISUGUSES SITUATSIOONIS, NAGU MEIL PRAEGU RIIGIS ON, NOORED SAAVAD SIIN HARIDUSE KÄTTE JA TÕMBAVAD UTTU, SEST MEE RIIK EI HINDA NEID, KES ON ÕPPINUD INIMESED- PALJUD TÖÖTAVAD REISISAATJATENA.
-5 -1 +1 +29
Anti

17.12.2009 18:38
See kõrgharitud kaader ei tähenda mitte midagi, kui ei ole ettevõtlikke inimesi, kes neile töökohad looksid. Selleks vajalikku baasi aga: julgust, otsustusvõimet, oma nägemust, loovust jne meie haridussüsteem ei anna. Seega kukub see teadmitepõhisus välja nagu praegu arstide koolitamine: riigi, st maksumaksja rahaga koolitatakse välisriikidesse tööjõudu.
-3 -1 +1 +30
to valhalla

17.12.2009 18:42
Kohe esimesest sõnast hakkab imelik postitus pihta teil. "Leidke.."

Miks te ise neile inimestele tööd ei paku? Kes seda leidma peaks? Oskate äkki tuua mõne ärimehe või investeerija, kes võiks selliseid töökohti luua? Äkki ootate, et riik tekitaks tühja koha pealt ettevõtteid ja ameteid, et "teadlaste saatjaid" mõnda aega palga peal hoida? Kas riik peaks palkama "palkamisspetsialiste", kes kõrgharidustega inimestel käest kinni võtavad ja nad tööle viivad?

Eesti vajaks tegelikult vähemalt paar korda, veel parem kui 10 korda suuremat rahvaarvu, siis võiks hakata rääkima kiirrongidest ja kõrgest palgast. Praguses olukorras, kus iga mats elab oma metsas, on praegune majanduslik olukord parim võimalikest.
-17 -1 +1 +18
Soomlane

17.12.2009 18:43
Ma ütlen teile, mis on põhjus.

Kõik inimeste heaolu kasutatud raha elaniku kohta (välja arvatud sõjaliste kulutused, teede arvepidamine, juhtimine ja nii edasi):

Norra: 178
Sveits: 176
Soome: 155
Rootsi: 150
Jaapan: 143
Suurbritannia: 141
Belgia: 135
Pransusmaa: 135
Itaalia: 133
Saksamaa: 133
Holland: 131
Austria: 130
Austraalia: 128
USA: 122
Hispaania: 113
Portugal: 109
Kreeka: 107
Eesti: 72
Venemaa: 47

International Labour Organisation (ILO), Household Income And Expenditure Statistics (HIES)

Äärmuslik kapitalism on tõesti halb asi. Miks Sotsialistlik Soome on rikkamaid riike ja Eesti nii vaene?
-14 -1 +1 +33
Meeldetuletus

17.12.2009 18:44
KOSMOS,KUU, VÕIDURELVASTUMINE, TERRORISM,KLIIMA See on lähiminevik ja olevik ,mis asi see teadmistepõhine on ?Ajupesupõhine riik ,kus poliitika on põhiline majandusharu mis toidab. Haritud inimesed on välismaal ja töölised sammuti
-1 -1 +1 +19
Tartu Ülikooli matemaatika

17.12.2009 18:46
instituudi korraline professor teenib kolm korda vähem kui riigikogu lihtliige. Assistent vähem kui kooliõpetaja. Teadmistepõhine Eesti. Mis see küll olla võiks?
-0 -1 +1 +76
ss

17.12.2009 18:48
Olen 34-aastane ja niikaua, kui mina mäletan, pole keemia kunagi populaarne eriala olnud. Sinna on alati vastu võetud need, kes mujale sisse pole saanud või pole julgenudki kusagile mujale proovida. Nii et pigem tuleks alustada olemasolevate keemiaõpetajate täiendkoolitusest, et nood suudaksid aine õpilastele huvitavaks ja arusaadavaks muuta. Ka riiklikul tasandil võiks keemiat rohkem propageerida ja kasvõi selle eriala tudengitele mingi präänik välja mõelda.

Nt kui ma omal ajal läksin medkooli farmaatsiat õppima, pidid tädid vastuvõtulauas rõõmust minestama, kui nägid, et mu keemiahinne tunnistusel oli "4". Noh, õpinguid alustades sain ka aru, miks. Pooled meie kursuse tegelastest ei osanud nimetada isegi Mendelejevi tabeli elemente. Tulingi sealt mõne aja pärast tulema...
-3 -1 +1 +28
lmf

17.12.2009 18:50
Kommentaar matemaatika riigieksamilt. Babe teatas et üldiselt on ta matemaatikas väga tugev aga tema üllatusena nõuti eksamil väga palju loogilist mõtlemist vajavaid ülesandeid. Selle pärast oli eksam raske ja sai kehva tulemuse.
-2 -1 +1 +25
sm. Kuusk

17.12.2009 18:55
Riik vajab INSENERE. Niikaua kuni kõrghariduse rõhk filoloogial ja ärijuhtimisel pole teaduspõhisest tootmisest mõtet unistadagi. Peaks naasma aeg millal uhkusega korteriukse sildile märgiti nime ette Dipl. insener...
-5 -1 +1 +34
Doktorant

17.12.2009 18:58
Niisiis, kui professor teenib 20000 ja riigikogu mittesittagi tegija 55000, siis selliste baasnäitajate juures võib teadmistepõhisusest und näha. Hariduse mõju ühiskonnale on pikaajaline. Kui sinna ei ole aastate jooksul piisavalt investeeritud , siis üleöö ei teki hariduskvaliteedi paranemist.
-1 -1 +1 +55
Ilves ajab nad Eestist minema

17.12.2009 18:59
Teate, mis selle peale võib öelda? Minge p..sse. Noored väga kõrgesti haritud inimesed panevad Eestist lihtsalt minema või ei LAST EESTISSE KUNAGI TAGASI. Tunnen paljusi Eestist lahkunud ja nüüd välismaal töötavaid inimesi, kes ütlevad, et neid ei lasta konnatiiki tagasi.
-8 -1 +1 +21
Insener

17.12.2009 18:59
Sellele kes kirjutas 18.29 et kõik ei ole matemaatikud ja keemikud...
Jah õige ei ole. Aga ei ole mõtet siis koolitada neist ka massiliselt filolooge, ärijuhte, ja krt teab mida kõike veel. Mingu kutsekooli, õppigu kelneriks, kokaks, õmblejaks, hotelliteenindajaks, või siis... /ok, selle jätan kirjutamata /
Miks peavad need vähesed kel reaalainete peale annet on seda neetud vabariiki ülal pidama kui need kes kergema vastupanu teed minnes teenivad raha ametnikutoolil kükitades või parteibosside vihmavarje hoides või neil niisama voodit soojendavad.
-7 -1 +1 +48
...

17.12.2009 19:02
Muna ja kana probleem. Me võime ju müüa oma noortele maha idee korralikult 12 a koolis tööd teha ja seejärel õppida endale kõrgkoolis 3+2 üks tehnikaeriala.

Esiteks peaksime me küsima, kui paljud lapsed saavad seda endale tegelikult lubada (täisajaga viis aastat tõsiselt õppida - töötegemine õppimise kõrvalt ei tule sellisel juhul kõne alla)?

Kui me suudaksime taga, et kõik koolilõpetajad saavad käia koolis vastavalt oma võimetele, mitte vanemate rahakotile, siis oleks tõenäoliselt mõned õpilased rohkem, kes reaaliat tõsisemalt võtavad.

Teine probleem algab siis kui ülikool läbi. Ilmselt ei ole meil neil tööd pakkuda ja neil endil ei ole enamasti kapitali, et ettevõtlusega alustada. Kui nad oma õpitud erialal tööd ei saa, siis on see enamuses mahavisatud raha. Ok, õnneks on meil Soome ja Rootsi naabriks. Saadame nad sinna, Taani ka. Vähemalt ei unusta nad õpitut ära ja koguvad kapitali. Võimalik, et keegi tuleb Eestisse tagasi ja teeb oma ettevõtte. Ehk tuleviku mõttes palju parem plaan kui potentsiaalsed insenerid kutsekoolis krohvijateks õpetada. Aga see on väga pikaajaline investeering.

Teadmistepõhine Eesti hakkab ettevõtjast. Tegelikult on üsna lihtne määrata kuivõrd on Eestis potentsiaali teadmistepõhise ettevõtluse jaoks. Rääkige meie rahakate kuttidega alates Mõisast, Leedost jt. väiksemateni välja ja vaadake, mida nad ütlevad mõtte peale hakata ettevõtjana ajama kõrgtehnoloogilist äri. Teistel lihtsalt ei ole niisuguse "meelelahutuse" jaoks vajalikku algkapitali.

Ma arvan, et kui te olete selle ära teinud, siis teeksite uued tööjõuvajaduse prognoosid, kus tööd on ainult lihttöölistele ja needki töökohad vähenevad. Mis ülejäänutest saab? Päikesekuningas soovitas rohtu süüa. Eks neil tule siis rohtu süüa või kusagile mujale kolida.
-1 -1 +1 +23
Al

17.12.2009 19:07
Varsti siin ainult dibiilid
-1 -1 +1 +11
Eesti

17.12.2009 19:10
Eestis on vaja et meil oleks ala-spetsialistid hea haridusega. See tänane kõrgharidus on ikka täiesti mõttetu - paljalt paberi tekitamine.

Kuidas saab 3 a. koolis käinud laps hakata peale ärikorralduse õppimist äri tegema? tuleb ikka amet õppida ja alles siis äri tegema. Seadusi ja ajajamist võid kodus ka õppida.

Senikaua kui neid äritüdrukuid ja naisi koolitatakse tulevadki meile mittemidagi tegevad töötud või kõrgharidusega müügiesindajad-teenindajad.
-3 -1 +1 +20
peep

17.12.2009 19:10
Selles suhtes võiks paralleeli tõmmata Taiwaniga, mille pindala on väiksem kui Eestil, elanikke aga üle 20 miljoni. Võrreldes Eestiga on Taiwan väga rikas riik ja kõrgtehnoloogia alal üks maailma tipptegijaid.

Seal moodustab põllumajandus SKP-st vähem kui 5%, nii et need kolhoosnikud, kes endiselt kisavad, kuidas Laar olevat põllumajanduse tapnud, võiksid nüüd korraks selle peale mõelda ja kooli minna, kunagi pole hilja end lollusest vabastada.

Sellise väikese natsionalistliku riigiga nagu meil, kes tahab ühekorraga, et teda rahule jäetaks ja aidataks, kaitstaks ja ikkagi veel rahule jäetaks, ja soovib seda, et kõik välismaalased uttu tõmbaks ja ikkagi tahaks suurt rikkust... pole ime, et inimarengu indeksis lähevad kõik muud ida-euroopa riigid meist mööda.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka to valhalla(18:42 17.12).
-9 -1 +1 +23
qwe

17.12.2009 19:12
See reaalainete eelistamine ja ülimalt tähtsaks pidamine on ikka väga häiriv. Muidugi on reaalteadused tähtsad, ent mida Eesti riik teeks kui poleks näiteks ajaloolasi, filolooge, teolooge, sotsiolooge jne? Sellest artiklist, kus ained, mis pole reaalteatuste valdkonnas, peetakse "pehmeteks" ning mitmetest varasematestki avaldustest rõhutatakse ikka ainult reaalaineid aga ma ei taha kohe üldse uskuda seda, et humanitaarained ebavajalikud või vähevajalikud on.
-25 -1 +1 +15
et saada

17.12.2009 19:14
matemaatikuid ja keemikuid ja füüsikuid, tuleks juba koolis maha tõmmata mõttetuid kiisuaineid ja totrusi. Aga pole ju õpetajaid, sest pooled ülikoolid koolitavad mingeid sotsioliste ja mässajaid ning ärimehi. Äriõppe magistrid ei saa ilma abita isegi escelis kahte tulpa kokku liidetud. Mis siin rääkida teadmusest ja teadusest.
-3 -1 +1 +22
mõtlik

17.12.2009 19:22
No mis noorte pealekasvu te loodate? Vaadake millised puupead tänapäeval koolis käivad. Ma mängisin vene ajal 5 aastaselt malet ja 6 aastaselt tegin isale ära. Kusjuures ma ei olnud ainukene. Naabritüdruk oli veel kõvem maletaja. Nüüd vaatad lapsi. No nii tühjad kui veel olla annab. Ei oska eesti keelt isegi, räägivad totakas slängis. Selline inimene täiskasvanuks saab ta on puudega, ta ei oska ju rääkida oma emakeeles. Koolide tase on alla igasugu arvestust. Ülikooli paberitega inimese leidmine pole mingi probleem. Aga firmale mõistusega ja kasuliku inimese leidmine on küll väga tõsine probleem. Miks paljud edukad firmad ei vaata inimese palkamisel enam tema haridust vaid teevad hoopis teadmiste kontrolli. Miks? Sest haridus on allakäinud. Ülikoolidest tuleb hulgi lausa igasugu tegelasi välja kes NSVL-i ajal poleks saanud nende teadmistega isegi keskkooli lõpetatud. Kõik uued põlvkonnad on 50% ulatuses eesti jaoks kaduma läinud. Kas te teate kui kõrge on 18-22 aastaste seas suguhaiguste levik.Igaüks on peaaegu narkootikume pruukinud ja umbes pooled jäävad elu lõpuni sõltlasteks. Lähiaastatel on oodata eestis keskmise eluea langust päris kõvasti. Üha rohkem noori sureb rasketesse haigustesse mida on tekitanud narkomaania ja kooli ning vanemate hoolimatu seksuaalne kasvatus.

Miks ometi miks? Miks riigikogu tõstis seksuaalse läbikäimise alampiiri 14 aastastele kes on alles poole aruga lapsed? Kas riigikogus on niipalju perverte kes kasutavad neid lapsi ära? Isegi arenenud ja vaba ühiskonnana tuntud euroopa riigid ei ole sellist sammu ette võtnud. Kas riigikogu tahab meie rahvast ära hävitada? Tahab meid muuta Tai seksuaalparadiisiks kus inimliha hind on samasuur kui paari sokkide hind poes? Arvestades eesti seisu tuleks seksuaalse läbikäimise keeld panna 18 aastani. Ja väga ranged karistused kõigile osapooltele kes seda rikuvad. Me peame oma noortest rohkem hoolima. Paraku liigse vabadusega me hävitame oma rahva!

Rangemad keelud ja karmimad karistused. Rohkem olümpiaade, rohkem võistlusi koolidele nii spordis kui ajutöös. Laps peab koolist tulles olema nii parajalt väsinud, et igasugu idiootsusteks lihtsalt ei jääks aega. Siis me suudame toota kvaliteetinimesi mitte kasutut inimrämpsu.

linnupüdja

17.12.2009 19:26
Analisaatorid ilmselt ei saa aru mis on matemaatika. See mida meil
selle all mõistetatakse, ka kõrgemal tasandil, on 400 aastat vana. Lapsed ei mõista % millest siis veel? Matemaatika ei ole teadus vaid pigem kunst. Küsimus on selles kuidas matemaatikat eluga, eel kõige füüsikaga,
seostada.
-0 -1 +1 +12
sss

17.12.2009 19:29
olen 64 aastane ja mäletan aegu, kus keemia pidi Nikita Sergejevitsi ideede järgi riigi kommunismile viima. Toimus ajupesu, mille tulemusena TPI keemiateaduskond oli populaarsusest lõhkemas. Õppinud inimesed hakkasid tootma silikatsiiti, plastmasse, karbamiidi. Tartu Ülikool andis välja terve plejaadi keemiaõpetajaid.
SEE JUTT, ET MÕNI INIMENE ON MATAMAATIKA-KEEMIA-FÜÜSIKAAJUTA, ON INIMVIHKAJALIK.
-3 -1 +1 +23
riigikogulane

17.12.2009 19:30
See ohustab meie jätkusuutlikust, ei ole vaja, tõmbame hariduskululutused maha.
-1 -1 +1 +11
REKLAAM
seniil

17.12.2009 19:31
Jah, asi algab ettevõtlusest.
Taiwani hiinlastel oli ettevõtlust küll. Kõik muu tuli ajapikku - ja isegi kaunis ruttu, vaid paarikümne aastaga.
Samuti korealastel. Või Hongkongi või Singapuri hiinlastel.
On ettevõtlus - on head töökohad. On head töökohad - leidub noori, kes pingutavad jne.
Aga meil valhalla ootab, et Puškin tuleb ja teeb asjad korda.
-4 -1 +1 +13
jobu

17.12.2009 19:32
See on küll õige, et humanitaaraladel läbisaamiseks on ikka oluliselt vähem tööd/talenti vaja kui reaalaladel. Kui need pehmed alad muutuksid ka oluliselt nõudlikumaks ja raskemaks, siis kahe raske vahel valib abiturient ikka selle, mis talle isiklikult rohkem sobib (mitte nii, et reaalteaduste potentsiaaliga noor valib lihtsama ja "seksikama" PR-i või ajakirjanduse). Nõnda saaks ehk ühtlustada reaali ja humanitaari ebanormaalset kreeni.
-4 -1 +1 +14
heh

17.12.2009 19:33
to ss:
Olen 34-aastane ja niikaua, kui mina mäletan, pole keemia kunagi populaarne eriala olnud. Sinna on alati vastu võetud need, kes mujale sisse pole saanud või pole julgenudki kusagile mujale proovida...
-----

See oli nüüd mingi vihje Ansipi pihta või? :)
-11 -1 +1 +10
seniil

17.12.2009 19:40
Jah, Eesti ettevõtjad (noh, mitmed, paljud, mitte just kõik) on ikka rumalad küll. Teoreetiliselt on see ju isegi hea - targematel eestlastel ja tublimatel eestimaalastel on šanssi need rumalad kõrvale lükata ja ise läbi lüüa. Praktiliselt on aga mitte-ettevõtjad veel rumalamad, ahnusest ja kadedusest veel rohkem pimestatud.
Kui riigi parimad maletajad on nii I järgu tasemel ja teised ei tunne õieti käikegi, siis maleolümpial edu loota pole, kulutagu valitsus maletajate toetamiseks palju tahes.
Sama lugu äris.

Eestlaste ettevõtlusepuudus ei luba mul Eesti tulevikku optimismiga suhtuda. Ega me just päris nälga ei jää, aga Euroopa viie viimase sekka kindlasti.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka seniil(19:31 17.12).
-6 -1 +1 +4
jah

17.12.2009 19:45
Kahjuks ei ole kõrgharidusega inimesed kõrgelt haritud. Praegusaja haridussüsteemid om pigem ajuloputavad ja sioonipankade monopolmajanduse alluvjüngreid tootvad. Nii arvan mina.
-7 -1 +1 +8
ss

17.12.2009 19:48
to heh (19:33)

Hehheh, tegelikult ei olnud vihje, ei tulnud selle pealegi:) Aga Ansip on vist lõpetanud ikka vene ajal, kus keemiasse ka mingisugune konkurss veel oli.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka ss(18:48 17.12).
-3 -1 +1 +10
Margo

17.12.2009 19:49
2015. aastaks on mind vaja, aga hetkel ei soovi eriti keegi minu erialased teeneid, kuigi olen hea nii matemaatikas, keemias, bioloogias ja teistes loodusteaduste valdkondades. Samas olen nutikas, hea analüüsivõimega ja ilmaeluga kursis. Aga pole midagi teha, sest tublisid inimesi on praegu palju üle.
-1 -1 +1 +16
tegelik

17.12.2009 19:50
Olen asjas sees ja ütlen lihtsalt - pr. juhi esimene palk on 15000EEK.
Asi selles et pole inimesi kes teaks vähemalt Ohmi seadust. On inimesi
kes oskavad hiirt liigutada neid nimetatakse ITspetsideks - nali. Arvan
et uuringu tellijad ka Ohmi seadust ei tea. Avan väkse saladuse -
J. Aaviksoo on minister sest ta on ainus kes selles ministeeriumis teab
Ohmi seadust.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka linnupüdja(19:26 17.12).
-5 -1 +1 +9
Teine artikkel tänasest lehest

17.12.2009 19:50
Tartu Ülikooli Füüsika Instituut on kulude kokkuhoiuks palunud selle sügise jooksul kõigil oma töötajatel neile sobival ajal võtta kaks nädalat palgata puhkust.
-0 -1 +1 +24
Insener

17.12.2009 19:52
Muide, mis kasu on sellest kui me neid spetsialiste koolitame? Praegu puudub igasugune stiimul olla oma ala tippspetsialist...kuna algharidusega kõrge riigiametnik arvab lihtsalt nii et tema teab paremini (või siis pole teda piisavalt "määritud", mine tea...)
Näide Eestis toimuvast: sadu miljoneid maksva rajatise projekteerimise hanke jaoks tuleb (lähtudes hanke tingimustest tellida vastutav insener välismaalt sest nõuded tema haridusele välistavad selle et ta oleks oma hariduse saanud Eestis ja omab samas vastavat tööstaazi ja kvalifikatsiooni.) Samas, juba üle 10 aasta on sarnaseid rajatisi projekteerinud omad insenerid, ja saanud väga hästi hakkama, erinevalt nendest viimase aja rajatistest kus projekteerimise eest vastutab välismaine spets...) sest ...
Ma võin nimetada laksust 2 objekti kus riigiamet annab ehitusriigihankeks üle miljoneid maksnud projekti, öeldes et projekt pole oluline, öelge oma hind koos uuesti projekteerimisega. Miks? Sest mõlemad projektid on tulnud välismaalt: 1. Soomest ja 2. Taanist...ja nende tegelik tase jääb alla tänapäeva vastava eriala TTÜ lõpetaja kursuse (mitte lõpu)tööle. Aga ametil linnuke kirjas, keegi on ilmselt oma rahad ka saanud ja märkimisväärne osa riigi rahast raisatud. On see normaalne? Ei ole. See koht tuleks KaPoga üle käia (ma ei mõtle siin meie vastavat organit vaid hoopis head putukamürki, organite poole pole mõtet tõrjuda, olles piisavalt kõrgel ja omades sidemeid hakab toimima ringkaitse)
Oh, ei jaksa enam kirjutada...keegi nagunii ei loe ka seda lõpuni aga lihtsalt, tigedaks teeb.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Insener(18:59 17.12).
-0 -1 +1 +32
tegelik to Margo

17.12.2009 19:59
Kus te geenius olete ja kellele olete oma omadustest teada andnud.
Eesti teadus põeb inimeste puuduse all. Tulge TÜsse.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka linnupüdja(19:26 17.12) ja tegelik(19:50 17.12).
-0 -1 +1 +5
rrrr

17.12.2009 20:00
"Riik vajab INSENERE"

Tundub, et ei vaja, sest praegugi ei leia insenerid tööd. TTÜ magister, töökogemustega insener IT alal on üheksa kuud töötu. Ju siis ei vaja riik harituid inimesi.
-0 -1 +1 +18
tegelik to Teine artikkel täna

17.12.2009 20:06
Asi lihtne - kui sul on ideid siis tulevad grandid ja EU. Kui su suust tuleb vaid sooja õhku siis - filmist - "meil lobisemise eest raha ei maksta".
Kõikjal on nii.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka linnupüdja(19:26 17.12), tegelik(19:50 17.12) ja tegelik to Margo (19:59 17.12).
-3 -1 +1 +5
jb

17.12.2009 20:08
"Äriõppe magistrid ei saa ilma abita isegi escelis kahte tulpa kokku liidetud."

Escelis... Aga postitajal vähemalt korralik ego.
-1 -1 +1 +9
ei vale,hoopis

17.12.2009 20:12
iga hinna eest erakonna nimekirja ja Riigikogusse ja kogu lugu.Vaat seal on kogu Eesti innovatsioon,seal on ülikõrge palk ja ilma tööta ,ainult kui kauaks ?Ei taha mõelda,et mida need 400 000 pensionäri siin tühjaks jooksnud Eestis varsti teevad ? Aga hea ,et nad lambana vait .Aga praegu Riigikogusse !
-0 -1 +1 +8
Liisu

17.12.2009 20:15
Mida karmimad tingimused, seda parem. Inimene, sh üliõpilane:) teeb (liigutab) täpselt/ainult, nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik. Erandid ainult kinnitavad reeglit. See on loodusseadus:)
-0 -1 +1 +9
Tribeca

17.12.2009 20:18
Mina õpin mehaanikainseneriks , loodan ,et Eesti Riigil mind tulevikus vaja! Olen arvestanud juba seda ,et hakkan vähem palka saama kui EBSi lõpetanud.
-0 -1 +1 +6
to jb

17.12.2009 20:18
Me kõik saime aru, mida kirjutada taheti.
Tegu on trükiveaga, mis on emotsionaalse ärrituvuse seisundis kerge tekkima.

Aga tegelikult väga hea näide sellest, et eestis on trükiviga kordi olulisem, kui mõtlemisviga.

Kui eesti tahab teadmiste- või teaduspõhist arengut, siis tuleks hakata rohkem hindama neid, kes mõtlevad õieti ja vähem hindama neid, kes parandavad trükivigu.
-1 -1 +1 +9
eieiei

17.12.2009 20:19
Meil on vaja rohkem reisisaatjaid.
-1 -1 +1 +7
elu24

17.12.2009 20:34
Vene aega meenutavad vanurid unustavad ära, et me võime ju drillida lapsi maast madalast matemaatikat õppima, suurendada tundide arvu, suruda vägisi pähe, mida iganes. Aga majandusele ei ole mingit kasu nendest eluvõõrastest kuivikutest ja nohikutest.. heal juhul saaksid neist head alluvad, teadmisi ju on ja tööharjumus ka alates lasteaiast. Aga vaja on inimesi, kellel oleks säilinud loovus, isikupära, individuaalne mõtlemine, kriitikavõime (sh oma õpetajate ja õpikute vastu - need drillitud nohikud peavad endale ettesöödetud materjali ju ebajumaluseks), lisaks kasulikud sidemed, koostöö välismaal teiste endasuguste õpilastega, pidev SUHTLUS, SUHTLUS, SUHTLUS. Sellised inimesed on võimelised looma midagi, mis annab tuhandetele tööd....
-15 -1 +1 +5
teadja

17.12.2009 20:35
Mõelge noored. Esimene palk on 15000 teine 25000. Turg on vaba on vaja
vaid teadmisi. Siis tuleb Suur Adroone Kollaider, kosmos jne. Vaja on
ainult omandadada fundamentaalsed teadmised näit. mat. analüüs.
Universum on lahti teie ees. Soovitus analisaatoritele ja nendele maksjatele - lugege klassikuid.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka linnupüdja(19:26 17.12), tegelik(19:50 17.12), tegelik to Margo (19:59 17.12) ja tegelik to Teine artikkel täna(20:06 17.12).
-2 -1 +1 +1
to ss

17.12.2009 20:38
"niikaua, kui mina mäletan, pole keemia kunagi populaarne eriala olnud. Sinna on alati vastu võetud need, kes mujale sisse pole saanud või pole julgenudki kusagile mujale proovida."

keemiasse on pidevalt kuldmedaliga löpetajaid ja olümpiaadidevöitjaid astunud, kujuta ette, mönda vöib see eriala lihtsalt huvitada sellepärast öpivadki seda

üks lüssa

17.12.2009 20:40
`Mitu milli küsitlus maksma läks,kas 37 milliga sai hakkama?
-0 -1 +1 +4
zebralik

17.12.2009 20:45
See on pula-mula. Kuniks ei muutu eestlaste mõtteviis pole reaalteadustega Eestis midagi peale hakata. Praegustel matemaatikutel-füüsikutel pole peale haridussüsteemi pea mingit väljundit, sest pole selliseid töökohti, kus vaja selliseid teadmisi. Vaid haridus- ja teadussüsteem võtab osa neist tagasi kas õpetajaks või teaduriks. Mis juhtus üle kõrgtehnoloogia firmaga, oli vist Tartu oma? Pankrotti läks või on kohe minemas. Rahasid ei tulnud ega tulnud.
Praegu peaks kõigile, kes lähevad õppima reaalaineid peale maksma, et nad seda üldse õpivad, sest risk töötuks jääda on kõrge. Ainus variant on ümber õppida, aga see tekitab küsimuse, et milleks siis üldse vaeva näha? Oma hobiks vaid. Jah, neil on lihtsam toime tulla, kui nad on juba uues süsteemis sees, aga sinna saamine on raske.
Nii et pula-mula.
-0 -1 +1 +13
_Pontu_)

17.12.2009 20:46
Juba praegu on raske IT alal tööd leida. Kas loodate, et kui meil juba kümneid tuhandeid itikatest reisisaatjaid on, ilmuvad äkki imeväel töökohad?
-2 -1 +1 +9
REKLAAM
to qwe

17.12.2009 20:46
"See reaalainete eelistamine ja ülimalt tähtsaks pidamine on ikka väga häiriv"

Miks häiriv, riigi majandusele ju elulise tähtsusega, sest reaalainete öppijad loovad materiaalseid väärtusi millest humanitaarid ka löpeks oma osa saavad eksistentsiks. Mujal väga üheselt vahe tehtud juba magistri-doktoriöppe tasemel humanitaaride ja reaalide vahele- kui esimesed peavad oma kalleid öpinguid ise finantseerima siis viimastel makstakse kinni nii öppemaks kui elatusraha

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka to ss(20:38 17.12).
-4 -1 +1 +5
Al

17.12.2009 20:50
SAmas kui vaadata ,et hariduselt ja teaduselt pidevalt kärbitakse siis tundub see ikka väga veider areng
-0 -1 +1 +8
Insener

17.12.2009 21:03
Muide, riik võib ju rääkida, tõelist nägu näitavad teod.
Veel 1 näide:
Mõned aastad tagasi anti tehnikaerialade doktorantidele kraadi kaitsmisel tehnikateaduste doktori kraad (dr.sci)
Nüüd antakse - filosoofiadoktor (ph.D)
(filosoofi jaoks on see muidugi vaid filosoofiline küsimus)

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Insener(18:59 17.12) ja Insener(19:52 17.12).
-0 -1 +1 +8
ss

17.12.2009 21:03
to ss (20:38)

Täitsa nõus, et mõned õpivadki seda sellepärast, et huvitab. Ja kui räägid kuldmedaliga lõpetanutest ja olümpiaadivõitjatest, siis kindlasti nende hulgas on neid palju.

Ent küsi ükskõik millise Eesti ülikooli vastuvõtuosakonnast ja saad kurva vastuse, et konkurss keemia erialale on üldjuhul "0,midagi", kui samas psühholoogideks pürgib 200 inimest ühele kohale. Ja siis võetaksegi vastu ka kesisemate teadmistega tüübid, et kohad täis saada.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka ss(18:48 17.12) ja ss(19:48 17.12).
-0 -1 +1 +4
Mölder

17.12.2009 21:21
Jah, just täpselt 37 tuhat on vaja. 36-st tuhandest jääks ikka väheks ja 38 oleks juba liig mis liig. Edu maksumaksja rahadega selliste hädavajalike uuringute läbiviimiseks!
-0 -1 +1 +4
..

17.12.2009 21:24
Ise tuleb otsida.. Olen kuulnud noorte käest lauseid, et pärast 9-ndat lähevad kohe kutsekasse. No ja need inimesed polnud lollid, täitsa asjalikud. Siin on kysimus pigem vaimses minnalaskmises, ambitsioonid puuduvad. Minnakse lihtsalt kergema vastupanu teed välismaale või kodus mingit kerget tööd tegema. Aga ma ytlen noored, praegu on õige aeg õppida ja targaks saada, sest paari aasta pärast majandus jälle õitseb ning igale erialale on vaja siis töölisi, ainult kannatust.
-1 -1 +1 +3
pr

17.12.2009 21:31
Mina õpine keemiat ja muidu loodusteadusaineid ning ma küll aru ei saaks, et sissepääsemine kerge oleks. Pigem eelistatakse pehmeid aineid reaalainetele, sest tunnistagem, reaalaineid õppivatel inimestel peab seda ajupotentsiaali tsipa rohkem olema kui inimesel, kes õpib lugema ja rääkima ja siis teiste jutte ümber,üle, ära rääkima.
-1 -1 +1 +4
Mari - Teen

17.12.2009 21:32
Kas tõesti ei ole veel aru saadud sellest,et kõige parem on juhtida ära hirmutatud ,väärikuse kaotanud ja tuleviku suhtes lootuse kaotanud inimmassi? Meil on üleeuroopalises tõukude-ametnike pseudodemokraatia diktatuuriolukorras niigi üks töömesilane vähemalt viie emamesilase kohta.Ja räägitakse veel teadusepõhisusest.Muuseas,hommiku tv ideoloogide arvates on Eesti k.a innovatsiooninokia hiina ketsi ja meie rahvusmustrite kombinatsioon e.nn. "rahvuspapud" ! Mul on küll piinlik! Sama piinlik on see,kui arvukas hiireliigutajate armee üritab maailamas leida ullikesi ja nendele (eeldatavalt mõistuseta alaealised,pedofiilid,kurjategijad jne.) üllitada kalli raha eest mõttetut nn.innovaatilist arvutipõhist heategu.See olekski nagu Eesti arenguime -leida endast lollimaid,kellele pähe määrida mingit jama.Eesti areng saab olla jätkusuutlik siis,kui meie juhid pole nii kolmenäolised ja inimesed selgrootud.Edu tagab haritud noortele mõtestatud ja etteplaneeritud rakenduse tagamine lisaväärtuse tootmisel.Muidusööjate armee tuleks viivitamatult laiali saata- isamaa on hädaohus!
-1 -1 +1 +7
sander

17.12.2009 21:36
koolitada ju jõuame, kuid kahjuks välisriikidele. kuidagi ebaaus on selline suhtumine meie riigi suhtes, kus siin saadud haridus kõlbab, kuid töötada Eesti hüvanguks enam ei kõlba.kui siin on NII paha, siis KOOLITAGU endid ka välismaal ja enda taskupeal.
-2 -1 +1 +5
Khm

17.12.2009 21:38
Kohustuslik matemaatika riigieksam aitab vaid noortele masendust ja läbikukkumist põhjustada.
-8 -1 +1 +4
to ss

17.12.2009 21:43
Keemiat õppida soovijaid on vähe sellepärast, et Eestis pole pärast lõpetamist tööd ega perspektiivi . Ala on siiski kordades raskem nn pula-mula ainetest, kuhu palju soovijaid ning reaalainetest pole vaja teada mõhkuigi.
-0 -1 +1 +3
LIIVIA

17.12.2009 21:48
Mina lahmiks inimesed üldse kolme kasti: esimesed, kes oskavad OMA KÄTEGA midagi reaalset luua, teised, kel on anne eelmiste tehtu võimalikult suure hinnaga(et ka neil endil ninaesine oleks) maha müüa, ja kolmandad on siis käsi pikal riigilt ootajad....Et kuuluda esimesse kasti, pead sa olema loov ja ülikoolis õppima. Et olla teises kastis pead olema nutikas ja soovitavalt ka ülikooli läbinud. Kolmandaid ei kommenteerigi..

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Liisu(20:15 17.12).
-1 -1 +1 +3
Livia

17.12.2009 21:51
HALLOO SANDER! välismaal, rootsi, taani, on kõrgharidus tasuta!

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Liisu(20:15 17.12) ja LIIVIA(21:48 17.12).
-2 -1 +1 +3
matemaatik

17.12.2009 21:53
#Vene aega meenutavad vanurid unustavad ära, et me võime ju drillida lapsi maast madalast matemaatikat õppima, suurendada tundide arvu, suruda vägisi pähe, mida iganes. Aga majandusele ei ole mingit kasu nendest eluvõõrastest kuivikutest ja nohikutest.. heal juhul saaksid neist head alluvad, teadmisi ju on ja tööharjumus ka alates lasteaiast. Aga vaja on inimesi, kellel oleks säilinud loovus, isikupära, individuaalne mõtlemine, kriitikavõime (sh oma õpetajate ja õpikute vastu - need drillitud nohikud peavad endale ettesöödetud materjali ju ebajumaluseks), lisaks kasulikud sidemed, koostöö välismaal teiste endasuguste õpilastega, pidev SUHTLUS, SUHTLUS, SUHTLUS. Sellised inimesed on võimelised looma midagi, mis annab tuhandetele tööd....#

Tavaliselt võiks suu kinni hoida teemal, millest aimugi ei ole. Kunstis on olemas kohti, mida väike grupp imetleb, aga mis suuremat osa külmaks jätab. Neid kohti on olemas ka matemaatikas, eriti kõrgemas matemaatikas. Sellest saab aru ainult väike osa, aga mõnikord võib see olla imeline. Matemaatika, millest sina räägid, on üldhariduslikmatemaatika. See on kehtestatud õppekavas ja selle peab igale tumbale selgeks tegema. Kahjuks ei ole igas inimeses loovus arenenud ja siit tingitult on mindud kergema vastupanu teed. Õpilastele antakse valmisprodukt kätte. Matemaatika ilu hakkab tulema välja alles ülikoolis, kui sa hakkad õppima, mida sa üldse need 12. aastat olid õppinud. Kui sa räägid, et matemaatikas pole loovust, siis järjekordselt on mul kahju, et sa oma lollust siin demonstreerid. Matemaatika ongi üks suur loovus. Ma ei hakka detailidesse laskuma, aga pakun välja ainult ühe mõtteaine? Kas arvud, pikkused, seosed, numbrid on tegelikult olemas või on see meie kõigi kujutlusvõime vili ?

-1 -1 +1 +11
Maamiis

17.12.2009 22:03
How Science Can Create Millions of New Jobs

http://www.businessweek.com/magazine/content/09_36/b4145036678131.htm?campaign_id=rss_tech
-0 -1 +1 +0
BP

17.12.2009 22:18
...meie geenid on nii kehvad, et sellises mahus innovaatilisi ja intelligentseid isikuid ei leia! See on ka peamine põhjus, miks Eesti edasi ei arene- nõrk ja andetu inimene!
-2 -1 +1 +3
:P

17.12.2009 22:18
Ja siis kiusavad Tallinna tudengeid, kes on meie tulevik...
-0 -1 +1 +4
TEADUSTEKANDIDAAT

17.12.2009 22:50
Ja mida selle kõrgharidusega siis teha, kui sellel enam sisu pole.
Mida selle haritute armeega teha, kui Britti huvide kettikoer seadusest eemaldab astmelised kvalifikatsiooni nõuded.

EESTIS POLE VAJA EI KRAADE, EKSAME EGA HARIDUST, EESTIS ON VAJA TUTTVUSI, SÕPPRU JA RAHA.
-0 -1 +1 +9
Kas ikka tunned maad, mis...

17.12.2009 22:58
Kui Einstein oleks oma tegevust alustanud Eestis oleks me tänaseni elanud vaid Newtoni maailmas. Keegi poleks kunagi kuulnud ega lugenud ta töösi.

On kõigile teada, et Eesti teadusmaastik on üks väikene lasteaed, kuhu mahub väga vähe inimesi ja kus valitseb täielik kambakraatia. Kui need vennad otsustavad mingitmoodi, siis puuakse püha inkvisitsiooni trummipõrina aatel isegi Einstein ja nõutakse sissesõidu viisat Jeesus Kristuselt.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka TEADUSTEKANDIDAAT(22:50 17.12).
-0 -1 +1 +3
Miiuke

17.12.2009 22:58
Isiklikult nägin 2 itikaid kogumestuga, kes praegu töötavad reisisaatjadena. Lisaks, mul on tõestused statistiliselt, et TTÜ lõpetajad IT erialal ainult 10% leiavad töökohta kutseala järgi.
-0 -1 +1 +2
Mii

17.12.2009 23:01
Ja ärge unistage teadusest Eestis. Teadus siin on kahtlane ja tõesti on likvideeritud vabasõna. Paar nõukaaja professoreid dikteerivad oma tingimusi ja pole siin koha värske jõudu jaoks.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Miiuke(22:58 17.12).
-0 -1 +1 +5
Matemaatikutele

17.12.2009 23:11
Teoreetiline vajadus ja praktiline võimalus on ja jäävad eri asjadeks. Teoreetikud ütlevad, et vot arvul 37000 on diplomeeritud haritlaste optimum saavutatud. Okei, palju peab praeguse kõrghariduse taseme ja sisseastujate arv (nt x) olema, et neist oleks omakorda lõpetanute arv (x-y) ja kui suur peab olema nende lõpetajate hulk, et neist jääks reaalsete teadmistega noori (x-y-z), et saavutada see maagiline 37000, kes omakorda asuvad olemata müstilistele töökohtadele? Jaburdus! Kes neid toidab ja mis raha eest?

Duff

17.12.2009 23:27
Ennem peaks inimene väheke enda mina arendama ja vähem rahast mõtlema, siis vaatab edasi.
-0 -1 +1 +1
mhmh

17.12.2009 23:28
Jaa, teadlasi on vaja aga tudengeid diskrimineeritakse!
Elagu Tallinn!
-0 -1 +1 +0
Mmm

17.12.2009 23:30
Matemaatikas on olemas dünaamilised süsteemid ja nende käitumisviisi prognoosimine, ka matemaatilise vaadest. Äkki see pole jaburdus?

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Miiuke(22:58 17.12) ja Mii(23:01 17.12).
-0 -1 +1 +0
REKLAAM
MM

17.12.2009 23:33
Saab alustada sellest? Äkki aitab?

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Miiuke(22:58 17.12), Mii(23:01 17.12) ja Mmm(23:30 17.12).
-0 -1 +1 +0
mmm

17.12.2009 23:34
http://www.dcc.ttu.ee/Automaatika/LAS/ISS0030/SMsj09s.pdf

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Miiuke(22:58 17.12), Mii(23:01 17.12), Mmm(23:30 17.12) ja MM(23:33 17.12).
-0 -1 +1 +0
L.

17.12.2009 23:34
to matemaatikule: sa unustad põhilise: ülikooli edukalt lõpetanud on mingi kraad targemad kui need, kes seda ei suuda. Nad on suure konsiiliumi ees oma lõputöö kaitsnud( selle, mida sina arvad, et emme kirjutas), nad on neli aastat iga sess pingelistel eksamitel oma ÕPPIMISVÕIMET näidanud... ja nüüd on neil täielik ÕIGUS oma lastelt õppetöös häid tulemusi oodata:)

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Liisu(20:15 17.12), LIIVIA(21:48 17.12) ja Livia(21:51 17.12).
-0 -1 +1 +0
M.

17.12.2009 23:40
Mis on õppimisvõime? Kui õppijal on huvi, siis õpib! Ja hindamisviis pole tähtis, kuna huvitaja ei pinguta hinnete nimel.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Miiuke(22:58 17.12), Mii(23:01 17.12), Mmm(23:30 17.12), MM(23:33 17.12) ja mmm(23:34 17.12).
-0 -1 +1 +0
mmm

17.12.2009 23:48
Projekt, mis ei ole rakendav? Miks?
http://www.innomet.ee/innomet/innomet_voldik_EST_weeb.pdf

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Miiuke(22:58 17.12), Mii(23:01 17.12), Mmm(23:30 17.12), MM(23:33 17.12), mmm(23:34 17.12) ja M.(23:40 17.12).
-0 -1 +1 +0
to Soomlane 18:43

17.12.2009 23:51
Eesti on lihtsalt maailmas vxike riik - kes talle max-majanduse mudeli leiutab, peaks saama Nobeli
-0 -1 +1 +2
Mõistlik

18.12.2009 00:00
Kust sellised andmed on võetud? Enne kui sellist juttu kirja panna ajalehe veergudele võiksite siiski kokku lugeda kui palju kõrgharidusega spetsialiste meil on sunnitud kodus istuma ja kui palju nendest on sunnitud vastava eriala töökohtade puudumisel (ka koristajatena, prostituutidena, kurjategijatena jms töötama) ning hoopiski teistel erialadel (sh madalamapalgalisematel kohtadel) tööd vehkima teha. Lisaks kõigele sellele käiakse aga nutuse häälega ringi, et neid vaja välismaalt sissegi veel tuua!
Tohmanite jaoks on päris sünnis öelda sõnu, mida on kunagi välja öelnud J.W.Goethe: "Mitteküllaldane on saada vaid haridust, on vaja ka leida sellele rakendust." Lisaksin siia veel B.Pascal´i mõttemõlgutusi: "On olemas küllaldaselt valgust nende jaoks, kes tahab näha, ja küllaldaselt pimedust nende jaoks, kes ei taha." Nii et, valitsusse valitud isikud: tegelege selle asjaga tõsisemalt, enne kui kogu meie väikese riigi ühiskond pole hoopiski alla käinud, vaatamata saadud haridusele.
-0 -1 +1 +3
M.

18.12.2009 00:01
Nüüd Taru Ülikool: http://infutik.mtk.ut.ee/www/kodu/riqk/ee/uurimused/mag/Merikyll.pdf

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Miiuke(22:58 17.12), Mii(23:01 17.12), Mmm(23:30 17.12), MM(23:33 17.12), mmm(23:34 17.12), M.(23:40 17.12) ja mmm(23:48 17.12).
-0 -1 +1 +0
vajatakse

18.12.2009 00:06
kõrgelt harituid, kuid sisse tuuakse keskpäraseid ja alla selle miskipärast, seda ühelt poolt ja miks ei tasustata siinseid kõrgelt harituid vääriliselt, nad on SUNNITUD lahkuma Eestist
-0 -1 +1 +2
Eero Uustalu

18.12.2009 00:53
just nimelt "kõrgelt haritud" mitte kõrgharidusega
probleem selles, et kõrgkoole on eestis siginenud nagu seeni pärast vihma ja suur osa kõrgharidusest ei kannata mittemingisugust kriitikat
Nõukogude ajal öeldi. et kõrgkoole on eestis viis (peda ei pidanud olema) ja eks neid on nüüdki alla kümne.
-0 -1 +1 +1
küsimus

18.12.2009 01:06
Kas riigil on ülevaade kõrgharitud töökogemusega ja hetkel töötutest spetsialistidest. Minu meelest ei ole. Meie riigi tööandjale ei ole olulised inimese oskused vaid tema sidemed ja oskus meeldida.
Näiteks andekas ja oskustega kõrgharitud insener on hetkel töötu, sest keskharidusega ärijuhtimise eriala lõpetanud ülemus ei mõista, miks ei ole turul saadaval IT hariduse programmeerimine, inglisesaksaprantsusevene keele oskusega ja projektijuhtimiskogemusega "tallalakkujat", kes oleks nõus 1500.eeguga kuus peret toitma.
Töötukassa võiks analüüsida oma kodulehel paljureklaamitud tööpakkumiste tagamaid või makstakse firmadele selle eest, et nad riputavad üles fiktiivseid tööpakkumisi.
Eestis peaks looma töövõtjate nõukogu koos erialakomisjonidega, kes jälgiksid tööturul toimuvat ja annaksid nõu ka Haridusteadusministeeriumile, missugust eriala riigil lähiajal vaja ja missuguse eriala spetsialistidele vaja täiendkoolitust, muidu nii, et töötukassa keskharidusega ametnikud hangivad vaid nn kutsehariduskeskuse koolitusi käsitööoskuse arendamiseks, aga milleks finantsistile pottsepaoskus või õpetajale hooldajapaberid. Riigis toimub meeletu raiskamine ja tööandjad jäävadki otsima spetsialiste, kes oskavad programmeerida või kellel on B kat paberid.
Võiks luua riigi garantiiga laenutoote, mis on mõeldud töötutele. Siis saan ise otsustada, kas teen selle 10 000 või 15 000 eest ommale autojuhiload või IT koolituse. Kui tööle saan, maksan tagasi, kui ei siis maksavad lapsed. Riik ei suuda ju koolituste osas töötuid aidata ja uskuge, enamus töötuid tahab tööle minna ja võimalikult kiiresti.
-0 -1 +1 +0
küsimus veel

18.12.2009 01:10
Vabandus, mõned kirjavead lipsasid sisse ja mõte peaks olema edasi antud.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka küsimus(01:06).
-0 -1 +1 +0
sellepärast

18.12.2009 01:31
siis seltsimehed sulgevad koole ja teevad eestlastel oma lastele hariduse andmise vöimatuks.
Kuuse all pole töepoolest vaja midagi
-0 -1 +1 +0
et siis nii

18.12.2009 02:21
Austraalias tekib masust hoolimata tööd juurde, kliima on hea, pensionipõlve perspektiivid samuti. Kas Eesti praeguses olukorras ei ole süüdi kõrgelt haritud tegelinskid? Mis kasu oli siis nende diplomitest, kui nad viisid riigi rappa? Teevad igasuguseid mõttetalguid, et kompenseerida diplomeeritud luuserite loogika ja ideede puudulikkust. Ja aeg ajalt mingi jopski kiljub kuskilt välja, mida olevat Eestil vaja 5 rikkama sekka sattumiseks või siis IT-tiigriks saamiseks: kord 300 000 võõrtöölist Aasiast, kord 37 000 kõrgelt haritud inimest. Ons inimesed mingid mutrid ja poldid? Sellised visionäärid on nuhtluseks igale ühiskonnale, kuna selmet midagi asjalikku pakkuda, vehivad nad laest võetud numbritega, nagu ka üks pooletoobine oma euro-mantraga..

1 comment:

elektritsaabtasuta.blogspot.com said...

Jaapanis ja Hiinas on TOOTMISPÕHINE TEADUS JA JAAPANI MAJANDUSSÜSTEEM,NING PANGAD ANNAVAD INTRESSIDETA LAENU...seepärast neil on kõik asjad korras.
TOOTMISPÕHINE TEADUS
TOOTMISPÕHINE TEADUS
TOOTMISPÕHINE TEADUS

Meil ja kõikides postsotsialistlikes riikides valitseb banaanivabariigi süsteem:"Käsi kullas või käsi mullas" ehk 99% elanikest on orjad ja 1% elanike kätte on koondunud SKP-seda süsteemi hoitakse paigas igas eluvaldkonnas,nii korruptsiooni,kuritegevuse,monopoolse majanduse-kõigega.
Sellepärast on ka meie külad tühjaks jäänud,et valitsevaks majandusmudeliks on "Käsi kullas või käsi mullas"

Sellest on väljapääs:
1.TASUTA ELEKTER IGALE EESTLASELE s.o. tuleb tagada endile tasuta elekter,vaata mu blogi elektritsaabtasuta.blogspot.com
2.TASUTA ELUMAJD(noh mitte päris tasuta aga poolmuidu vaata www.savikoda.pri.ee)