Tuesday, June 8, 2010

Eesti seakari ehk eliit saatis EXPO-le oma maskotid

http://uudised.err.ee/index.php?06199530

Eestit esindavad EXPO-l roosad põrsad
(Foto: ERR)

* Reisifirmad asuvad Hiina turiste Eestisse meelitama 24.05.2010
* Homme avatakse Shanghais EXPO 2010 30.04.2010
* Paet avab Shanghais konsulaadi ja EXPO 2010 Eesti paviljoni 28.04.2010
* EXPO paviljon tutvustab Eestit kui infotehnoloogiariiki 29.04.2009
* Eesti saab Shanghai EXPO-l tuhande ruutmeetrise paviljoni (1) 19.11.2008

* Pop-up video: Eestit esindavad EXPO-l roosad põrsad

05.04.2010 19:05
Kaileen Mägi

Kuu aja pärast, mai alguses avatakse Hiinas Shanghais maailmanäitus EXPO 2010, kus Eesti paviljoni põhitegijad on 33 põrsast, mis peaks väljendama kokkuhoidu ja sõbralikkust.
Kui kümne aasta eest kaunistasid Eesti paviljoni Hannoveri EXPO maailmanäitusel katusest rippuvad porgandid, siis kuu aja pärast saab Shanghais suhelda põrsastega - neid saab katsuda, neile silma vaadata ja selja peal olevast pilust raha asemel soove sisse kukutada. Paviljoni autorid on kindlad, et hiinlastele selline lähenemine meeldib, vahendas "Aktuaalne kaamera".

EASi EXPO 2010 juhtkomitee liige Maria Alajõe ütles, et Eesti paviljoni väliskujundus on valmis ja praegu käivad sisetööd, järgmisel nädalal hakatakse esitluste näitamiseks tehnoloogiat paigaldama.

Paviljon koosneb kahest alast - avatud alas püütakse tekitada tänu innovaatilistele põrsastele Hiina külalistes kiirelt emotsioone. Suletud alas, kuhu saavad tulla eestlaste kutsutud inimesed, saab juba sügavuti lahata Eesti teemasid - turismi, haridust, kultuuri ning majanduse poole pealt infotehnoloogia ja transiidi küsimusi.

Põrsaste kasutamist põhjendas Identity OÜ loovjuht Ionel Lehari sellega, et põrsas kui metafoor peaks hiinlastele meeldima - tasub koguda häid soove, mitte raha.

"Nende kultuuriruumis on sõnumite jätmine palju loomuomasem ja teiseks on neil metafoorne keel ja kujundlikkus - nad on grammi võrra, ma ei tahaks öelda, et lapsemeelsemad, aga see mõtlemine toimib neil teistmoodi," sõnas Lehari.

EXPO-l käib kokku ligi 70 miljonit inimest, kusjuures 95 protsenti neist on kohalikud hiinlased. Eesti paviljoni satub neist tõenäoliselt kaks kuni kolm miljonit.

EXPO 2010 Eesti peakomissar Toomas Tiivel märkis, et on hea, kui me saame neist inimestest kas või mingi osa Eestisse. "Aga suletud alas tekivad inimestega kontaktid ja need on meile olulisemad," lisas ta.

Eesti üldsõnum EXPO-l on see, et tegemist on innovaatilise väikeriigiga. EXPO enda sõnum on seekord Better City Better Life ehk parem linn tähendab paremat elu. Seetõttu on loojad käivitamas ka savecity.org kodulehekülge.

Eesti osalemine EXPO-l läheb maksma 60 miljonit krooni.

No comments: