http://publik.delfi.ee/news/inimesed/article.php?id=32317295
Riina Jussila, www.Publik.ee
27. juuli 2010 12:08
Kirglik loomaarmastaja ja -kasvataja Kati Murutar ei imesta, et eilses TV3 saates "Õhtusöök viiele" näidatud küülikutapp šokki tekitas. "Inimesed on nii elukauged. Nad lähevad poodi, ostavad sealt liha ning ei mõtle, kus kohast ja kuidas see sinna sai," räägib ta.
"Kui näitame magalarajooni inimesele looma tapmist, tekitab see neis põhjendamatu šoki. Igas talus on tööjaotus ja teatud loomi peetaksegi ju lihaloomana. Siin pole midagi imelikku," seletab Kati Publikule.
Naise sõnul teavad loomad täpselt, milliselt nende elu kulgeb. "Sellest on tehtud ju ka palju väga ilusaid ja eetilisi filme. Diil ongi selline. Loom teab, et tal on tööjaotuses selline kokkulepe. Tema eest hoolitsetakse ja talle pakutakse head elu ning temapoolne tasu inimesele on selline."
Murutar ei imesta, et sellise asja vaatamine käib paljudele reaalselt üle jõu. "Samas on see kõige ürgsem asi üldse, kuid nii see tänases urbaniseerunud tehnilises ühiskonnas paraku on, et looma tapmine inimeses õõvastust tekitab."
Kui kerge südamega Kati oma loomad praeks teeb? "Üritan neisse juba eos teisiti suhtuda. Ma ei pane sellistele loomadele nimesid ja selgitan neile, et see on nende koht toitumisahelas."
Selles, et õhtusöögisaates nähtud küülikutapp just pere pisematele suurt ehmatust tekitas, Murutar nii kindel pole. "Muidugi ei tehta sellist asja iialgi laste juuresolekul. Samas usun ma, et mõni linnadaam sai nähtust suurema šoki kui laps."
17 comments:
hah, 27.07.2010 12:25
Täpselt nii, vorst kasvab puu otsas. Algab see naiiviidootideks kasvatamine juba koolides, aga nüüd on juba hilja ümber kasvatada, peab leppima sellega, et meil on terve põlvkonna jagu urbaniseerunud vaimseid hälvikuid.
Toivo Tohver, 27.07.2010 12:29
õige Kati.
Ka lapse sünd on mõnele vaatajale televiisoris tülgastav vaadata..,teistele jälle tekitab meeldivaid emotsioone. Kõik taandub ikka inimeste tervele vaimsele tervisele.
Väikesed lapsed on .., 27.07.2010 12:30
vist tõesti erandid. Ema rääkis, kuidas enne plaanitavat seatappu talus saadeti lapsed paari kilomeetri kaugusele naabertallu teistega mängima ja tagasi tulles praeti juba värsket maksa. Tema ei mäleta, et kodutalus lapsena oleks ta looma ega linnu tapmist näinud. Kuigi teadis suurepärselt kelle või mis liha söödi.
hah, 27.07.2010 12:35
to Toivo Tohver, 27.07.2010 12:29
Ka lapse sünd on mõnele vaatajale televiisoris tülgastav vaadata.
Väga hea näide! Lapse sünd on samuti üks verine ja lärmakas värk, huvitav miks ei protestita... :P
Vaata sama kasutaja kommentaare (14)
loomatapp, 27.07.2010 12:36
Aga sündimata beebi tapmine on käkitegu....? Oh seda tajupuudulikkust
kala, 27.07.2010 12:38
Mina olen juba lapsena näinud pealt seatappe, ise verevõtmise juures ka olnud.. mitmeid kordi. Elu on lihtsalt selline, et söö ise või ole teistele söögiks. Ma ei ütleks, et see mulle kuigi traumeerivalt mõjunud oleks, pigem elulähedasemaks teinud.
taluelanik, 27.07.2010 13:01
Murutari jutt jumala õige. Mu meelest on tähtis see, et loomad elavad oma elu hästi. Vajalik oleks näidata seda, mis toimub suurfarmides ja milliste õnnetute loomade liha need kallid sokeeritud urbaniseerunud inimesed söövad. Võtame näiteks vabapidamise lehmalauda. Jube hea on arvata nime järgi, et kõik on ok. Seljasügamise harjad ja muu säärane. Need loomad veedavad terve oma elu petooni peal. Karjamaale neid ei lasta, päikest ei näe ja rohtu ei söö. Neli aastat närust elu ja nägemist. Ühe lüpsilehma elu talus 10 a ja enam. Suured sigalad ja kanalad - veel hullem. See on nilbe. Mul ka küülikud ja saavad vopsu kuklasse kui õige aeg käes, sest poeliha põhimõtteliselt suust alla ei lähe. Kogu süsteem on haige ja vildakas.
matsu, 27.07.2010 13:24
kati räägib õiget juttu!
inimene on lihtsalt koos linnastumisega täiesti eluvõõraks muutunud.
hallooo, 27.07.2010 13:26
Kuulge aga siis tuleks ka suurtele, välismaistele looduskanalitele eetrikeelud panna.. Vanemaid pole kodus, lapsed vaatavad nt National Geograficut, näevad koledaid loomade tapmisi...:) Halloo. Kus siin nagu loogika on? Eilses saates EI näidatud konkreetselt jänese tapmist. Jaurate siin. Samal ajal, kui siin netis neid virisevaid kommentaare kirjutate, vaatab võibolla mõni teie võskestest koledaid mõrvarlikke saateid telekast või teises toas netist porri...Või äkki vaatavad hoopis History pealt Hitleri korraldatud massimõrvade saateid...Haige teema mille kallal virised. Minge elage ilma elektri, teleka ja netita kusagil metsas siis.
taluelanik, 27.07.2010 13:26
Tükeldada väske küüliku rümp. Maitsestada soola ja pipraga. Asetada savipotti. Lisada juurde 3 - 4 küüslaaugu küünt ja kaks porgandit. Surtsuke vett, kaan peale ja ahju. Eelistatud on puuküttega ahi. 2 - 3 tundi küpsemise aega. Viimased kaks tundi sellest madalal temperatuuril järelküpsemist. Uskuge mind - keele viib alla. Head isu :)
hah, 27.07.2010 13:37
to tigedik, 27.07.2010 13:02
Sünd ja surm on lahutamatud, kuid surma ei pea demonstreerima tapmisena. Või on kaikaga kuklasse elu lahutamatu osa?
Saates tapmist ei näidatud! Ja nüüd mine, kui sa ei taha olla silmakirjalik või rumal olevus, mõne kinoteatri ette protesteerimna, sest seal näidatakse kindlasti tapmist.
taluelanik, 27.07.2010 13:48
Jänest tapetaksegi kaikaga pähe. Või arvate, et uinutuspüss on parem. Ilus nimi jällegi - uinutuspüss. Tekib meelepete, et äiuää ja ongi kõik. Lugu on aga selline, et püssist väljub löögi jõul umbes 1cm läbimõõduga ora. Effekt sama mis kaikaga. Ühel juhul purustatakse selgroo lülid kuklapiirkonnas, teisel juhul ora pähe. See teema on nii tobe ja ma ei mõista miks see kirgi kütab. Proovige asjade olemust mõista. Tähtis on, et loomad elavad oma elu hästi ja surm oleks kiire ning ei põhjustaks liigseid piinu. Küülikuliha on aga suurepärane. Neid võiks Eestis rohkem kasvatada.
andress, 27.07.2010 18:10
kummaline aga seekord murutariga nõus, looma tapmine ei ole millegi poolest tylgastavama kui igapäeva uudised, lastesaated ja muud yllitised kus veri lendab taevani, ja nii edasi ja nii edasi,
lihtsalt inimesed peavad aru saama, et reaalses elus toimubki asi niimoodi, et loom kasvatatakse yles, siis tapetakse ja syyakse, või arvavad linnatibid tõsimeeli et toit tuleb mcdonaldsist ?
kui mõnda lapsevanemat see shokeeris siis ilmselt on nad oma laste kasvatamise juures midagi olulist tegemata jätnud,
maakas, 27.07.2010 18:49
varjamine ja vassimine kestab aina edasi nagu jutt, et lapsi toovad kured.....mina olin maal talus nii 5-aastane, kui kutsuti seatapu juurde vaatama, kui ise tahtsin ja abiliseks verenõus verd liigutama, et see klimpi ei tõmbuks - kõik, nii suured kui väiksed olid mingi vajaliku tööga loomatapu juures ametis, keegi ei vingunud ega halisenud....kanal pea otsast kaksamine käis ka ikka avalikult, mitte laste eest peidus ja salaja, pärast pandi lapsed sulgi kitkuma, mis oli üks tüütu töö, aga midagi jubedat ammugi mitte....valehäbi pole enam porno ja avalik seks,kaitsetute inimeste tapmine niisama naljaviluks, vaid liha tootmine toiduks....lapsed, kes loomade lihaks tapmise juures on olnud, ei hakka kunagi seda niisama lõbuks tegema nagu tänapäeva eluvõõrad ja salatsemisega kasvatatud lapsed seda uudishimust, lollusest ja jahimeheinstinktist teevad...
minaa, 27.07.2010 20:03
Jajah, tänapäeval on ikka niiet, see mis elu reaalsus on see tekitab shokki. Aga siis kui lapsed koos vanematega migeid toredaid action filme vaatavad, või multikaid kus aint mingi lööming on ja pärast vaatad aknast kuidas nad " mängides " üksteisel päid maha rajuvad ja ma ei tea mis imetegusid korda saadavad, sellest pole midagi. ... Olete ikka naljaninad .. !
p, 27.07.2010 22:15
ei näidatud ju tapmist mida siin kaagutada on.
Kärss, 27.07.2010 22:33
Kindlasti on vale telekas näidata sest looma tapmisse ja elusse tuleb suhtuda respektiga. Seda filmida või telekas näidata teeb ainult haige inimene kellel ei ole mingit respekti looduse või loomade vastu. Need asjad tehakse delikaatselt ja loomale võimalikult vähe piina ning stressi tekitavalt. Samas mõnele oinapeale kes kujutab ette et vorst kasvab puuotsas ongi selliseid kaadreid vaja näidata. See ongi eluseadus. Söö või saa söödud. Inimene võõrandub elust süües oma plastikpakendis liha. Raisatakse ja valitakse toitu, kirtsutatakse nina loomade tapmise peale ise vorsti võileiba õgides. Need inimesed tuleks kuskile tallu kursustele viia. Ise olen linnalaps kuid maal vanavanemad pidasid samaoodi lambaid, kanu ja küllikuid keda kõiki toiduks tarvitati ja midagi imelikku seal ei olnud. Loom tapeti kiirelt ja võimalikult valu ning stressivabalt. Kui te vorsti sööte siis võin kinnitada et tapamajades tapetud loomad kannatavad palju suurema stressi , alanduse ja jõhkruse all kui kodus tapetud loomad.
Koduloomade tapmine on loomulik asi ja selle üle pole midagi arutadagi.
Kuid miks siiani pole olnud artiklit kus polemiseeritaks vaimuhaigete fantaasiate ekraniseerimisi? Olen veendunud,et õudusfilmid on vaimuhaigete fantaasia vili.Õudusfilmid külvavad haigeid mõtteid...mida külvad seda lõikad...
Miks külvatakse vägivalda?
Küllap õudusfilmid on loodud kurjategijate tootmiseks.Noh,lapsed vaatavad neid jõhkraid õudusfilme ja nende filmide mõjul neist sirguvad kurjategijad...
Post a Comment