Wednesday, August 11, 2010

Algajal on kõige lihtsam kasutada auto (bussi, traktori) generaatorit.

http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2009/10/ehitame-ise-tuulegeneka.html

Algajal on kõige lihtsam kasutada auto (bussi, traktori) generaatorit. Need on koos komplektis koos dioodide ja pingeregulaatoriga. sel vidinal pole akude laadimiseks rohkem vaja kui otse aku klemmide külge ühendada.
Küll on aga vaja akusid kaitsta kahe asja eest - alapinge ja ülepinge (ja temperatuur).
Alapinge võetakse akude passist, või kasutad üldreeglit - pinge ei tohi langeda alla 1,80 V akuelemeni kohta (12x1,80=21,6 V). Ülepinge on samuti aku passis, kui ei tea siis on selleks 2,2 V (12*2,2=26,4). Lühiajaliselt (mitmeid tunde kuni 3 päeva) võib muidugi rohkem olla. Ülelaadimise asemel võib ka aku temperatuuriandurit kasutada. Ülelaadimise mõte seisneb selles, et kui aku on täis (klemmi nimipinge on 2,2 V) siis üleliigne energia ei salvestu akus vaid kütab seda. Ja see ei mõju hästi aku elueale.

Alalaadimisel tuleb sul tarbijad välja lülitada
Ülelaadimisel tuleb sisse lülitada kas täiendavad tarbijad (elektriradiaatorid) või lükkad välja generaatori.

Kui on erijuht ja tahad vaid kütet siis on kasulikum kasutada lihtsustatud skeemi. Autogeneraatoril monteerid välja aladusdioodid ja ühendad ahelad otse. Ergutusahela vabastad pingeregulaatori ahelast ja varustad sobivalt nimiergutuspingega (kõige aksulikum teha üldelektrivõrgust alaldiga ja lihtsa kondest pingestabilisaatoriga, sest ergutusvool on väike). Radiaatorid või kütteelemndid ühendad otse generaatori külge. Kui valid tarbijad ja juhtmed piisavalt võimsad, pole sul kaitselülitit vaja. akusid pole vaja.

Väga suure tuule puhul võib generaator minna ülekoormusesse. Kaitseks piisab tavalisest voolukaitsest, mille voolu valid generaatori nimivoolust lähima nominaali ülespoole.

Muude mootorite (asünkroongeneraator, alalisvoolumootor) juhtumid on toomata jäänud, sest nende ahelad toimivad teistmoodi.

Kui asi huvitab siis näpunäiteid jne. saab mult ikka niisama. Mind huvitab asi praktilise kogemuse täiendamise osas.Kalvis
külaline

No comments: