Tuesday, October 5, 2010

Aastateks 2030-2040 rahvusvahelist naftaturgu enam ei eksisteeri - senised naftaeksportijad tarbivad vähese allesjäänud naftatoodangu omaenda riigis ja neil endilgi jääb väheks.

04.10.2010 12:44
sula : Siht on õige, aga eesmärk on kahjuks liiga kerge valitud. Küsimus ei ole selles, kas peaks või ei peaks oma majanduse importnaftast lahti haakima. Küsimus on selles, et aastateks 2030-2040 rahvusvahelist naftaturgu enam ei eksisteeri - senised naftaeksportijad tarbivad vähese allesjäänud naftatoodangu omaenda riigis ja neil endilgi jääb väheks.

http://europe.theoildrum.com/node/6994
(joonised 8-11)

Taani võib muidugi kunagi saada arvestatavaks naftariigiks, kui Gröönimaa kiirenevalt sulava jääliustiku alt ja rannikumerest leitakse uusi naftaleiukohti ja kui Gröönimaa jääb endiselt Taani alluvusse. Eesti aga naftariigiks ei saa. OECD naftatarbimine on juba aastast 2005 jäädavas languses ja see langus vaid kiireneb.

Selles valguses on eriti tragikoomiline vaadata, kuidas Eesti valitsuse uus eelargekava näeb ette rekordsummad asfaltteede arenduseks. Meie valitsus ei ole ehk veel märganud, et asfaltteede liikluskoormused enam ei kasva, vaid kahanevad? Või arvab Eesti valitsus, et Eestimaalaste ostujõud ületab OECD keskmist? Keskmise eestimaalase CO2 saaste transpordist on keskmise OECD eurooplase tasemel. Eestimaalase ostujõud ei ole keskmise OECD eurooplase tasemel.

http://www.iea.org/co2highlights/co2Highlights.XLS

http://www.lloyds.com/NR/rdonlyres/38782611-5ED3-4FDC-85A4-5DEAA88A2DA0/0/FINAL360climatechangereport.pdf

http://www.energybulletin.net/node/53080

http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,715138,00.html

No comments: