Wednesday, November 11, 2009

Valitsus lüpsab riigifirmadest 1,6 mld krooni rohkem http://www.ap3.ee/article/2009/11/11/Valitsus_lupsab_riigifirmadest_1_6_mld_krooni_rohkem

Valitsus lüpsab riigifirmadest 1,6 mld krooni rohkem
11.11.2009, 13:32
Rahandusminister Jürgen Ligi saatis homsele valitsuse istungile kiireloomulise asjana kinnitamiseks eelnõu, millega ASid Tallinna Sadam ja Eesti Energia peavad maksma riigikassasse kogu mullu teenitud puhaskasumi ehk kokku 1,78 miljardit krooni.

Valitsuse 26. veebruari korraldusega kinnitati riigi äriühingute poolt sel aastal riigieelarvesse makstavad dividendisummad, mida nüüd aga muudetakse. Nimelt võib Ligi teha erakorraliste asjaolude ilmnemisel valitsusele ettepaneku dividendisummade muutmiseks ehk antud juhul suurendamiseks.

Kuivõrd Tallinna Sadam ja Eesti Energia kuuluvad majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi haldusalasse, tegi viimane 5. novembril rahandusministeeriumisse saadetud kirjas ettepaneku kinnitada Tallinna Sadama selle aasta riigieelarvesse makstavaks dividendisummaks 416,6 miljonit krooni ja Eesti Energia summaks 1,36 miljardit krooni.

Reklaam
Nimetatud summad vastavad mõlema äriühingute mullu teenitud puhaskasumitele.

Täiendavate dividendide maksmist võimaldab ettevõtete suutlikkus teostada kavandatud investeeringuid kaasates vajalikus mahus võõrvahendeid, seadmata ohtu äriühingute jätkusuutlikkust, seisab esmaspäeval riigikantseleisse jõudnud valitsuse korralduse eelnõus.

Kehtivas vabariigi valitsuse korralduses on Tallinna Sadama 2009. aasta riigieelarvesse makstavaks dividendisummaks kinnitatud sada miljonit krooni ja Eesti Energial 324 miljonit, seisab seletuskirjas.

Kui minister Partsi ettepanek homme valitsuse istungil toetust leiab, suureneb riigieelarvesse makstav dividendide summa 1,35 miljardi krooni võrra.

Lisaks nimetatud kahe äriühingu dividendide suurenemisele on võrreldes 9. juuli korraldusega suurenenud ka Eesti Telekomi makstud dividendid 262,02 miljoni krooni võrra seoses TeliaSonera AB poolt tehtud ülevõtmispakkumisega.

Kõigi äriühingute poolt tänavu riigile makstavad dividendid ulatuvad kokku 2,7 miljardi kroonini ehk kokku 1,6 miljardit krooni enam kui juulis dividendide korraldust muutes rahandusministeerium prognoosis.


Kadri Paaskadri.paasatchararipaev.ee

Ah,et siiski Majandusmisteeriumi käes on jäme ots.Ma juba mõtlesin,et jäme ots on Eesti energia käes(Et,noh ministrid on korrumpeerunud ja nendega võib teha mida iganes)sest tahavad nad ju seda maha müüa s.o. Eesti energia tahab maha müüa Majandusministeeriumi...
Aga näe võta näpust VEEL on jõudu majandusminiteeriumil ja nad ülbed veel nõuavad pappi...tore on...
Noh,loodame,et koos Majandusministeeriumiga ei müüda maha Eesti Energiat või ei anta niisama kauba peale,boonuseks...
Milline on praegune Majandusministeeriumi turuväärtus?

Eestimaa pinnases olev põlevkivi on rahvuslik ühisvara ja see on ikka ütlemata inetu lugu,et Eesti Vabariigi riigivõimud lüpsavad oma rahvast müües neile kuuluvat varandust...Eesti Energia peab jagama dividende igale Eestlasele ja kasumi teenima muulaste arvelt...

Ärgem põdegem selle Vene Energia s.o.
Eesti Energia pärast sest...
...parimaid asju saab tasuta... ...ELEKTRIT SAAB TASUTA...Seoses The Venus
kasum on üks asi, ligi võiks vaadata kas annab ka äkki omakapitali vähendada. vastus
~hunt [11.11.2009, 13:39] hinda 12345 vastus

omakapitali vähendamine ei aita valitsussektori tasakaalule kaasa, ka dividendi käsitlemisel tuluna on oma piirangud vastus
~statistik [11.11.2009, 13:58] hinda 12345 vastus

Raske aeg nõuab raskeid otsuseid ja riik olles omanikuna oma ettevõttetes otsustab ise väljavõetavate dividenditulu üle. Edasi saab juba käimasolevate projektide raames kaasata mõõdukalt laenuraha. Kuid kui küsimus on siiski euros mida väidetavalt paljud välisinvesteerijad ootavad ...siis minu meelest küsimust pole.
Praegu ongi ilmselt selline aeg kus pikki plaane pole mõtet teha...sest majanduse resonants suur..ja pole kindel kuhu see läheb...Euro saavutades see halvemaks ei lähe kindlasti . seega püüdleme siis euro poole, tulgu mis tuleb vastus
~Jansa72 [11.11.2009, 14:01] hinda 12345 vastus

Eesti Energia börsile viimine tundub selles valguses kuidagi imelik. Praegu lüpsab riik (ja on kõik need aastad lüsnud) energiafirmat hiigeldividendidega. Kui kasumid firmasse jätta, siis suudaks energiafirma suurema osa investeeringutest ka omavahendite arvelt teha. Samuti ei peaks ta laenu võtma. Praegu toimub ju riigieelarve puudujäägi varjatud rahastamine laenuraha toel (ainult laenajaks pole riik, vaid 100 % riigile kuuluv firma). Sama puudutab ka teisi suuremaid riigifirmasid, kes on läbi aastate võtnud hiigelllaene makstes samal ajal hiigeldividende. Kokkuvõttes maksab selle kinni aga tarbija. Kas poleks ausam siis juba makse tõsta, aga mitte neid kaudselt läbi meie igakuiste elektriarvete koguda??? vastus
~teadja [11.11.2009, 14:01] hinda 12345 vastus

Sisuliselt jääb riik dividendide võtmisega vaesemaks. Enamus ettevõtteid peab dividendide välja maksmiseks võtma laenu ja hakkama maksma intresse. See tähendab, et sisuliselt dividende võttes hakatakse maksma välispankadele raha. Vaadates laia pilti jääb riik selle tõttu vaesemaks. Väga lühinägelik poliitika, aga nii üksikisikute kui kollektiivide ja riikide tasandil lähevad otsused emotsionaalses ja närvilises õhkkonnas tavaliselt kaine mõistusega vastuollu. vastus
~alar45 [11.11.2009, 14:12] hinda 12345 vastus

Mis lüps!? Riik omanikuna võtab temale kuuluva kasumi, ei muud. Kas erafirmade puhul nimetatakse seda lüpsiks?! vastus
~WTF [11.11.2009, 14:14] hinda 12345 vastus

laual olevatest valikutest üks vähem valusaid ehk seega õige. Kui paremerakonnad täna näiteks pensionide kallale läheks, kaotaksid nad järgmistel valimistel kindlasti. Seda aga ei ole kellelegi vaja, et Edik ruulima hakkab koos oma klounidega.

Euro on vajalik ka siseriikliku populaarsuse säilitamiseks, et Keskerakonda tõrjuda. Loodan, et sellest piisab, et 3% sisse jääda. vastus
~Hetkel [11.11.2009, 15:12]
Ka mina olen nõus, et euro saamiseks tuleb selline summa kuskilt leida. Samas oleks aga ausam teha seda otsese maksutõusu kaudu kui varjatult läbi Eesti Energia, sest see dividendide summa jõuab ju ringiga tagasi meie elektriarvetesse (juskui kaudne elektrimaks). Minu arust on Reform ju kogu aeg propageerinud selgelt arusaadavaid ja otseseid makse. Praegu talitavad nad aga risti vastu oma sõnadele.
~Teadja [11.11.2009, 15:39] hinda 12345 vastus

Selliste monopolide puhul see päris nii lihtne ei ole, et räägime ainult omanikutulu väljavõtmisest. Kellegil pole mingit valikut osta elektrit mujalt kui Eesti Energia käest. Sisuliselt määrab selle hinna aga riik ning mida rohkem riik sealt dividende võtab, siis seda kõrgemat elektri hinda on ta sunnitud aktsepteerima või seda rohkem peab Eesti Energia laenu võtma. Ühel juhul on sisuliselt tegu kaudse maksusga ning teisel juhul riigieelarve puudujäägi varjatud finantseerimisega laenu arvelt. vastus
~Teadja [11.11.2009, 15:18]
dividendide võtmine või mittevõtmine ei mõjuta elektri hinda kohe mitte kuidagi.
~to teadja [11.11.2009, 15:51] hinda 12345 vastus

ligi 200-l Eesti suurimal elektriostjal on võimalik osta elektrit kellelt iganes, aga miskipärast ostavad nad seda ikka EE-lt. Miks? vastus
~to teadja [11.11.2009, 15:46] hinda 12345 vastus

EE börsile viimine tähendab ühekordset tulu riigile,väiksemaid investeeringuid põhivarasse,suuremat kasumit juba välisomanikele ja oluliselt kallimat elektrit ehk läheb samuti nagu läks Tallinna Veega. vastus
~pm. [11.11.2009, 15:58]
Riik ei plaani müüa oma käes olevaid aktsiaid, vaid Eesti Energia emiteerib uusi. Raha jääb ettevõttesse, riik sellest ühekordset tulu ei saa.
~to pm [11.11.2009, 17:07] hinda 12345 vastus

Dividendide võtmine mõjutab kohe kindlasti ka elektri hinda. Dividend on ju omanikule tehtav väljamakse eelmiste perioodide kasumi arvelt. Kui riik ei võtaks dividende ja oleks rahul ka riigiettevõtete 1.6 miljardit väiksema kasumiga, siis näiteks selle võrra saaksid meie elektriarved ju väiksemad olla. Üleüldse ei pea ma õigeks selliste monopolide muutmist riiklikuks "rahapumplaks" ning üldjuhul peaks sealsed kasumeid planeerima vaid investeerimisplaanide rahastamise allikatena. vastus
~Teadja [11.11.2009, 16:31]
dividend ei ole kulu, mida Konkurentsiamet lubab elektrihinda panna. Konkurentsiamet lubab teenida tagasihoidlikku kasumit ja hinnas kuidagi ei kajastu see, kas kasum võetakse välja dividendina või mitte.
Nõus, et monopol ei peaks ülema "rahapumpla" (vahet pole kas riiklik või mitteriiklik) ning selle pärast monopolide hinnad alluvad Konkurentsiametile.
~to teadja [11.11.2009, 17:11]

No comments: