Tuesday, October 18, 2011

CO2 kvootide eest me saaksime loobuda kommunaal maksetest...


Minu arusaamist mööda selline on Marek Strandbergi ja KENA sõnum.Vaadake ta näguderaamatu seina postitusi,sellist juttu nad seal ajavad.


Kui inimeste liigne fossiilkütuste muundamise probleem vajab lahendamist tuleb maksustama hakata neid kes puuruivad ja kaevavad...ehk siis Hiinat, USAd, araabiariike, Norrat, Venemaad... parem on ju vältida haigusi kui neid ravida või ravid hoopis nende sümptomeid. Sümptomite ravi hulka kuulub muu hulgas ka näiteks ülikallite ja aegunuma kippuvate elektriautode toetamine, mille rakendamisel väheneb 1 tonni CO2 emissioon 1700 euro eest.
http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=us-study-suggests-pricing-carbon-from-ground-to-consumer

www.scientificamerican.com
To measure a country's greenhouse emissions from fossil fuels, it makes sense to consider the whole carbon supply chain, from oil well or coal mine to a consumer's shelf, scientists reported on Monday.

 · 20 hours ago · 

  • 3 people like this.

    • Teet Randma 
      Oot ma nüüd ei saa aru, mis mõttes elektriautod aeguvad?


      Mis ülikallisse puutub, siis seda on naftatoodetega sõitmine - olgu näiteks Mievi hind milline ta on - võrreldes praegu müüdavate bensiinimootoriga konkurentidega on ta soodne auto isegi ilma soodustuseta. Arvesta eluaja kogukulu kokku ja tuleb soodsam - seda isegi momendi bensiinihinnaga, arvestades senist tõusuprognoosi on vahe juba väga suur.

      Ma saan muidugi täiesti aru, et juhul kui inimesed sõidaksid jalgrattaga, sööksid kohapealset taimset toitu, ei ostaks elektroonikavidinaid jne... siis oleks ühiskond jätkusuutlikum.
      Selline maailm kunagi ehk tuleb, aga selleks peab tarbija peas toimuma kardinaalne väärtushinnangute muutus, mis lihtsalt pole reaalne sellel ega ka järgmisel dekaadil. See eeldaks kogu linnaarhitektuuri ja transpordivõrgu ümberehitust imho.

      Elektriauto on võrreldes senise arenguga suur samm keskkonnasäästu suunas võimaldades CO2 emissiooni kärpida kerg autotranspordis 30-70% ning juhul kui suudab paralleelselt arendada ka keskkonnasäästliku elektritootmist, siis veelgi rohkem.

      Minu arust pole mõtet võidelda ühiskondlike arengutega, mis on keskkonna säästu vaadates ühiskondliku keskmist arvestades oluliselt rohelisemad.
      Kui meil teedel on 80% elektriautod, siis vast oleks aeg mõtlema hakata, kas ja kuidas saaks veelgi rohelisemalt, aga kui meil on praegu bensiiniautosid üle 90%, hübriide alla 10% ning pistikus käivaid autosid umbes nii 0.01%, siis kas tõesti see 0.01%, kes ei tekita lokaalheitmeid ning mille globaalne panus CO2 emissiooni on ca 40% madalam kui 99.99%-l see probleemide allikas?

      16 hours ago

    • Marek Strandberg 
      Jah...kõik ju iseenesest õige. CO2 emissiooni vähendab aga autonoomne elektrittmine rohkme kui kõrgeks pasitutatud hinnaga elektriauto. Sama raha eest epan silmas. Ja elektriautode suurema tuleku eelduseks pole vaja muud kui korralikku laadimisvõrku. Elektrisõidukite konkurentsivõimelise hinnaga tulek saab teaoks 3 aasta pärast ja siis on need ülikallid mitsubissid isegi mitte museolooglise väärtusega. Loomulikult on elektritransport tuleviku transpr. POle kahtlustki. AAU kaubandus on aga tegevus, mis peab kaasa aitama keskkonnasäästlikke lahenduste loomisele ja seda täna...seega on oluline,e t oleksid olemas valikud ja inimeste huvi. Ennustan: liialt kõrged CO2 emsissiooni vähendamise kulud (1700 Eur/t CO2 seda paratamatult on) viivad tegelikult kogu kvoodimajanduse õnnetu lõpuni. Naftalobby ütlebki seepeale: mis me ütlesime, kliimahoole on kuratlikult kallis kui 1 t elmineerimine maksab 1700 eur...

      16 hours ago

    • Teet Randma Ma ei usu, et elektriautode hinnad lähituleviku perspektiivis oluliselt langeksid. See on samas minu arvamus turu arengust, et tootjad pigem hoiavad senist hinnataset ning korrigeerivad seda vähehaaval.
      Ma ei usu, et elektriautode hinnasõda lähiaastatel lahti läheb.

      15 hours ago

    • Marek Strandberg 
      Millel see usk põhineda võiks. Minu arusaam põhineb teadmisel, et nafta eest sõdimine on kuratlikult kallis, arusaamal, et akutehnoloogia (mis on võtmetehnoloogia antud asjas) patente on vabasse kasutusse tulnud ja tulemas üksjagu, et nafta ja gaasi hinnad on tõusuteel ja veel paar nipet-näpet asja. Lisaks muidugi ka tõsisasi, et 3-4 aasta perspektiivis on kõigil autotootjatel oma elektrisõidukid ja nendega seotud lahendused....

      15 hours ago

    • Teet Randma 
      Kõik põhineb naftal - praegused prognoosid näitavad nafta 15% kallinemise trendi ning bensniini kallinemist nii umbes 12%.
      (maailmaturuhinnad).


      See tekitab elektriautode nõudluse kasvu, millele loomulikult tootjad vastavad sellega, et hakkavad seda nõudlust täitma.

      Küsimus nüüd siis ongi, kas tõuseb kiiremini turu nõudlus või tootmise kasv. Ma ei usu, et tootjad hakkavad üle tootma - pigem võetakse asju konservatiivselt. Näiteks Mitsubishi on mitu korda tõstnud oma tootmisprognoose, kuna nõudmine on ületanud nende ootusi, Nissan Leafi aastatoodang oli enne välja müüdud kui ta tootmisegi läks.

      Loomulikult tuleb üha rohkem konkurente turule, kuid ma ei usu, et nii jõuliselt hakatakse üle minema BEV-dele, et nende turg täis kuhjatakse, autotootjate praegune prioriteet on müüa maha järgmise generatsiooni Plug-in hübriide ja puhtad elektriautod on "for show" ja nendega testitakse turgu rohkem - näiteks kui vaatasid Pealtnägija Mitsubishi tootmise lõiku, siis see tehas ei olnud täisautomaatne masstootmise tehas, see oli väikeseeriatootmistehas.

      Ma ei näe vähemalt, et keegi suur autotehas võtaks nüüd kätte ja hakkaks elektriautode turgu solkima sellega, et prooviks hinnad maha lüüa - pigem toodetakse kallimasse turu segmenti hea kvaliteediga toodet.

      Küll ilmselt võib oodata kvadrikute L6E ja L7E turuosa kasvu, mis on siis nö odavama hinnaga elektriautod, kuigi liikluseeskirja ja turvalisuse mõttes on tegemist mopeedide ja mootorratastega.

      Kuid M1 klassi elektriautod ilmselt jäävad võrreldes tavaautoga kallimaks ja kui toimub ka turuhinna alanemine, siis mitte suurel määral, pigem vaikne korrigeerimine.

      15 hours ago

    • Marek Strandberg 
      sama hinna eest peavad nssaniidid aga usas pakkuma juba täna kuhjaga rohkem autot kui sda saab mitsu käest eestis...turusegmendid ja -omapärad. Sea minagi...elektriauto seeriatootmises peab lihtsalt olema robotitega tehtult odavam või sama hinnaga kui sisepõlev auto. Minu seisukoht on aga endine: kasvuhoongaasidega kauplemine peab andma ka nähtavat ja atjutavat rahvatulu. Täna seda Eestis ei teki. Mitsubishil läheb loomulikult hästi aga kas see on Eesti pealisülesanne või on selleks ikka oma asjade eest seismine.

      14 hours ago

    • Teet Randma No ma igatahes pooldan seda kiirlaadimisjaamade hanget - see loob üle-eestilised elektriautode kasutusvõimalused...kui see paigas, siis minul tekib küsimus, et kui meil on põhiseaduses keskkonna säästmine sisse kirjutatud ja on olemas sisepõlemismootoritele alternatiiv, kas siis üldse on võimalik riigil enam osta sisepõlemismootoriga autosid või lubada nende ostu ilma kõvasti maksustamata

No comments: