http://www.tarbijakaitse.ee/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=8644
Kus nüüd vast lajatatakse - tahaks hüüda, vaadates viimase aja teateid autotootjatelt, kes kõik üha uusi ja uusi elektri peal vuravaid neljarattalisi toodavad. Kes katsetamiseks, kes näidismudelitena, kes suisa tootmisküpsena väljastatavana.
Kui veel paar aastat tagasi sosistasid elektriautodest vaid üksikud julged ning "tõeliste" autode jumaldajad naersid vaikselt pihku, siis tänaseks on olukord pöördeliselt muutunud - see kes elektrisõidukiga ei tegele, selle tulevik võib osutuda tumedamast tumedamaks.
Toetudes ühe punase klassiku ütlusele, et tõe kriteeriumiks on praktika, peab siiski tunnistama, et elektrimootoriga isendeid pritsitakse automaailma vaateakendele ikka hullu kogusena.
Seda selles mõttes, et tulevik küll näitab, kas elektriautost saab eluloom või mitte, kuid tänapäev annab elektrokumiiridele palju lootust.
Vaatame vaid ühe netilehe värskeid kirjutisi. See leht on AutoNET ning spetsialiseerunud neljarattaliste sõprade eluolu tutvustamisele ning uudistele.
Delta E4 Coupe - 10 miljoni dollari auto?
Briti ettevõtte Delta Motorsport elektriauto E4 Coupe on üks keskkonnasõbralike autode konkursi X-Prize nominentidest, öeldakse Delta pressiteates.
X-Prize on kindlustusfirma Progressive Insurance poolt välja antav ühekordne auhind, selles suuruseks on 10 miljonit USA dollarit.
Konkursil osalemise tingimused on samas üsna lihtsad kuid karmid: auto peab olema suuteline laadimata läbima vähemalt 200 miili (ca 320 kilomeetrit) ning olema valmis masstootmiseks. X-Prize´i tuntuimad osalejad on Tesla, Aptera, ZAP ja Loremo. Kokku soovib 10 miljonit dollarit ligi 70 ettevõtet.
LOE EDASI: http://www.autonet.ee/uudised/autouudised/delta-motorsport-e4-coupe-44019.html
Uus pürgija elektriautode turule - Optimal Energy
Genfi autonäitus on piisavalt suur ja atraktiivne üritus, meelitamaks ligi firmasid ka kaugemalt kui Euroopast. Kuid eks paljudel neilgi ole omad eesmärgid siinsel kontinendil saavutada ning seega tuleb oma toodangut potentsiaalsetele tarbijatele tutvustada. Nii jõuduski Šveitsi Lõuna-Aafrikast pärit ettevõte Optimal Energy oma elektriautoga Joule. Tegu pole siiski puhtalt Musta mandri toodanguga vaid kujustuse tegi tuntud disainifirma Zagato.
Joulet liigutab 101hobujõuline ees põikiasetsev elektrimootor, pöördemeomenti mõõdetakse sel 280 Nm. 36 kWh mahutavusega asub põhja all. Täis akudest peaks piisama 230 kilomeetri läbimiseks, energiat hoitakse kokku ka regenereerimisega. Laadimiseks piisab selle lülitamisest kodusesse elektrivõrku. Masina tippkiiruseks lubatakse 135 km/h.
Optimal Energy esindajate sõnutsi on uba valminud esimesed 100 eksemplari. Tegu on küll alles katsepartiiga, mida hakatakse pikaajalise tavakasutamise tingimustes testima. Euroopasse tahetakse uue mudeliga jõuda 2013. aastaks ning see hakkaks maksma orienteeruvalt 24 000 eurot.
LOE EDASI: http://www.autonet.ee/uudised/autouudised/optimal-energy-joule-concept-geneva-2010-44012.html
Maailma odavaim auto ka elektrilisena
Euroopas alustatakse juba 2012. aastal seni maailma odavaimaks autoks peetava Tata Nano elektrilise versiooni müüki. Muide, Genfis on Tata oma Nanoga mõistagi väljas, sest peatselt alustatakse sisepõlemismootoriga modifikatsiooni müüki ka siinmail.
Elektriline Nano on veel väljatöötamisstaadiumis ning selle täpsed tehnilised parameetrid pole veel teada. Mõningail andmeil peaks Nano EV läbisõit täislaetud kude korral ulatuma 160 kilomeetrini, kiirenduseks kuluv aeg pole siiski endiselt märkimisväärne – 0 kuni 60 km/h saavutatakse ümmarguselt 10 sekundiga.
Elektriline Nano hakkab baseeruma Nano Europal, mitte Indias müüdaval kõige odavamal modifikatsioonil. Nano Europa on originaalist ligi 20 sentimeetri võrra pikem, vedrustus tasakaalukam ning varustus täiuslikum. Näiteks kuulub Nano Europa külge ka ABS, mida Indias madala hinna pärast ei kasutata.
LOE EDASI: http://www.autonet.ee/uudised/autouudised/tata-nano-ev-concept-geneva-2010-44010.html
Esimene elektriauto Seatilt
Seat Ibiza põhjale ehitatav elektriauto on päris-Ibizast 25 sentimeetri võrra lühem ning kõigest 122 sentimeetrit kõrge.
Väikese luukpära mootoriruumist leiab kompaktse 102hobujõulise elektrimootori, mida toidetakse liitium-ioon akudelt. Akudeplokk asub tagumise ülendi all. Siinkohal tuleb mainida, et 102 hobujõudu on mootori maksimaalne võimsus. Liikumisel piiratakse seda pikema distantsi läbimise huvides 68 ühikuga. Ideaaltingimustes suudab auto maha sõita ligi 130 kilomeetrit.
Paigalt kuni kiiruseni 50 km/h kiirendab Seati uus ideeauto 3,4 ning sajani 9,4 sekundiga. Maksimaalseks kiiruseks öeldakse ettevõtte pressiteates 160 km/h. Auto kaaluks aga teatatakse täpselt 1 000 kilogrammi. Kontsepti eesmärgiks on demonstreerida, et elektriauto võib välja näha ilus ning kinkida juhile hulgaliselt positiivseid emotsioone.
LOE EDASI: http://www.autonet.ee/uudised/seat/ibe-concept-geneva-2010-44007.html
Jaa Nii Edasi ....
Ja võidavad kõik - loodus, inimene ning ühiskond.
Kui kedagi kaotajaks pidada, siis tõenäoliselt idamaade naftamagnaate, kelle musta kulla müügitulud peaksid vähenema trastiliselt kui visionääride ennustused täituvad. Julgemate visionääride arvates on juba mõne aasta pärast elektromobiilide hulk arenenud maade tänavapildis ca 10%.
Kaotajaks saab olema tõenäoliselt ka vene riik, kui ta naaberriigid oma tehnoloogiate arengust tingituna hakkavad märgatavalt vähem tarbima nende gaasi ja naftat, millised on venemaa peamised sissetulekuallikad praegu.
No comments:
Post a Comment