http://www.greengate.ee/?page=448
Esmaspäeval, 15. juunil 2009 kell 10.05 siirdusid muusikud Fabrique (Kaur) ja Chungin (Indrek) matkale, kasutades liikumisvahendina spetsiaalselt selleks otstarbeks ehitatud elektri jõul liikuvat tandemit -"kahemeheratast". Mehed loodavad koos leida küllaldaselt säravat energiat, et sellest piisaks erinevate Eesti osade külastamiseks ning uurida kuidas elavad neis erinevates paikades tegutsevad kogukonnad ning teaduse- ja loomeinimesed.
Kogu retke kajastame portaalis greengate.ee blogina, kuhu rändajad püüavad reisilt võimalikult palju juttu ja pilte saata.
Kaur Klaamanni ja Indrek Spungini omatehtud kahemehe-elektrijalgrattal läbitud ligi 500 kilomeetri pikkusest retkest kirjutas ka Eesti Ekspress loos: "Muusikud tiirutasid elektrirattal mööda Eestit"
Esmaspäev, 22. juuni kell 15.11
Matka kokkuvõte
Läksime otsima loovenergiat, keskendudes otsingu kui protsessi vaatlemisele. Erko Valk Uue Maailma Seltsist saatis mulle teele kaasa lause: „Rattamatka suurim efekt on selles, et aju lülitab end mingil ajahetkel välja“. Paikapidav ütlus, kogesin seda omal käel, kuidas umbes kolmandal päeval lülitus sisse „autopiloot“. Selles mõttes jäi retk selgelt liiga lühikeseks, et sügavamaid emotsioone esile tuua. Loovenergiat ning põnevust pakkusid ühel või teisel moel kõik külastatud kohad, konkreetsemalt vormistus loominguks Kuressaares öösel valminud katsetus ning Kilingi-Nõmmes toimunud Chungini spontaanne soolokontsert.
Tehnilist taustainfot
Mai algul retke planeerides oli esialgses kavas läbida teekond Tallinn-Karuse-Kuressaare-Lehu-Kilingi-Nõmme-Mooste-Jõhvi-Tallinn (~ 900 km) 7-10 päevaga ning kasutada autonoomset elektrisüsteemi - ilusa ilma korral kusagil põllu peal ratta akude laadimiseks kokkurullitavaid päikesepaneele kombineeritult LiFePO akudega. Kuid aega ja vahendeid nappis – tuli leppida kodudes/külapoodides/baarides vooluvõrgust laadimise ning pliiakudega, mis omakorda lisasid kaalu ja laadimisaega. Juuni lõpuks sai selgeks, et ka reisi kestvus tuleb lühendada seitsmele päevale, kuna on küllaltki raske sünkroniseerida kõikide külastatavate osapoolte ajagraafikuid meie omadega.
Reaalseks teekonnaks kujunes:
Tallinn-Riisipere - vihmase ilma tõttu elektrirongis
Riisipere-Karuse - 87 km
Karuse-Virtsu-Tagavere-Kuressaare - 95 km
Kuressaare-Paatsalu - aja kokkuhoiu huvides autos
Paatsalu-Pärnu-Jaagupi - 42 km
Pärnu-Jaagupi-Lehu - rehvi purunemise tõttu autos
Lehu-Kilingi-Nõmme-Rõngu-Ahja - 178 km
Ahja-Mooste-Ahja - autos, ratta akud laadisid
Ahja-Tartu-Tallinn-Mustvee - ajapuudusel autos
Mustvee-Lohusuu-Rannapungerja - ~ 25 km
Jõhvi-Konju - ~ 15 km
Konju-Maardu -ajapuudusel autos
Maardu-Uue Maailma Selts - ~ 20 km
Kokku: u. 462 km
Keskmiselt läbisime 22Ah akupakiga ühe laadimisega ~ 55 km, kui elektrimootor vedas pidevalt kiirusega 27-30 km/h ning juurde väntasime ca 2-5 km/h, kasutades mootorit ainult ülesmäge liikumiseks, saime akupaki kestvuseks ~ 65 km.
Kasutasime Heinzmanni 250W/36V/25nm mootorit esirattas ning 3x12V/22Ah pliiakut tagumisele pakiraamile kinnitatud kotis.
Et sadulas istumine ja ainult linnulaul ei muutuks tüütavaks, installeerisin ka 4-kõlarilise väikese subwooferiga Cambridge Soundworks helisüsteemi (subwoofer esikorvis ning 2 kõlarit mõlemal lenkstangil), mida toitsid esikorvi põhja asetatud õhukesed 2x6V 11Ah akud. Heliallikaks iPod Shuffle, mida laadisime korvi esiosa külge kinnitatud päikesepaneeli abil (sama paneel laadis ka Nokia E70 mobiiltelefoni, mille abil teostasime jooksvat reportaaži ning saatsime fotod/videod internetti).
Täname:
Vallo Veeringut tandemiidee eest,
Riho/Balti Jalgrattatehast saabunud tooriku kallal tegutsemise eest,
Erko Valk/Uue Maailma Selts heade mõtete ja soovituste ning sooja vastuvõtu korraldamise eest,
Heiki Peetsi Akukeskusest konsultatsiooni ja operatiivse tegutsemise eest,
Greengate portaali tekstide/piltide/videote operatiivse toimetamise eest,
ja kõiki osapooli võõrustamise ning energia jagamise eest!
Esmaspäev, 22. juuni kell 13.30
Laupäev ja pühapäev ning kokkuvõte
Laupäeval. Arvestused näitavad, et rattaga Tartusse ja sealt edasi rongiga Tallinna liikumise plaan ei vea ajaliselt välja (Chungin peab Patareis kell 20 lavale astuma). Selgub, et hea pakkimise korral mahub Nissan Patrolisse tandem, võttetehnika, Chungin ja isegi filmigrupp, niisiis alustame teed Tallinna suunas ning vahepeatusega Tartus saabume Tallinna kell 18.30.
Otsustame kindlasti kontserdile ratta seljas laekuda, kella 19 paiku me ka Patarei vangla territooriumile siseneme, ratas tekitab elevust ja tuleb vastata küsimustele.
Kontserdi alguses õnnestub Chungin otse „lavale sõidutada“, mis näeb välja nagu kaks ratturit üritavad tandemrattaga punkaritele otsa kukkuda (ilmselgetel põhjustel pole mul sellest ühtegi fotot – keegi võiks saata). Chungin annab superlaheda kontserdi ja lubab et saab hommikul 9.30 üles, kella 23 paiku lähen väljateenitud unepuhkusele.
Pühapäev
Kella 10 paiku helistame koos Chunginiga režissöör Taavile, kes otsib parajasti helirežissöörile asendajat (meie armastatud helimees pidi eelmisel päeval Tartust Kilingi-Nõmmele sõitma), mis kella 11-ks õnnestub. Kuna selgub, et marsruudil Tallinn-Narva-Tallinn käib häbematult vähe ronge, tuleb jälle ratas autosse pakkida ning Mustveesse sõita – saabume kell 13, pakime oma kola lahti ning alustame teed Jõhvi suunas.
13:30
Esimese asjana ostame tee äärest suitsuahvenat, müüjatädi ei õnnestu pildile püüda (minu viga). Lisaks kalale on vaja kusagilt saada leiba, mida õnnestub hankida lähedalasuva külalistemaja baarist, mille pidaja õnnestub pildile saada. Liigume edasi läbi Tammispää Lohusuu suunas, jõe äärde jõudes teeme peatuse ostetud kala ja leiva mekkimiseks.
Umbes 15:30
Saabume Jõhvi. Saame telefoniühenduse geenitehnoloog Heleniga, kes on Tartust tagasi jõudnud ning ootab meid koos oma elukaaslase Vahuriga Toila lähistel Konju külas.
Pärast pooletunnist kulgemist ja vahepeatust Oru ristis keeramegi kaskedega ääristatud alleele. Pakutakse süüa, Helen räägib tööst Jõhvi haigla laboris ning sellega seonduvatest positiivsetest ja negatiivsetest külgedest, Vahur peatselt algavast Kosovo missioonist, jututeemad kisuvad põnevaks ja unustan täielikult pildistamise (kuid meie filmigrupp tegutseb innukalt). Tahaksime kangesti pikemaks jääda, kuid kella 17 paiku peame Tallinna poole tagasi liikuma – lubasime õhtuks Uue Maailma Seltsimajja jõuda, seetõttu ka enamik teest Tallinna tuleb autos sõita...
Pühapäeva õhtu kell 22.30
Kuna veel on valge, otsustasime viimase osa teekonnast läbida väärikalt ratta seljas, seega laadisime ratta autost maha Maardu järve ääres ning vuhisesime Uue Maailma Seltsimaja ette poole tunniga, kohale jõudsime kell 23 paiku – täpselt bändi lavalt maha astumise hetkeks ;)
Pühapäevaseks distantsiks kujunes kokku ~ 60 km, ülejäänud aja veetis ratas autos.
Oru ristis
Jõhvi
Jõe ääres
Ahven
Tammispää
Kaart
Kas leiba on?
Mustvee
Merevaade Patareist
Autos
Uue Maailma Selts
Laupäev, 20. juuni kell 12.41
Rõngu-Palupera-Hellenurme-Nõuni-Valgjärve-Maaritsa-Vastse-Kuuste-Ahja-Mooste
Fabrique:
Eile kella seitsme paiku õhtul startisime Rõngust Ahja suunas Lõuna-Eesti kuppelmaastikule. Pidin endale jälle tunnistama, et Põlva- ja Võrumaa kuuluvad lisaks Läänemaale mu lemmikute hulka, nautisime iga laskumist (ülesmäkke saab ju mootoriga ;) taustaks Kraftwerk ning loojuv päike meid saatmas. Neerutis tegime esimese peatuse, kus kella 21 paiku sain halbu ja häid uudised: Helen Uibopuu Jõhvist teatas et peab plaaniväliselt Tartusse sõitma ja ei saa meiega kohtuda (halb uudis) ja seega me ei pea homme 180 km sadulas istuma (hea uudis). Otsustasime Jõhvi tuuri edasi pühapäevale lükata ning üles-alla kulgemist Ahja suunas.
Laupäeva hommik
Chungin:
Jõudsimegi lõpuks kohale. Evelyn ja John olid teinud meile juba söögi valmis, mis juba ukse lävel meie meeli ahvatles. Pugisime teksaslikult vürtsist ööpala (John on vana Texase poiss) ja rääkisime Moks’ist. Moks on Moostes asuv Kunsti ja Sotsiaalpraktika keskus, mille asutas Evelyn 2003. aastal ning John oli üks esimestest seal resideeruvatest kunstnikest, kes otsustas jääda „pisut kauemaks“.
Öö pimeduses jõudsime Moostesse ja pugesime põhku. Hommikul äratasid meid askeldavad kunstnikud: kaks poolakat, kes hoidsid rohkem omaette, nad olid laskumas loomingugeneraatori madalamatele sagedustele, aga jänki ja jänkitar olid hoopis altimad meile oma tegevust tutvustama. Nagu selgus, nad on hetkel eesti köögist sisse võetud. Neil on käsil projekt, kus nad peavad korraldama kolm õhtusööki autentse eesti köögiga. Nad valmistavad kõik road ise ja kostitavad sellega külalisi, projekti mõte, nii nagu ma aru sain, on mõista ja mõtestada läbi toidu tegemise kultuuride erinevusi.
Fabrique:
Plaanide muutuse tõttu liigume Jõhvi asemel Tartu kaudu ilmselt rongiga Tallinna suunas, kus Chungin annab täna õhtul Patarei vanglas kontserdi. Pühapäeva hommikul rongiga Ida-Virumaale, kus plaanis veidi ringi tiirutada ja õhtuks tagasi Tallinna Uue Maailma Seltsimaja peole jõuda.
Reedel läbisime 178 km, ühe kahetunnise laadimispausi ning varuakude abil. See teeb siis ~ 80 km ühe 22Ah akupaki kohta.
Neeruti
Kuppelmaastik
Evelyni ja Johni juures Ahjal
Köögis
Emma ja Matt
Emma
Reede, 19. juuni kell 19.19
Karksi-Kärstna-Suislepa-Leebiku-Rõngu
Nihkes küüni ja sellel sisalduva teksti alusel võib Leebiku-nimelist kohta ilmselt rahu armastavaks paigaks lugeda, tegin Chunginile selle esiletoomiseks ettepaneku rukkipõllul poseerida. Pisut enne seda leidsime ka Janno (Zõbini?).
Nelja tee ristmik Vooru lähistel tundus olevat hea energiaga paik hingetõmbeks.
Teel Rõnguni jäi teele hoone, mida kahtlustan olevat kuidagi raudteega seotud, sellele järeldusele jõudsin mitte korstnal pesitseva kure järgi, vaid hoone kuju tundus olevat tuttav Meelikese juures loetud raamatust „Eesti kitsarööpmelised raudteed“ vms.
Rõngusse jõudes näitas odomeeter 100 km. Pärast lõunapausi jõuame Ahja kaudu Moostesse, mis kaardi järgi asub 68 km kaugusel.
Leebikult
Janno, ae!
Nelja tee ristmik
Vooru
Pikasilla
Rõngu
Reede, 19. juuni kell 15.11
Video: Lõuna-Karksi-Nuia-Palukärstna
http://www.youtube.com/watch?v=QPoxxn5QNvA
Reede, 19. juuni kell 14:10
Karksi-Nuia ümbrusest
Rüütel Chungin (hertsog magnus 2.0)
Reede, 19. juuni kell 13.52
Kilingi-Nõmme-Abja-Paluoja-Karksi-Nuia
Korjates postkontorist peale lisaakud, startisime Ollile lehvitades sidekriipsuga kohanimede suunas (siinkandis on see samasugune fenomen, nagu kooloniga bändinimed 90date jungle-scenes). Abja-Paluoja ja seejärel Karksi-Nuia, viimane üllatas meid lõunamaise maastiku, serpentiini ning purskkaevuga (mini-Hispaania?)
Mäest alla õnnestus koos elektriga vändata stabiilselt ~ 40 kanti, rekordiks 64,6 km/h!
Neljapäeval, 18. juunil kell 23.38
Tori-Sindi-Paikuse-Vaskrääma-Jaamaküla-Kilingi-Nõmme
Torist Sindini valitses vaikus (iPulk oli tühi ja päike pilve taga), kuni ühendasin Nokia kõlaritega ning jätkasime HU? ja M.I.A. abil. Korvis kõlkudes tegi telefon meist sõltumatult taustaks pildiseeria, mis inspireeris meid lisaks mõned sõiduvideod salvestama:
http://www.youtube.com/watch?v=7Ueoecsa4tA
http://www.youtube.com/watch?v=WvxF1iEm-2E
http://www.youtube.com/watch?v=nBJ32llhUj0
http://www.youtube.com/watch?v=xvw0B_rWz3E
Paikuselt küsisime särtsu kohalikust kohvikust (rummikoogid +), jätkasime esialgu mööda asfalti ning hiljem mööda kruusa, mis kujunes katsumuseks, kuna see oli värskelt „üles küntud“. Hr. Zõbin ei suvatsenud telefonile vastata ja seega maandusime kohaliku tuletõrjuja Olli juures, kus pakutakse parajasti piparmünditeed rummiga, juurde tarvitame malet.
Täna selgus, et akudega on võimalik kolmveerandtunnise vahelaadimise järel läbida päevas 80 km.
Kokku läbisime teel Lehust Kilingi-Nõmmele 95 km, kui reedel lisaakud laekuvad, siis loodame õhtuks Moostesse jõuda (180 km).
Tervitustega,
Fabrique & Chungin
Chungini muusikavideo: http://www.youtube.com/watch?v=B2pjDWmz3Kk
Paikuse kohvikust
...ja paar paljudest automaatpiltidest
Teelt
Olli juures
Neljapäev, 18. juuni 12.30
Pärnust saabunud uue rehviga ratast alla keerates jätsime Raeliga hüvasti ning võtsime suuna läbi Lavassaare Tori suunas. Pärast kitsarööpmelise raudtee ülesõidukohal poseerimist maabusime Tori põrgus.
Parandusest ja poseerimisest ja põrgust
Neljapäev, 18. juuni, kell 0.45
Kolmapäeval, kell 17.45: enne Koongat sattusime iPodi kasvatuse otsa (ökoloogilised), vaadeldes oksa lähemalt võib näha neoonrohelisi vilju tekkimas.
Kolmapäeval, kell 18.00: olin aja ning ruumi kokkuhoiu huvides jätnud kaasa pakkimata varurehvi ja/või rehviparanduskomplekti, mida kitsa linnarehviga tandemratas kümmekond kilomeetrit enne Pärnu-Jaagupit kruusateel vajada võiks. Meile tundus, et võiksime hommikuse kiiruskatse järel aja maha võtta ja tee ääres purunenud rehvi vaadeldes muusikat kuulata. Meie filmigrupp sai jälle koos rattaga autos sõita (mobilis-in-mobili tüüpi lahendus) ja nii me ka Lehusse jõudsime. Kunstiteadlane Rael Artel pakkus meile ratta rehviparanduskomplekti ja sauna - võtsime vastu;).
Hommikuks loodame liikuda, suunaga Killingi-Nõmmele.
Tehnilist:
Läbisime 42,3 km (maraton)
Meil on rattal ka päikeselt laetav „tandemile kohane“ 4.1 helisüsteem ning võimalus otse youtube-i videosid laadida. The Wannabe Geeks.
iPodid
iPodide allee
...ja katkine rehv
Kolmapäev, 17. juuni 18.21
Siin ka üks video ratta seljast teelt Koongasse: http://www.youtube.com/watch?v=s9qypPleDxc
Kolmapäev, 17. juuni 17.24
Nedrema puisniidult
Tegime peatuse puisniidul, et sirutada jalgu ja laadida päikesest iPodi. Püstitasime teel Paatsalust Kallisse pärituule ja suitsukala koostöö mõjul kiirusrekordi, milleks on 46,4 km/h. Chungin pakkus et kätega lehvitamisel oleks ilmselt 50 ära tulnud, edaspidi proovime.
Puhkepausile
Kolmapäev, 17. juuni 15.34
Tagasi mandril
Aja kokkuhoiu mõttes laadisime hommikul ratta koos filmigrupiga autole ning võitsime seega ca 2,5 tundi ehk 70 kilomeetrit Kuivastuni (magasime sisse, oleme kärsitud ning ei viitsi sama teed uuesti sõita).
Virtsust asusime teele tänaõhtuse sihtpunkti Lehu küla poole. Tehes Virtsu kandis kiire kõrvalepõike randa – tekkis huvi teada saada, kas vesi on soe – kohtasime kalamehi, kel oli parajasti käsil linaski suitsetamine, loomulikult ei lastud meil kala maitsmata edasi minna ja nii veetsimegi tunnikese rannas peesitades ning värsket suitsukala mekkides. Kalamees Valeri pakkus meile ka käsitsi tehtud jõhvikaleiba ning rabarberikooki, gurmee-elamus Paatsalu moodi.
Operaator kala mekkimas
Kalamees Valeri
Chungin pärast suplust
Linask
Kolmapäev, 17. juuni 15.11
Teispäeval, 16.juuni kell 19.00: Kuressaares tekitas meie tandem elevust – Rüki ja Mari olid ilmselt meie saabumisest juba neljast-viiest erinevast allikast infot saanud ning ootasid meid Kauba tänaval Hammarimaja lähedal, mis pisut viibis laste sõidutamise ning ratta kohta seletusi andmiste tõttu - fotograafi ülesandeid täita ei olnud mul lihtsalt mahti ning seetõttu on pildimaterjal puudulik – selle eest oli filmigrupp tänulik rohke materjali üle, mida Kuressaarde saabumine neile pakkus.
Edasi juhatati meid Rüki vanemate residentsi suunas kus ootas meid Saaremaa underground-muusikute seltskond, peale jällenägemisrõõmu vahetamist asusime stuudios insturmente näppima ning ehedat saare minimaltehnobiiti tallinna mõjutustega miksima. Hilisõhtu hämaruses valminud eksperimentaalset pala saab kuulata: www.robodada.com/fabrique_ryki_chungin.mp3
Teisipäev, 16. juuni15.54
Teeme peatuse Tagaveres akude ja taguotsade laadimiseks. Chungin esitab spontaanse võimlemiskava (vt. videot) ja demonstreerib maikasärki (päikesetervitusrutiin). Lahke baaridaam jagab elektrit ja söögipoolist. Elu on ilus.
Ilusat elu näeb piltidelt
Teisipäev, 16. juuni 12.44
Hommikul vara tõusmine venis veidi pikemaks ja jäime praamist maha, vaatame Virtsus ringi. Meelike palus meil muuhulgas homme tagasiteel tema sünnipäevalt läbi astuda, me ei punninud väga vastu - lubati kooki ja värsket suitsukala pakkuda! Loodame saabuda Kuressaarde valges ja valmistada hr. Rüki Kinkymint'i keldristuudios mõned uued seni kuulmata heliteosed. Ilm ja tuju on päikeselised, King Tubby kõrvu paitamas.
Kuidas me maha jäime ja mida me näeme ja teeme
Esmaspäev, 15. juuni 22.10
Lihula-Tuudi-Karuse
Pärast lühidat laadimis- ja lõunapeatust Kasari jõe sillal, jõudsime Lihula monumendi juurde, mida valvas kiivalt kakk (kuulates taustaks 90-datel Tartu kandis tegutsenud ansambli Grendel pala „Kakk ei salli pääsukest“). Chungin tegi ettepaneku stiilis „kas ma võiksin nüüd mõnda aega joosta, kuna mu reielihased löövad tuld“, jätkates kohe ka selle elluviimisega, kuni ma talle rattaga järele jõudsin ning rõõmsal ilmel hääletava ja turistinägu ette manava härrasmehe uuesti sadulasse korjasin.
Kuna olime otsustanud Meelikese juurde Karusele saabuda mööda vana raudteetammi nagu rong muiste, siis kulus Tuudil mõningal hulgal aega õige teeotsa leidmiseks. Tuudi jaamahoone kükitas endiselt võsas nagu nukk ja oli vahepeal mõned metallosad ahjude küljest kaotanud.
Karuse raudteejaama hoovi saabudes tervitasid meid kitsed, aeg-ajalt üle elektrikarjuse hüpates. Selgus, et Meelike on vahepeal kitsed võtnud ning oskab nüüd lisaks muudele haruldastele oskustele ka kohupiima teha, viimast meile ka koos ürdi-ahjukartulitega serveeriti. Et mitte lugejates kadedusvärinaid tekitada, ma siinkohal maitseelamust edasi ei kirjelda. Võimalik, et olen lihtsalt värskest õhust võõrdunud ning lisaks peale piitsutava vihma käes veedetud päeva tekitas ahju nägemine minus teatava heldimuse.
Hommikul on meil plaanis minna praamile, kui jalad veel kannavad (tegu on siiski mitte just eesrindlikult sportlike inimestega).
Tehnikahuvilistele: tandem on kerge raamiga ning seetõttu küllaltki hästi juhitav. Komplikatsioone polnud, üllatusena pidas kogu kupatus lausvihmale väga hästi vastu ning isegi helisüsteem suutis laitmatult toimida (ennast kiitmast ma ei väsi ja kedagi teist ilmselt niikuinii ei huvita ;)
Distantsiks tuli 82,01 km, arvestamata Tallinn-Riisipere rongis veedetud kilomeetreid.
Esimese laadimisega saime sõita umbes 60 km, peale Kasari sillal toimunud tunniajalist akude laadimist läbisime ülejäänud maa.
Karuse jaam
Kitsed
Meelike ja kitsed
Meelike ja Karuse jaam
Tuudi väljast
Tuudi seest
Kakk
Monument
Esmaspäev, 15. juuni 16.58
Pärastlõunaks otsustas ilm meid veidi säästa ning oleme jõudnud (suuresti tänu prantsuse futurismisugemetega helilooja Pierre Henry loomingule) Matsalu looduskaitseala piirile.
Esmaspäev, 15. juuni 13:30
Elektrirongiga Riisiperre ja sealt edasi juba kahel rattal - oleme praeguseks jõudnud Ristile, ilm pole kiiduväärt, kuid jätkame sellegipoolest, rattale paigaldatud helisüsteem aitab meeleolu üleval hoida.
Pildid rongist ja Riisiperest
Nädal elektrijalgrattal
Esmaspäeval kell 10.05 siirduvad muusikud Fabrique (Kaur) ja Chungin (Indrek) matkale, kasutades liikumisvahendina spetsiaalselt selleks otstarbeks ehitatud elektri jõul liikuvat tandemit -"kahemeheratast".
Mehed loodavad koos leida küllaldaselt säravat energiat, et sellest piisaks erinevate Eesti osade külastamiseks ning uurida kuidas elavad neis erinevates paikades tegutsevad kogukonnad ning teaduse- ja loomeinimesed.
Või nagu Kaur ütles, tahavad nad näha, mis Eestimaal tegelikult toimub, rohujuuretasandil, lihtsalt rääkida inimestega, kes erinevad oma mõttelaadilt või tegemistelt sellest, mida peetakse tavapäraseks. Elektriratta akusid kavatsevad nad laadida kodudes, kuhu tee viib, miks mitte ka lihtsalt nende juures, kes selleks võimalust pakuvad. Kuidas kõik õnnestub, mis juhtuma hakkab, mis juttu aetakse ja kui lahkelt rändureid vastu võetakse või abistatakse, näeb hiljem ekraanilt. Retkelistega sõidab kaasa filmigrupp, üles võetud kaadritest valmib ka dokumetaalfilm „OH ENEЯGIAT...?“.
Teekonnale jäävad punktid on valitud samuti eesmärgiga leida sealt „särtsu“ – ehk siis pealehakkamist ning erilisi ideid:
· endine kitsarööpmelise raudtee jaam Karusel, Hanila vallas, mille Meelike Naris soetas 6 aastat tagasi eesmärgiga ehitada see ümber loomemajaks ning tänaseks idee teostus ka lõpusirgel, 15.juuni
· Saaremaa elektroonilise muusika lipulaeva Mihkel Kasemaa (Rüki, Kinkymint) vanemate maja keldrikorrusel minimaalsete vahenditega DIY-stiilis kuid nutikalt lahendatud helistuudio, 16. juuni
· Kunstiteadlase Rael Arteli poolt loomemajaks ning artist-in-residence keskuseks taastatud esivanemate talu Lehu külas, Halinga vallas, 17. juuni
· Kilingi-Nõmme schilling/indie scene – inspireeriv paik? (Janno Zõbin, Taavi Zbanski), 18. Juuni
· Evelyn Müürsepa ja John Grzinich'i poolt juhitav ning aktiivselt tegutsev kunsti ja sotsiaalpraktika keskus „MoKs“ / maaheli.ee, Mooste alevikus, Mooste vallas, 19. juuni
· Jõhvis molekulaardiagnostika laboris töötav geenitehnoloog Helen Uibopuu, 20. Juuni
· Rattaretke lõpetamine Tallinnas Uue Maailma Seltsimajas - pidu, muusika, intervjuud Uue Maailma Seltsi tegelastega, 21.juuni
Rõhk ei ole distantsi sportlikul läbimisel, pigem inspiratsiooni ning muu loovenergia otsimise kui protsessi vaatlemine. Oluline on teekond, otsingud ja muljed, mis tekivad.
Kogu retke kajastame portaalis greengate.ee, kuhu rändajad püüavad reisilt võimalikult palju juttu ja pilte saata.
No comments:
Post a Comment