Friday, November 5, 2010

Londonis on varsti võimalik elektriautosid juhtmeta laadida

http://www.novaator.ee/ET/tehnika/londonis_on_varsti_voimalik_elektriautosid_juhtmeta_laadida/?utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NovaatorUudised+%28Novaator+Uudised%29

Jaak-Kristian Sutt
Skype: jksutt
jaak-kristian.sutt@ut.ee
Loe kommentaare (0)
Samal teemal (3)
Tagasi
1/1
Edasi
Mitshubishi elektriauto
Foto: Wikipedia
Uus juhtmeta laadimissüsteem võimaldab järgmise põlvkonna elektriautodel akusid elektrijuhet kasutamata laadida. Ettevõte HaloIPT demonstreeris Londonis elektriautode akude juhtmeta laadimist, kasutades selleks elektri edastamist võimaldavat induktsiooni kasutavat tehnoloogiat, kirjutas PhysOrg.com.
Ettevõte paigaldas Citroeni elektriautodele põhja alla vastuvõtjad, mis võimaldavad autodel akusid juhtmeta laadida.
Tänased elektriautod, nagu näiteks Nissan Leaf või Mitsubishi i-MiEV, vajavad akude laadimiseks juhet ja pistikut.
IPT tehnoloogia kasutab akude laadimiseks induktsiooni ning selleks paigaldatakse elektriplokid asfalti alla, mis muudab need nähtamatuks ja ilmastikumuutuste suhtes kaitstuks.
HaloIPT väidab, et nende poolt loodud laadimissüsteem võimaldab sõidukitel külgmist laadimist, mis tähendab, et sõiduk ei pea täpselt seadme kohal asuma.
IPT süsteem võimaldab järgmise põlvkonna elektrisõidukitel akusid laadida juhet kasutamata ning mööda elektrivarustusega teid sõites võimsust suurendada.
Teedele ja tänavatele paigaldatavad seadmed ühendatakse energiavõrguga  ning need võimaldavad elektriautol mähise kaudu saada voolutugevuse 5 kuni 125 amprit. Mähis on mähisetraadist valmistatud ning sellel on teatud ruumilise paigutusega keerud või keerdudest moodustatud elektriahel.
Kuna mähis on induktiivne, siis võib olla vajalik täiendavate kondensaatorite kasutamine, et vähendada vooluringi pinget.
Vastuvõtja mähised on magneetiliselt paari viidud põhimähisega.
Voolu ülekandeks seadistatakse vastuvõtja mähis kondensaatorite abil põhimähisega samale töösagedusele ning vooluülekannet saab lüliti abil juhtida.
IPT laadimissüsteem võimaldab elektriauto omanikele muretumat elu juhuks, kui unustatakse auto akusid eelnevalt kodus laadida.
Samuti kaotab see vajaduse otsuse tegemiseks, et kas ja millal autot laadida.
HaloIPT lubab oma IPT-tehnoloogia reaalselt kasutatavad demoversioonid turule tuua 2012. aastal.

No comments: