1000 elektriauto aastane energiatarve on halvima stsenaariumi korral (pidades silmas talvist suuremat tarbimist) 0,1...0,2% (mitmekordne reserv). Sama suhet võib taandada ka päeva peale.
Autoril on hetkeolukorda arvestades mitmes osas õigus. Kuid projekti teostamise läbi omandatakse kogemused mitmetes valdkondades, mis pole kuidagi seotud Mitsubishi autodega. Seda kogemust eksportides võib ennustada pigem mitmetele Eesti ettevõtetele rahvusvahelisel tandril uusi edulugusid. Sedalaadi infrastruktuuride arendamine toimub enamikes EL-i liikmesmaades sh Taanis, Rootsis, Saksamaal, Poolas jne. Tänast ELi energiapoliitikat silmas pidades mainitud taristute arendamine lähima 10 aasta jooksul tõenäoliselt ei peatu ehk sellesuunalised toetused ja subsideerimised jätkuvad. Kas millegi subsideerimine üldse õige on, on juba omaette teema.
Mitme pereauto omamine on reaalsus, eriti veel vanades ELi liikmesriikides. Arvestades trende tarkvõrkude arendamisel ja taastuvenergiaallikate kasvavat kasutuselevõttu kodumajapidamistes, ei näe põhjust pessimismiks. Iga inimene võib täna käepäraste vahenditega õue peale elektrit tootva tuuliku või sooja vett tootva päikesepaneeli ehitada.
Elektriautode turu kasvust tulenevalt ennustatakse 10-aasta jooksul kuni 1700%-st elektrienergia tarbimise kasvu. Milliseks reaalsus kujuneb, näitab aeg. Ca 50 aastat tagasi ennustas üks suurriigi president, et kogu maakeral toodetav elekter toodetakse PV-paneelidest. 50-aastat hiljem oli see number väiksem kui 1%.
Autoril on hetkeolukorda arvestades mitmes osas õigus. Kuid projekti teostamise läbi omandatakse kogemused mitmetes valdkondades, mis pole kuidagi seotud Mitsubishi autodega. Seda kogemust eksportides võib ennustada pigem mitmetele Eesti ettevõtetele rahvusvahelisel tandril uusi edulugusid. Sedalaadi infrastruktuuride arendamine toimub enamikes EL-i liikmesmaades sh Taanis, Rootsis, Saksamaal, Poolas jne. Tänast ELi energiapoliitikat silmas pidades mainitud taristute arendamine lähima 10 aasta jooksul tõenäoliselt ei peatu ehk sellesuunalised toetused ja subsideerimised jätkuvad. Kas millegi subsideerimine üldse õige on, on juba omaette teema.
Mitme pereauto omamine on reaalsus, eriti veel vanades ELi liikmesriikides. Arvestades trende tarkvõrkude arendamisel ja taastuvenergiaallikate kasvavat kasutuselevõttu kodumajapidamistes, ei näe põhjust pessimismiks. Iga inimene võib täna käepäraste vahenditega õue peale elektrit tootva tuuliku või sooja vett tootva päikesepaneeli ehitada.
Elektriautode turu kasvust tulenevalt ennustatakse 10-aasta jooksul kuni 1700%-st elektrienergia tarbimise kasvu. Milliseks reaalsus kujuneb, näitab aeg. Ca 50 aastat tagasi ennustas üks suurriigi president, et kogu maakeral toodetav elekter toodetakse PV-paneelidest. 50-aastat hiljem oli see number väiksem kui 1%.
ARGO ROSIN 4. mai 2011 22:04
Üks täpsustus.
Elektriautode turu kasvust tulenevalt ennustatakse, et 10-aasta jooksul kasvab elektriautode poolt tarbitav elektrienergia 1700% nt kui täna tarbivad elektri autod 1MWh, siis 10 aasta pärast tarbivad 170 MWh
Elektriautode turu kasvust tulenevalt ennustatakse, et 10-aasta jooksul kasvab elektriautode poolt tarbitav elektrienergia 1700% nt kui täna tarbivad elektri autod 1MWh, siis 10 aasta pärast tarbivad 170 MWh
Ikka valesti, viimane number peab olema 17 MWh.
No comments:
Post a Comment