Thursday, August 5, 2010

Teet Randma kirjutas

http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2010/07/tood-saab-eesti-elektriautotoostuses.html
Thursday, July 1, 2010
Tööd saab Eesti elektriautotööstuses
Kommentaar:
Eediot said...

Hei - hakkas huvitama, kes blogi peab. Ise ma olen Teet Randma, ZEV Motors OÜ-st.

Muide elektritraktor on täiesti reaalsus - ZEV Motors ehitaks valmis küll sellise. Talupõhisesse väikepõllumajandusse võiks olla väga hea.

July 30, 2010 4:38 AM

Blogger elektritsaabtasuta.blogspot.com said...

Lugupeetud Teet Randma,
kuna mul on isetu armastus Eestimaa vastu s.o. ei vaja kuulsust aga tahan anda palju ja mul vahel tuleb sõimata poliitikuid siis jään anonüümseks.
Ja mida õige annaks teile teadmine kes ma olen? Olen tavaline inimene,elan iirimaal ja teen lihttööd.
Kas te võiksite kirjutada loo kuis teie ettevõtmistel läheb?
Meedias pole ju teist juttu olnud.
Oli vaid,et Silwi kavatseb hakata tootma elektriautosid ja kogu moos.

Elektritraktor
http://www.hyev.cn/content/en/product/src/HY-T03.html

http://www.hyev.cn/content/en/product/src/HY-T03.html

This model is small and flexible, specially emphasizing its features
of low pollution, low noise, easy to operate, and widely used for
traction work of short-distance transportation in community cleaning,
factory and mine, station, port, airport, warehouse etc..

Size(mm) 1580×820×1300    
Passenger Load(person) 1    
Traction Weight(kg) 1500    
Voltage(V) 48    

http://www.sonumitooja.ee/vanaleht/2008/St43/lembit.htm
ETV saates Pealtnägija tutvustas Lembit Merila kuus aastat tagasi oma
toonast uuemat leiutist – elektritraktorit, ehk nagu abikaasa Helgi
ütleb, elektrihobust.

„Vahur Kersna on sõbalik ja muheda jutuga. Kui saade oli eetris
ära olnud, küsisid külamehed, et kuidas lasid sellisel tähtsal
telemehel mööda oma põldu aparaadi taga joosta. Aga ta tahtis nii.
Mind kutsuti mõnda aega Kolgas siis ka televisioonimeheks,”
räägib elektritraktori autor.

Saates näitas ta, kuidas elektritraktor töötab - sel on neli
kummirehvidega ratast, mootor ja rool. Voolu saab juhtmega ning
masinat juhitakse puldist. Traktoril istumiskohta peal ei ole, juht
kõnnib taga.

„Lembit paneb traktori põllu otsa ja ise jookseb adra või sahaga
– traktor tõmbab trossiga neid edasi. Oma kartulimaad on ta sedasi
harinud, kündnud-äestanud ja vaod lahti ajanud,” selgitab Helgi
Merila.

Mees lisab, et elektritraktori tegi ta valmis kahe kuuga. See jaksab
tõmmata 600-700-kilogrammist raskust. Kui arvestada, palju tuleb
traktoritöö eest praegu maksta, on masin end juba ära tasunud.
Mõned on küsinud, et andku neile samuti kasutada, aga et on juhtme
otsas, siis ei saa, jutustab ta.

„Eks leiutamine ja isetegemine algaski traktoritest. Väike-Maarja
kutsekoolis sai ju õpitud masinaid ja elektrivärki. Isal oli vaja
heina vedada ja muid töid teha, kombineerisin talle juppidest kokku
aiatraktori. Neid ikka olen teinud. Igasuguseid vanu masinaid on meil
õue peal olnud, vajalikud asjad sai maha võetud, raamid kokkuostu
viidud. Prügimäed olid vanasti ka ühed tänuväärt kohad, leidus
huvitavat kraami. Nii palju plaane on aastatega ette mõeldud, nüüd
on hea varudest võtta, kui midagi tegema hakkan.”

1 comment:

Teet Randma said...

Hei.

ZEV-l läheb väga hästi - noh nii hästi kui alustaval ettevõttel Eestis minna saab - 2009 kehv, 2010 juba siiski positiivne.

Suurim edasiminek on olnud euroopa 7. raamprogrammi taotluse sisse andmine aasta algul, mis peaks varsti vastuse saama. Loodetavasti positiivse, siis saab tõsisemalt arendama hakata, projekti summa €3 miljonit. See on siis elektrilise hüperauto väljaarendamiseks.

Ilmselt küsimus on, et millal siis hakkab tootmine - vastus on, et koguaeg toodame. See aasta on kaks autot üle antud klientidele (ZEV seven ja VW Golf konversioon).
Praegu toodame lasteautosid liikluslinnakusse, mis on ca 6 kuu projekt olnud.
Vaja on sügisel ehitada veel salongiga kolmerattaline elektriroller.

Eks proovime tootmise laiendamiseks ja lääne turgudele liikumiseks pidevalt tööd teha.

Probleeme on, aga vedur liigub.