Friday, May 21, 2010

Eesti riik kingib Venemaale raha tankide muretsemiseks aga küsimus on selles,et kui mitme tanki raha annab Eestimaa Venemaale ühes päevas?

Konstantin Päts reetis Eestimaad ja selle tagajärjel Nõukogude liit paigaldas Eestimaa pinnale sõjaväebaasid...
Mart Laar reetis Eestimaad ja selle tagajärjel Venemaa paigaldas Eestimaa pinnale vene gaasitrassid...
Mart Laar kui tuntud ajaloo võltsija teab väga hästi,et juba Esimese Eesti Vabariigi ajal Eestimaal ehitati elektrituulikuid ja paljudel taludel olid omad elektrituulikud...

http://www.epl.ee/artikkel/469733
Vene Gazprom võtab Eesti Gaasist ligi 22 miljonit krooni dividende


Raul Kotovil on põhjust rõõmustada, sest Eesti Gaas on teeninud aastaid korralikku kasumit.
Lõppenud talvel hüppeliselt kerkinud küttearved aitasid AS-il Eesti Gaas teenida 74 miljonit krooni puhaskasumit, millest firma juhatus otsustas maksta 80% dividendideks. Hinna tõstmist maailmaturu energiakandjate hinnaralliga põhjendanud ettevõtte puhaskasumi jaotamist seadus ei reguleeri.

Suurimad summad Eesti Gaasi tulust pistavad oma tasku Gazprom (37% aktsiate omanik) ja E.ON Ruhrgas (33,7% aktsiate omanik) ehk Nord Streami gaasitoru eest võitlevate riikide energiahiiud. Omanikud kasseerivad iga A-aktsia eest 380 krooni ja iga B-aktsia eest 3,8 krooni dividende. Väikeaktsionäridele kuulub ettevõttest vaid 1,75%.

„Ma ei arva, et meie dividendivõtmises oleks midagi taunimisväärset,” kommenteeris Eesti Gaasi juhatuse liige Raul Kotov. Tema sõnul kujuneb dividendidena väljavõetav summa jooksva kasumi ja aktsiakapitali järgi. „Viimasel kolmel-neljal aastal on see olnud samas suurusjärgus,” märgib Kotov. Omanike otsus kasum jagada sündis tema kinnitusel ka sel korral pea 100%-se häälteenamusega.

Ettevõttel vaba valik

„Kui vaadata, palju riik Eesti Energiast dividende võtab, siis on meie summa pisike,” tõi Kotov võrdluseks. Tema sõnul ei saa aga väita, et gaas oleks turul monopoolses seisundis. „Konkureerime ka turba, põlevkiviõli ja küttepuiduga,” märkis Kotov.

„Ettevõttel on õigus ise otsustada, mida selle ärikasumiga peale hakatakse,” selgitas konkurentsiameti peadirektor Märt Ots. Eesti Gaasi varade tootlikkus jääb tema sõnul olenevalt aastast 7–8,5% vahemikku.

Vabatarbijatele ehk tööstusele ja keskküttefirmadele müüdava gaasi hinda konkurentsiamet ei reguleeri, kuid Otsa sõnul on see võrreldav kodutarbijatele müüdava hinnaga. Kuid arvestada tuleb, et kodutarbijateni jõudva sooja hinnas sisaldub omakorda küttefirmade lisatud kasumi­protsent.

„Kodutarbijatele toimunud langus ei ole praegu proportsioonis gaasi sisseostuhinna langusega,” lausus omanike keskliidu peasekretär Taavi Madiberk. Ta meenutas, et ka konkurentsiamet rääkis aasta alguses 50–60% suurusest hinnalangusest, mida pole aga saabunud.

Madiberki sõnul on probleemiks kehtiv seadus, mille muutmise ettepanekud on jõudnud riigikogu majanduskomisjoni. „Kuid ka konkurentsi­amet ei peaks praegu jõude seisma, vaid tegelema aktiivselt universaalteenuste hinnakontrolliga,” mär­kis Madiberk.

Hind hakkab kiiremini muutuma

•• Riigikogu majanduskomisjoni liikme Taavi Veskimäe sõnul läheb gaasi hinda reguleerivate seadusemuudatuste eelnõu riigikogus teisele lugemisele lähinädalatel ja eesmärk on see vastu võtta enne jaanipäeva.

•• Töörühm otsustas minna eelnõus üle nn fikseeritud hinna mudelile, mis oleks kulupõhine hind, millele on liidetud fikseeritud, põhjendatud ja konkurentsiametiga kooskõlastatud marginaal. „Gazpromi hinda me ei kontrolli, aga uus mudel annaks oluliselt suurema läbipaistvuse ja tarbijale suurema kindlustunde hinna kujunemisel,” lausus Veskimägi.

•• Põhjendatud tulukust kirjeldava marginaali metoodika otsustab konkurentsiamet. „Seni on olnud mure, et sisendhindade muutumisel on hinnad väga paindlikud üles liikuma, aga hindasid alandavate otsustega kipuvad eriti monopoolsed ettevõt­ted venitama,” nentis Veskimägi.

•• Konkurentsiameti peadirektori Märt Otsa sõnul jätab muudatus toimima kehtiva süsteemi, kuid annab ettevõttele võimaluse teatada hinna muutmisest tarbijale vaid kuu aega ette.

http://www.sudden-strike.ru/forum/showthread.php?t=3530

Аватар для McLaren

Регистрация: 29.05.2003
Адрес: Альфа Центавра
Сообщения: 319
Закачек: 0

По умолчанию Современные танки. Стоимость и рынки сбыта.

Хочу предложить тему: "Современные танки. Стоимость и рынки сбыта".
Сколько стоят современные танки и САУ? Какие контракты и с кем заключены на их поставку? Каковы перспективы отечественных машин на мировом рынке?
Мне кажется, что это должно быть интересно. Мне - интересно.
Что сам знаю:
Т-72М 1,4 млн.$US
Т-80УД "Береза" 2 млн.$US
Т-90С 2,4 млн.$US
БТР-80 300 тыс.$US
3 СУ-23-4 "Шилка" 140 тыс.$US
М1А2 "Abrams" от 3,2 до 6,9 млн.$US
"Leopard" до 3 млн.$US
"Leklerk" до 10 млн.$US
MCV-80 "Уориор" 3,8 млн.$US
M-2 "Бредли" 1,2 млн.$US
Еще есть, кому интересно, стоимость самолетов, вертолетов, морских судов. Вы не подумайте, я ими не торгую, просто хобби так сказать, стараюсь следить за подобной информацией.
McLaren вне форума Ответить с цитированием

1 comment:

elektritsaabtasuta.blogspot.com said...

http://www.sudden-strike.ru/forum/showthread.php?t=3530

Аватар для McLaren

Регистрация: 29.05.2003
Адрес: Альфа Центавра
Сообщения: 319
Закачек: 0

По умолчанию Современные танки. Стоимость и рынки сбыта.

Хочу предложить тему: "Современные танки. Стоимость и рынки сбыта".
Сколько стоят современные танки и САУ? Какие контракты и с кем заключены на их поставку? Каковы перспективы отечественных машин на мировом рынке?
Мне кажется, что это должно быть интересно. Мне - интересно.
Что сам знаю:
Т-72М 1,4 млн.$US
Т-80УД "Береза" 2 млн.$US
Т-90С 2,4 млн.$US
БТР-80 300 тыс.$US
3 СУ-23-4 "Шилка" 140 тыс.$US
М1А2 "Abrams" от 3,2 до 6,9 млн.$US
"Leopard" до 3 млн.$US
"Leklerk" до 10 млн.$US
MCV-80 "Уориор" 3,8 млн.$US
M-2 "Бредли" 1,2 млн.$US
Еще есть, кому интересно, стоимость самолетов, вертолетов, морских судов. Вы не подумайте, я ими не торгую, просто хобби так сказать, стараюсь следить за подобной информацией.
McLaren вне форума Ответить с цитированием