Erinevalt sisepõlemismootorist on elektriautol tohutult arenguruumi. Kui elektriauto muutub igapäevaseks nähtuseks langevad oluliselt hinnad ja samal ajal muutuvad vastavalt tehnoloogiad järjest efektiivsemaks. Magistrikraadiga inimeselt oleks oodanud enne lahmimist ka kerget kalkulatsiooni. Näiteks väide, et nende elektriautode tõttu kasvab järsult energiahind ei pea vett, kuna isegi kui arvestada, nende autode keskmiseks päevaseks läbisõiduks 40km, siis kulutades 11.6kWh 100km kohta tuleks 500 elektriauto päevane energiakulu ca 2300kWh. Ei oska praegu peast öelda kogu Eesti päevast energiakulu, aga arvestades, et tegu on umbes 1000 elektriradiaatori tunniajase kasutusega, siis arvaks, et see on märkimisväärselt väike osa kogu riigi energiakulust.
Võrreldes nüüd rahalist kulu 100km läbimiseks siis elektriautoga kulub ca 1.2 eurot, kasutades rohelist energiat ja mitte kõige odavamat paketti seejuures. Võttes võrdluseks näiteks bensiinikulu 6.0l/100km (mis on küllaltki ökonoomne, maastur võib võtta ka 2x rohkem) tuleb kulu ca 6 korda suurem.
Suhtuda kõigesse innovatiivsesse stiilis "ah, las teised proovivad, me sõidame ikka nii nagu kombeks - hobuse ja vankriga" on minumeelest äärmiselt tagurlik ja elu Eestis küll edasi ei vii.
Võrreldes nüüd rahalist kulu 100km läbimiseks siis elektriautoga kulub ca 1.2 eurot, kasutades rohelist energiat ja mitte kõige odavamat paketti seejuures. Võttes võrdluseks näiteks bensiinikulu 6.0l/100km (mis on küllaltki ökonoomne, maastur võib võtta ka 2x rohkem) tuleb kulu ca 6 korda suurem.
Suhtuda kõigesse innovatiivsesse stiilis "ah, las teised proovivad, me sõidame ikka nii nagu kombeks - hobuse ja vankriga" on minumeelest äärmiselt tagurlik ja elu Eestis küll edasi ei vii.
No comments:
Post a Comment