Ruhnu saarele elektriautod
Autor: Ahto Jakson
Kolmapäev, 20. jaanuar 2010.
Riigikogu liige Mark Soosaar pakkus välja, et Ruhnust võiks saada esimene Eesti saar, kus hakataks sõitma elektriautodega.
Kliki ja vaata suuremat pilti
Millised elektriautod võiksid Ruhnul sõitma hakata, on praegu veel igaühe fantaasia vili. Foto: Internet
Selle mõtte käis Soosaar välja esmaspäeval riigikogus aset leidnud Ruhnu laevaliikluse teemalisel arutelul, kui riigikogu liikmete arupärimistele vastas regionaalminister Siim-Valmar Kiisler.
“Laiendades teemat Ruhnult ka teistele väikesaartele, võiks Ruhnu olla selleks pioneeriks või selleks polügooniks või laboriks nagu öeldakse, kus innovatiivseid meetodeid kasutada,” ütles Soosaar.
Ta tugines ühel hiljutisel konverentsil peaministri toodud näitele, mille kohaselt Taani ühel saarel elab 1500 elanikku ja mis on täielikult üle läinud taastuvenergiale. “Miks ei võiks näiteks Ruhnu olla esimene saar, kus hakkavad sõitma elektriautod, ja edaspidi näiteks ka teised saared, kus see otstarbekas on?” tõstatas Soosaar küsimuse.
Pole paha mõte
“Kõik need 11 väikesaart, mis on meil väikesaarte nimistus, ongi need paigad, kus tulevikus võiks sõita elektriautodega,” väitis Soosaar. Tema sõnul ei sõida mitte ühelgi nendest saartest, kaasa arvatud Vormsi, mis on territooriumilt kõige suurem, ükski auto päevas rohkem kui 100 kilomeetrit.
Ruhnu vallavanema Aare Sünteri sõnul ei ole Soosaare ettepanek võtta Ruhnul kasutusele elektriautod, mitte esimene. “Mõte ei ole paha. Olen seda ka varem kuulnud ja ideed on arutatud teistes ringkondades,” täheldas Sünter. “Töötame tulevikku vaadates ja selleks tuleb erinevad variandid läbi mõelda ning selgeks teha, mis neist on reaalsed ja mis utoopilised. Kui utoopiliseks idee kujuneb, peab näitama tulevik. Kui kõik korralikult läbi mõelda, oleks see võib-olla isegi reaalselt teostatav,” sõnas vallavanem.
Kütusekogus kahaneks tonnini
Samas pidas vallavanem kütuse saarele toomist väga suureks probleemiks, seevastu elektrit on Ruhnul kergem kätte saada. “Saar saaks puhtamaks ja mõningad probleemid kütuse valdkonnas oleksid lahendatud,” kiitis Sünter elektriautode ideed.
Praegu veetakse Ruhnule aastas ligi 10 tonni kütust, millele lisandub diiselgeneraatorile vajalik kogus. Pärast elektriautode kasutuselevõttu kahaneks Sünteri arvates saarele veetav vajalik kütusekogus 10 tonnilt kuni poolteise tonnini. Lisaks muutuks saar elektriautode kasutuselevõtuga palju puhtamaks. “Kõik ained, mis kütuse põlemisest tekivad, langevad saarele või saare lähedal merre,” viitas Sünter.
No comments:
Post a Comment