1. Ärge ostke "noname" genekaid. Neil küll mootor mõne suure tegija koopia, kuid kvaliteeti pole ollagi. Genel võib elektroonilisel stabilisaatoril (kui on) olla miljon versiooni, võtta pole neid kusagilt. Ja kui leabki midagi siis hinnaklass ca. 1- 1.5keeku. Pointless.
2. "Pommikindlad" on nt. prantslaste SDMO, Jänkide vana hea Briggs&Stratton. Honda on ka tubli, kuid pruugituna ostes kontrollige kindlasti korrasolekut- enamusel el.stabikas ja kui see ei tööta st. voolu netu siis kulu umb. 2,5 keeku. Parandada pole neid mõtet, ainuüksi trükkplaadi pigist väljakraapimine on ordenit väärt.
3. Maamajapidamisse oleks miinimum 4,5- 5,5 KW, et tormi möödudes külmkapid- veepumbad toimima jääksid. Peenemale elektroonikale kindlasti lisastabilisaator vahele,teie arvutile võib lihtsam gene tapvalt mõjuda (just teise tarbija järgilülitamise hetkel). Drellid- relakad on leplikumad.
4. Kui uue jaoks raha napib, ostke pruugitud kuid kindlasti teada-tuntud tootja riist.Alati vaadake et Eestis oleks selle firma esindaja olemas- asi vajab tulevikus hooldust-remonti-varuosi. See kehtib ka muude el.tööriistade kohta. Kasutatud firmariist kestab "nonamest" kordi kauem. Kontrollitud omal nahal. Hinnaklass ühesugune. Kes on liikuvam inimene, vaadake nt. Soomes pankrotivara müüke- tuttav tõi hiljuti 2 pea uut Hondat, 4keeku tükk. Peale õlide-filtrite vahetust käivad kui kellad. Uus selline maksab kaugelt üle 10. Kes viitsib siin ringi vaadata- meiegi ehitusfirmad tõmbuvad koomale ja kindlasti neid asju läheb kaubaks.
5.Üks väga levinud tüüpviga- masin käivitub, töötab ca. 10- 20 sek. ja sureb välja. Ärge ehmatage, asi on lihtsalt madalas õlitasemes. Kõigil genedel on karteris tasemeandur(herkon ja ujukiga püsimagnet). Õli vähenedes lülitub süüde automaatselt välja. Mootor seiskub, õli voolab karterisse tagasi ja kõik justnagu korras,kuid käivitades kordub kõik. Hondadel andurijuhe kollane, B&S hall v. must. See kehtib ka veepumpade jm. hor.võlliga mootorite kohta. Eelmisel aastal tahtis üks suur firma (nime ei ütle) ühelt mu tuttavalt u.1200eeku kasseerida sama vea eest. Õnneks sai ta mu telefonist kätte ja asi laabus.Räägiti juba karburaatori vahetusest ja veel midagi...
6.Kasutet vanematel masinatel ei pruugi suitsev mootor veel katastroof olla. Aitab tavaliselt kolvirõngaste vahetus.B&S mootoritel kipub õlirõngas ära kuluma. Komplekti maksumus u.500-800 eeku, olenevalt mudelist.
Jutt sai pikk ja mölane, kui väga OT siis võib ära kustutada.
P.S. KÕIGIL B&S mootoritel on katte peale märgitud 3rida numbreid. Kui vaatate rida CODE siis esimesed 2 numbrit on aasta, 2 järgmist kuu, 2 järgmist kuupäev, 2 viimast tehase tähis. Saate pruugitud tehnika ostul välistada nooremaksvaletamise (kui mootorit pole vahetatud) ja päeva täpsusega teada mootori vanuse.
No comments:
Post a Comment