Tasuta ühistransport pole a priori rumal idee. Selle teeb rumalaks ja mitterealiseeruvaks kontekst.
Juurelgem tasuta ühistranspordi rolli üle:
1. Dotatsioonid ühitranspordile ületavad niikuinii jub poolt kuludest ja lähenevad 2/3 piirile.
2. Debiilne jänesejaht rohemehikestega kulutab üsna palju ja ainus, mida se etekitab on pahameel ja viha.
3. Bussipark on vana ja selle tulupühne uuendamine on üsna asjatu lootus.
4. Ühistranspordi kasutamine ei vähenda märkimisvärselt autode kasutamist Tallinnas ega ka muudes linnades.
Maksumkasja kulul ühitransport:
1. Kaob ära suur hulk asjatut bürokraatiat ja haiget järelvalvet.
2. Kaob ra võimalus sahkerdada piletitega (mis kümmekond aastat tagasi kujutas veel üsna suurt rahalekke, et mitte öelda varguse, kohta)
3. Tasuta üistransport loob reaalse eelduse autode vähemaks kasutamiseks ja linnaõhu puhtamaks muutmisele.
4. Tasuta ühstransport paneb linna ka ses mttes elama, et inimesed saavadki linnas, kui eeldatavalt tõhusamas olemiskohas, mugavalt omi asju ajada.
5. On selge, et see paranadab elanie heaolu linnas…tõsi, majandus ei pruugi selles toimingus vahetult kasvada (autode kütusekulu väheneb jne jne)
Seda mõtet analüüsimata rumaluseks tembeldada on iseenesest rumal.
Küsida, kas Tallinna linn seda mõtet, või selle linna pea, tõsiselt võtab, on iseküsimus. Tegemist on mumeelest hädaprärase tiimmanöövriga, milleks kõlbab isegi plaan, mille tulemusena linnapea rohelistes tunkedes rünnakrühmlaste töö löögi alla pannakse. Ja esimees ning linnapea ongi selle tiibmanöövri just selleks teinud, et muust vähem räägitakse. Pätistunud võimu kandja on ju heameel, kui teda lolliks, mitte vargapesa pealikuks ei peeta.
Aga sellele vaatamata on maksumaksja rahast (mitte tasuta!!!) ühistranspordi korraldamine, nii, et pileteid ostma ei pea, linnaelu kvaliteedi tõstmseks hea mõte.
Selel plaan kasutamine tiibmanöövriks on aga parim garantii, et selle idee väljakäija ei peaks seda ideed iial realiseerima.
Aga elame näeme.
Juurelgem tasuta ühistranspordi rolli üle:
1. Dotatsioonid ühitranspordile ületavad niikuinii jub poolt kuludest ja lähenevad 2/3 piirile.
2. Debiilne jänesejaht rohemehikestega kulutab üsna palju ja ainus, mida se etekitab on pahameel ja viha.
3. Bussipark on vana ja selle tulupühne uuendamine on üsna asjatu lootus.
4. Ühistranspordi kasutamine ei vähenda märkimisvärselt autode kasutamist Tallinnas ega ka muudes linnades.
Maksumkasja kulul ühitransport:
1. Kaob ära suur hulk asjatut bürokraatiat ja haiget järelvalvet.
2. Kaob ra võimalus sahkerdada piletitega (mis kümmekond aastat tagasi kujutas veel üsna suurt rahalekke, et mitte öelda varguse, kohta)
3. Tasuta üistransport loob reaalse eelduse autode vähemaks kasutamiseks ja linnaõhu puhtamaks muutmisele.
4. Tasuta ühstransport paneb linna ka ses mttes elama, et inimesed saavadki linnas, kui eeldatavalt tõhusamas olemiskohas, mugavalt omi asju ajada.
5. On selge, et see paranadab elanie heaolu linnas…tõsi, majandus ei pruugi selles toimingus vahetult kasvada (autode kütusekulu väheneb jne jne)
Seda mõtet analüüsimata rumaluseks tembeldada on iseenesest rumal.
Küsida, kas Tallinna linn seda mõtet, või selle linna pea, tõsiselt võtab, on iseküsimus. Tegemist on mumeelest hädaprärase tiimmanöövriga, milleks kõlbab isegi plaan, mille tulemusena linnapea rohelistes tunkedes rünnakrühmlaste töö löögi alla pannakse. Ja esimees ning linnapea ongi selle tiibmanöövri just selleks teinud, et muust vähem räägitakse. Pätistunud võimu kandja on ju heameel, kui teda lolliks, mitte vargapesa pealikuks ei peeta.
Aga sellele vaatamata on maksumaksja rahast (mitte tasuta!!!) ühistranspordi korraldamine, nii, et pileteid ostma ei pea, linnaelu kvaliteedi tõstmseks hea mõte.
Selel plaan kasutamine tiibmanöövriks on aga parim garantii, et selle idee väljakäija ei peaks seda ideed iial realiseerima.
Aga elame näeme.
No comments:
Post a Comment