Thursday, July 22, 2010

Iga Eesti elanik, rinnalapsest raugani, maksab igal aastal 7500 krooni obrokit naftašeikidele, et siin Eestis liikuda Raplast Tallinna, Türilt Viljand

Mis on Elektromobiilne Eesti 2020?
http://ee2020.wordpress.com/about/
MTÜ Elektromobiiline Eesti loodi septembris 2009.a. koordineerimaks elektromobiilsuse valdkonna arendustegevusi Eestis. Tegemist on kodanikualgatusega eesmärgiga luua ühine platvorm ettevõtlussektori, ettevõtluse tugistruktuuri, teadus- ja arendusasutuste ning avaliku sektori koostööks.

Elektromobiilse Eesti esimene algatus oli ettevõtjate ja teadus-arendusasutuste koostöö käivitamisele suunatud klastriprojekt.

Klastriprojektiga on liitunud Favor, Martem, Silwi Autoehitus, Oskando, ZEV, Interest Marketing.

Lisaks on juhtgrupis olnud esindatud inimesed Tallinna Tehnoloogiapargist Tehnopol, TTÜst ning Tallinna linnavalitsusest.

MTÜ Elektromobiilne Eesti kontaktiks on aadress: elektromobiilne.eesti@gmail.com

MTÜ Elektromobiilne Eesti juhataja on Eero Elenurm.

Taustast

Elektrienergial põhineva personaaltranspordi valdkonna areng Eestis on tänasel päeval embrüonaalne: elektrisõidukite arendamisega tegelevad üksikud asjaarmastajad, tugiinfrastruktuuri arendamist pole veel plaanima hakatud ning seadusandluslikus raamistikus säästlikku transporti pole eraldi käsitletud.

Eelmisel aastal alanud globaalmajanduse restruktureerimise protsessi käigus on selgelt välja joonistunud vajadus oluliste muudatuste järele ka personaaltranspordi ökosüsteemis. Juhtivad tööstusriigid on selgelt sõnastanud poliitilised eesmärgid muuta personaaltransport säästlikumaks ja rohelisemaks.

Identiteedikriisis vaevlev autotööstus on samuti võtnud suuna roheliste autode poole. USA, Jaapani, Hiina ja Euroopa autotööstuste juhtimisel on toimumas liikumine hübriidide, laetavate hübriidide ja elektriautode poole.

Samas tähendab selline murrang ka seda, et paljudes valdkondades tuleb alustada sisuliselt nullist ja see loob eeldusi ka Eesti ettevõtetel pakkuda maailmas konkurentsivõimelisi lahendusi .

Kuid läbimurde saavutamiseks on vaja koordineeritud tegevusi, mis hõlmavad tarbijateadlikkuse arendamist, infrastruktuuri valdkonna kompetentsi tõstmist, e-autode pakkumise poole arendamist ning poliitilise keskkonna mõjutamist. Sellise ühistegevuse koordineerimiseks ongi mõeldud ühisplatvorm Elektromobiilne Eesti 2020.

Ülesanne: Aastal 2020 on Eestis 20% e-autosid

Iga Eesti elanik, rinnalapsest raugani, maksab igal aastal 7500 krooni obrokit naftašeikidele, et siin Eestis liikuda Raplast Tallinna, Türilt Viljandisse, Virtsust Pärnu jne. See on ju täiesti ebaloogiline asjade korraldus. Ometi on meil Eestis olemas oma energiaallikad, mis lubaksid meil kasvõi täielikult loobuda naftatoru otsas virelemisest. Miks siis mitte hakata selles suunas tegutsema.

Meie eesmärk on lihtne, konkreetne ja täiesti realiseeritav - aastaks 2020 tahame Eestis näha vähemalt 100 000 e-autot (nii hübriide, laetavaid hübriide kui ka täiesti akudel sõitvaid), mis oleks ca 20% kõigist sõiduautodest.

1 comment:

elektritsaabtasuta.blogspot.com said...

Iga Eesti elanik, rinnalapsest raugani, maksab igal aastal 7500 krooni obrokit naftašeikidele, et siin Eestis liikuda Raplast Tallinna, Türilt Viljandisse, Virtsust Pärnu jne. See on ju täiesti ebaloogiline asjade korraldus. Ometi on meil Eestis olemas oma energiaallikad, mis lubaksid meil kasvõi täielikult loobuda naftatoru otsas virelemisest. Miks siis mitte hakata selles suunas tegutsema.