Saturday, March 19, 2011

Meie Rahvuskangelased:Lauri Leis, Madis Tisler, Margus Sammelsaar ja Ardi Teder

http://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=1&artid=41525


Noorte äriideed: tark ostukäru ja plekkpurkidega soojatootmine  (10)
Autor: Alver Kivi
Laupäev, 19. märts 2011.

Loe kommentaare | Kommenteeri


Saaremaa arenduskeskuse ja Saaremaa Ettevõtjate Liidu korraldatud konkursi “Saaremaa päike 2011” preemiaraha läks jagamisele plekkpurkidega soojatootmise ja aruka ostukäru väljamõtlejate vahel.

Kliki ja vaata suuremat pilti
Kokku laekus konkursile 12 tööd. Esmakordselt osales ka põhikooliealisi õpilasi, samuti olid esindatud üliõpilased. Auhinnafondi rahastab SEL (640 eurot, 10 000 krooni). Peaauhind läks sel korral jagamisele.

Žürii liige, arenduskeskuse juhataja Piret Pihel ütles, et esitatud tööd olid väga erinevad. “Noortel on palju toredaid ja vahvaid mõtteid,” märkis ta, lisades, et enamik nendest on äriideed, kuid mõned väga head mõtted on ka sellised, mis sobiksid enam avalikule sektorile edendamiseks.

320 euro suuruse preemia sai SÜG-i võistkond Saaremaa Soojus (Lauri Leis, Madis Tisler, Margus Sammelsaar ja Ardi Teder). “Üks vahva mõte, kuidas päikeseenergia kokku koguda ja seda soojendamiseks kasutada. Igati kaasaegne ja säästva arengu kontseptsiooni toetav äriidee,” kommenteeris Piret Pihel võidutööd.

Antud töö puhul tunnustas žürii idee keskkonnasõbralikkust, seda nii alumiiniumpurkide korduvkasutuse, taastumatute kütuste kokkuhoiu kui ka keskkonnasõbralikkuse seisukohalt. Äriidee ise on lihtne, samas on viidud läbi katsetused, mis tõestavad süsteemi töökindlust ja efektiivsust.

Piheli hinnangul on töö tugevaim külg tootearendus, selle mitmeotstarbeline rakendamine, tehnilised katsetused, teostatavuse lihtsus, suur potentsiaal klientide hulgas ja keskkonnasõbralikkus.

Aste põhikooli võistkond Päikeselapsed (Silja Kalm, Kadi Väli, Kadri Munk ja Mari-Ly Pruul) pakkusid konkursile idee ostukärude lisatarvikutest. “Esimene mõte oli, et kas tõesti selliseid veel ei ole. Tarbijad oleksid nendest kindlasti huvitatud ja kauplused ostaksid need sisse, sest nad tahavad ostjaid just enda juurde meelitada,” kommenteeris Pihel Aste noorte võistlustööd.

“Kindlasti on palju agasid. Näiteks võimalikud vargused, kärude kallis hind, kas müüjad on huvitatud, et ostjad saavad jälgida, mis on ostukorvi hind, kas see mitte ei ohjelda meie ostuhimu, mis toidab kaubandusettevõtete kasumit jne,” tõi ta välja ka mõned küsitavused.

Arenduskeskuse juhataja hinnangul on tähelepanuväärne, et selle äriidee autorid on nii noored. “Nende puhul on kõige suurem risk see, et nende idee rakendatakse ellu enne, kui nad ise tööturule sisenevad. Kuid ideed ei ole maailmast otsas, nutikad tüdrukud vahest mõtlevad sellisel juhul midagi uut välja,” leidis Pihel.

Eriauhinna sai võistkond Ö Pleed (Maris Kõrgessaar, Klair Kivi, Getter Must ja Renate Aavik) Kuressaare gümnaasiumist. Neidude idee on vilditud pleedide valmistamine ja müük, kus on ühendatud tegevus ja toode.

“Pragmaatiline äriidee, mida saaks lihtsalt teostada ja millega oleks ilmselt üsna raske miljonäriks saada. Aga meie turismipiirkonna atraktiivsemaks muutmiseks oleks see lihtne ja käepärane võimalus,” rääkis Piret Pihel.

“Ettevõtte üks kriitiline edutegur on kindlasti asukoht – kusagil eramajade vahel saunas suuremat edu loota ei tasuks, lossi hoovis võiks äri turismihooajal edukalt õitseda. Tulevased ärinaised hindasid riske madalaks – investoriteks plaaniti vanemaid. Muide, vahel on hea, kui ongi riskid, tõelised riskid, ja hea ärivaist oskab need riskid kenasti maandada.
Eriauhinnad panid välja AS Saarte Liinid ja Arensburg Spa Hotellid.

No comments: