Friday, August 24, 2012

Paul Tammerti sõjahüüd.



Saagu, saagu, ma sajatan:
Tuli, põleta tuhaksi
Toompea kantsi kavatsused
Rahvast raudu raiuda
orjapõlve ohkamaie,
viletsusse vaakumaie,
teiste lustisid leinama.

Saagu, saagu, ma sajatan;
Anna tarkust Toompea tarre
muiststete talude tarkusest:
et ei laastutuli kesta,
laenuleib ei laiene.
Võõras elujärg ei anna
ande meie põllule.

Saagu, saagu, ma sajatan:
Kuid kui kauge vägi võidab
rahva rahapainesse,
saagu kõik, kes kuidagigi
panid oma panuse
igavesti ära neetud
viimse sugupõlveni.

Saagu, saagu, ma sajatan:
Siis tema sugu saab sugetud
äraandjaks äraneetud.
Jääb tema pimedus pilkaseks,
kõrvadki kuulmiseks suletud,
meeled need muutuvad meeletuks,
marud ja taudid neid tabavad.

Saagu, saagu, ma sajatan;
See, kes on osutand ohule,
samas saab hiilgusse tõstetud,
aujärjele aidatud.
Tema jääb meitele meeltesse,
sügava südamepõhjani
kauniks kui kevadepäikene.

Saagu saagu, ma sajatan:
Sajatus sadagu sajandi,
targutus tuhande aastani,
Halb, et mälus meeles püsiks,
hea veel tuhat kauemgi.
Sestap mina siin sajatan,
vandesõnaga vannutan

No comments: