Wednesday, October 19, 2011

CO2 kvootide eest saanuks(saab) kustutada elanike kommunaalmakseid...


By Katrin Idla (Albums) · Updated 
Marek Strandberg Kui loete, siis näete, et ühe autoga on CO2 vähenemise hind 400 Eur toetuse korral ca 300 Eur/tonn ehk siis tegu on 10 korda kallima CO2 väehndamisega kui see sünniks siis kui raha kulutada eramajade energiasüsteemide peale. Siit ka kinnitus mu väitele: CO2 emissioonide väehndamise asemel osteti lihtsat sisutut edevust.
October 16 at 3:01pm · 

  • Marek Strandberg Autonoomne energiatpotomine on kümneid kordi suurema tõhususga CO2 emissiooni vähendamisel kui elektriauto soeotamine ja kasutamine. Miks seda siis tehti. vastus lihtne: pigem edevusest kui soovist kliimariske vähendada.
    October 16 at 3:13pm ·  1 person
  • Ain Kendra Autonoomne tootmine käib EE kasumi pihta?
    October 16 at 4:12pm
  • Otto Pukk Mulle meeldib see autonoomsus väga, kusagil on vist kogu tänavavalgustus ülesehitatud nagu "aiapäkapikulambid".
    October 16 at 4:22pm
  • Otto Pukk Juba akude laadimiseks (tlf,arvut,taskulamp) võiks miski kättesaadav jura olemasolla
    October 16 at 4:24pm
  • Kristiina Rebane Autonoomne energiatootmissüsteem koos eramute renoveerimistoetusega oleks olnud ühtaegu praktiliselt vajalik nii eratarbijale kui kogu majandusele tervikuna. Sõlmitud tehingul Eesti majandusele mingit olulist positiivset efekti aga vaevalt et on.
    October 16 at 9:25pm
  • Marek Strandberg Nojah, ega autode müümine ju töökohti loo. Automüüjatel on need töökohad olemas ja sama seltskond, kes vahetab õli või ventilaatoririhma saab hakkama ka toimetamistega elektriautode kallal. Kui 500 autot õnnetsub eraisikutele maha müüa rändab eestist snna tagasi, kust tuli nii see raha mis kvootide eest anti kui ka teist samapalju juurde...ning käibemaks maha. Seega siis ca 15 miljonit eurot või sedavõrd vähem kui ettevõtted selel vahendamise eest kasu tahavad. Ja selelst elektriautost on 3-4 aasta pärast vaid riismed, lisaks tüsiasjale, et muude tootjate valiteetsem kaup oma taskukohase hinnaga on kohale jõudnud nii aastaks 2013-2014. Kui ka mingi CO2 emissiooni vähenemine selle kõige tulemusena sünnib ona see sündinud kahjuks väga väga kürge hinnaga. Kui need autod (1000 tükki) 3 aastat igapäiselt 100 km läbi vuravad ja ütleme et asendavad 200 g CO2 / km tekitavaid sõidukeid (hea pakkumine, et asendavad) väehen me CO2 emissioon ühtekokku 22 000 tonni võrra. Raha selleks on kulunud: 36 000 eur x 500 (kingitud autot) + 18 000 x 500 (toetatud autot) = 27 000 000 eurot. Ehk siis 1 tonni CO2 emissiooni vähendamine Eesti moodi maksab 1227 eurot/tonni kohta. CO2 kvoot müüdi maha umbes 8 euroga 1 tonni kohta. Kui neid autosid pidada ka 6 aastat ei parne olukord rohkem ui kaks korda, mis aga ikkagi teeb üsna soolase hinna tonni co2 vähendamise eest. Autonoomse energiasüsteemi puhul on see ca 30 eurot/tonn. Pean silmas CO2 vähendamsie maksumust, mis on kogu kvoodimajanduse peamine eesmärk. Hea tehing, kas pole?
    Monday at 3:13am
  • Marek Strandberg See eelnev rehkendus kehtib juhul ku suudetakse tagada, et kogu tarbitud elekter on taastuva iseloomuga. Võtame teise kergliiklusvahendi...eletrijalgratta...millega on võimalik 5 aasta jooksul läbida ca 15 000 km seda igapäiselt auto asemel (soojemal ajal) lühotsteks kasutades. CO2 vähenemine 3 tonni selle perioodi vältel ja soetuse toetus näiteks 800 eur jalgratta kohta annaks CO2 vähenemise hinnaks 375 eur/tonn. Efektiivsem kui autode puhul ja ostjaid oleks kindlasti rohkem kui elektriautodel...see on lihtsalt jõukohasem sõiduk. Aga see polegi valiku koht. Täna on ilmne, et ühekülgne programm on lihtsalt läbikukkumise äärel sest seda autovärki ei jaksa keegi osta. Tulemuslik olnuks mitmekesine ja paljude valikutega programm...ega ajugi ilma muu organismi ja vereringeta ju toimi.
    Monday at 3:24am
  • Marek Strandberg Veel tähelepanekuid: kui kinkida perele 1700 eurot iga autonoomse elektrisüsteemi kW võimuse looiseks. Oletame, et see oleks seotud siis tuulegeneraatoriga, millele lisandub inverter ja akud. Aastas toodaks sellinse süsteem iga kW võimuse kohta 2600 kWh elektrienergiat. Kui sellega asendame põlevkvielektri väheneb aastas CO2 emissioon 3 tonni võrra. Kui see süsteem töötaks 10 aastat siis on see arvutatud co2 tekke vähenduse hind 57 eur/co2 tonn...usun et nimesed ehitaksid autonoomseid energiasüsteeme väiksemagi toetuse eest. 1700 eur/kW annaks juba üsna hea tulemuse ka PV paneelide paigutamisel.
    Monday at 5:52am ·  1 person

No comments: