Saturday, June 30, 2012

Tualettpott toodab väljaheidetest energiat . Teadus . ERR

Tualettpott toodab väljaheidetest energiat . Teadus . ERR

Tuleviku postiauto sõidab ilma juhita! - Forte - Delfi

Tuleviku postiauto sõidab ilma juhita! - Forte - Delfi

Uuri Euroopas enimmüüdud elektriauto kohta! - Forte - Delfi

Uuri Euroopas enimmüüdud elektriauto kohta! - Forte - Delfi

päikese (valguse)elektripaneeleon otstarbekas kasutada soojendatud vee võiõhu pupamise käitamiseks


päikese (valguse)elektripaneele

29.06.2012 09:06
on otstarbekas kasutada soojendatud vee võiõhu pupamise käitamiseks - soojendab päike vett kollektoris siis teeb elektrit kah vastavalt ja ajab pumpa ringi, et kogutud soojus salvestisse ajada - see värk töötab EE-vabalt ja salvestiks võib kasutada isegi maaküttekollektorit, eks tegelikult saab sinna ülearune soe saata (kas kätte ka pärast saab - pole praktikat

õuetünnide vesi, kui pidevalt ei kasuta, läheb elama ja pikapeale ka haisema - taimedele vist kõlbab ...http://eestielu.delfi.ee/eesti/uudised/paikeseenergia-saab-enda-kasuks-toole-panna-ka-eestis.d?id=64598440&com=1&s=1&no=40

kuidas ehitada kollektorit


kuidas ehitada kollektorit

29.06.2012 08:47
 
Olenkirjutas:
kasutanud suvel ! Asi väga lihtne: panin malmradiaatori klaaskasti,mille põhja värvisin mustaks (õigemini katsin ruberoidiga.) Ühendasin boileri (60 liitrit) survetrassig...
1 vastus
lihtsam oma kätega ja ka töötav - must või tumeroheline aiakastmisvoolik laotada väikesekaldega või veidu suurema kaldega ruberoidkatusele - kuidas?seda teavad koolis füüsikast kuulnud ise
järgmine võimalus on katta sama asi klaasiga, et kasutegur suurem oleks
järgmine kapitaalsem - võtta soojusvahetiks nt veneaegne õhuke plekradiaator ja värvida see mustaks ja jälle kasti klaasi alla 
kuidas soe akupaaki saab - kolektorist ülespoole läheb ise, allapoole tuleb pumbata.
kuidas aga akupaagist soe kätte saada ... asjatundjad teavad, teistele pole mõtet seletada - niikuinii ei usuta.

ohud ja miinused - korraliku suveilmaga läheb see värk keema, talvel külmub ära ... nii et vaip elutoast tuleb katteks ohverdada kui muud käepärast pole ...
ja siis mõtled, et milleks kõik see jama - suvel palavaga tahad hoopis jahedat dušši, mitte keeva vetthttp://eestielu.delfi.ee/eesti/uudised/paikeseenergia-saab-enda-kasuks-toole-panna-ka-eestis.d?id=64598440&com=1&s=1&no=40
:(

Õpitud abitus


Õpitud abitus

28.06.2012 16:40
Palju on siin tegelasi, kes ei tea mille alusel püüavad tõestada, et ei saa ise, tuleb ikka luti otsas olla.
Küsige neilt, kes on teinud ja kes omavad kogemusi...http://eestielu.delfi.ee/eesti/uudised/paikeseenergia-saab-enda-kasuks-toole-panna-ka-eestis.d?id=64598440&com=1&s=1&no=40

Öko värk ilma 600 euruta..


külamees

28.06.2012 10:19
 
olin debiilsus kuubiskirjutas:
Vägagi eksitav artikkel. 600 euro eest ei saa sa tegelikult midagi. Paljaste paneelidega pole ju midagi peale hakata. Jah, see 2000 euri on juba palju reaalsem. Tegelikul...
4 vastust
Hi-hii...mul täpselt samaselt 300 liitrine vaat 3,5 meetrise torni otsa aetud, mustaks värvitud ja terve suvi saab seal all ennast dušitatud ja naine kastab ka kasvuhoones maiseid tooraineid, mida suu himuga pärast sisse pugib. Öko värk ilma 600 euruta..http://eestielu.delfi.ee/eesti/uudised/paikeseenergia-saab-enda-kasuks-toole-panna-ka-eestis.d?id=64598440&com=1&s=1&no=20

Ise midagi tehes tuleb alati odavam


ahh

28.06.2012 08:51
rohkem tuleb ise tegutseda, mitte siin või kus iganes targutada ainult... Päikeselise ilmaga + 2 päeva PÄIKESETA elan oma süsteemiga juba praegugi ära vabalt. Et saada pikemalt toimiv süsteem, on vaja kas suurendada akupanga mahtu või lisada alternatiivseid energia tekitamise allikaid nagu tuul, vesi et ka öösel energiat lisada. Ise midagi tehes tuleb alati odavam, kuigi esialgu muidugi ei oska ka ette kõike mõelda ja mida spetsialistid siis müüvadk´i. Aga alustada võib kui tahes väikesest süsteemist ja kogemuste(ka võimaluste) kasvades seda aina laiendada...lõputult.http://eestielu.delfi.ee/eesti/uudised/paikeseenergia-saab-enda-kasuks-toole-panna-ka-eestis.d?id=64598440&com=1&s=1&no=20

panin malmradiaatori klaaskasti


Olen

27.06.2012 23:34
kasutanud suvel ! Asi väga lihtne: panin malmradiaatori klaaskasti,mille põhja värvisin mustaks (õigemini katsin ruberoidiga.) Ühendasin boileri (60 liitrit) survetrassiga ja dush oli suurepärane !http://eestielu.delfi.ee/eesti/uudised/paikeseenergia-saab-enda-kasuks-toole-panna-ka-eestis.d?id=64598440&com=1&s=1&no=20

päikesekollektori võid teha ka ise vanadest auto radiaatoritest.


ats

27.06.2012 23:15
 
eh!kirjutas:
......tuleb kindlasti valida spetsialistide poolt soovitatud komplekt," ütles Kostabi lõpetuseks.

sellega on kõik ära öeldud - osta meilt ja ma koorin sinult naha

Esite...
1 vastus
mis nipiga sul see päikesekollektor vananeb iga aastaga suisa poole võimsuse võrra ? Suhkrust on sul see tehtud või ? Selle päikesekollektori võid teha ka ise vanadest auto radiaatoritest. Seal POLE MIDAGI vananeda, vähemasti 15 aasta jooksul. Ei tasu ikka ajada Lippmaa Endli moodi mulli stiilis - kuna maakera lõpetab mõne miljardi aasta pärast pöörlemise, pole tuul taastuv energia.http://eestielu.delfi.ee/eesti/uudised/paikeseenergia-saab-enda-kasuks-toole-panna-ka-eestis.d?id=64598440&com=1&s=1&no=20

Autonoomne maja on võimalik Alaska keskosas 63,5 põhjalaiusel, kus talved on Eesti talvedest külmemad ja valgust vähem.


ka Alaskas

27.06.2012 13:57
Autonoomne maja on võimalik Alaska keskosas 63,5 põhjalaiusel, kus talved on Eesti talvedest külmemad ja valgust vähem.

http://www.arcticsun-llc.com/projects/the-sunris...
http://www.arcticsun-llc.com/projects/the-sunset...

Vaja on piisavalt suurt soojuskollektorit. Ja maja ise peaks olema ka piisavalt suur (üle 200m2). Maja asukoht peab olema sügisesele ja kevadisele päikesele avatud.

Kahtlemata on sellise maja ehitusmaksumus täna Eestis märksa kõrgem kui Saksamaal.
Saksamaal on lisakulu tavamajaga võrreldes paarkümmend protsenti.http://eestielu.delfi.ee/eesti/uudised/paikeseenergia-saab-enda-kasuks-toole-panna-ka-eestis.d?id=64598440&com=1&no=0&s=1


Mõistagi soovib igaüks oma perele ilusat kodu, kus on hea ja rahulik puhata. Selleks, et kirjeldatud kodu ikkagi saada võtab inimene endale laenukohustuse ja hakkab teenima lisaks tööandjale ka panka. Kuna riik tahab ka oma osa, siis võib juhtuda, et inimene katab oma sissetulekuga vaevu vaid hädapärase. Suured finantskohustused kasvatavad hirmu ja mitmed suurendavad kindlustunde saamiseks veelgi oma töökoormust. Tekib üha rohkem pingeid ja üksteise mittemõistmisi perekonnas, kuni lõpuks muutub üllas soov omada kaunist kodu pere lõhkujaks...

Veelgi enam, lisaks perekondade lõhkumisele mõjutab inimese heaolu linnas ka inimkehale mitteomane keskkond ja söök. Enamasti on algne looduslik materjal tarbijateni jõudnult tundmatuseni muudetud ning inimese jaoks harjumatu. Inimkeha lihtsalt ei ole sellise materjaliga aastatuhandete jooksul kokkupuutunud ning ei võta seda omaks. Olgu siis tegemist toidu, riiete, mööbli või mõne muu esemega.

Mis on siis lahendus? Jah tõepoolest, üks lahendus on savimaja!

Kuidas ehitada ilma pangalaenuta?

Plussenergia maja hind ligikaudu 2000 eurot.


Mida tähendab plussenergia maja?
Plussenergia maja tähendab, et omanik võib hoone poolt toodetud energia ülejäägi energiavõrku tagasi müüa, ehk hoone ekspluateerimise käigus tekib kulu asemel tulu-maakeeli,küte ja elekter on tasuta...http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2010/03/plussenergia-maja-hind-ligikaudu-30-000_31.html

Kuidas saab kõige odavamalt plussenenergia maja ja kõige tervislikuma maja?

Kõikse odavamalt ökomaja-plussenergia maja saab siis kui:
1.Ehitada põhumaja
2.ja sellele paigaldada ise ehitatud elektrituuliku
3.ja ise ehitatud päikesepaneelid
4.ja ise ehitatud maasoojuspumba:
4.PASSIIVMAJAD,NULLENERGIAMAJAD,ÖKOMAJAD- majad milledes on küte ja elekter tasuta...Taastuvenergia süsteemiga varustatud maja toimib nõnda, et selle kasutamisel ei kulu rohkem energiat kui hoone ise toota suudab – tegemist on niinimetatud nullenergia majaga.www.elumaja.ee
Kui ühe hoone või korteri maksimaalne energiatarbevoog oleks 1–2 kW, kerkib paratamatult küsimus, kas selle katmiseks on vaja kindlasti liituda suure energiavõrguga või tsentraliseeritud energiatootmissüsteemiga.
Nullenergia-maja kasutab vaid nii palju energiat, kui hoone ise toota suudab.
http://www.ehitusuudised.net/Default.aspx?ArticleID=f66fc14f-7cf3-4bd5-a3e9-fb87be01dd1d

Et kui suure energiasõltumatuseni on võimalik jõuda plussenergiamaja kontseptsiooni arendades ja laiemalt juurutades.
http://www.bioneer.ee/bioneer/arvamus/aid-6537/M%C3%B5tteid-rehielamust-passiivmajani-ja-kaugemale


http://ww2.eas.ee/vfs/4748/inseneeria_3_2008.pdf
Strandberg ütles:
Kui 130 m2 suuruse hoone energiakulu
on 300 kWh/m2 aastas, vajab see võimsust
10 kW (kilovatti); sama suure energiat
säästva hoone puhul on sama näitaja aga
vaid 1 kW!

Kui ühe
hoone või korteri maksimaalne energiatarbevoog
oleks 1–2 kW, kerkib paratamatult
küsimus, kas selle katmiseks on vaja kindlasti
liituda suure energiavõrguga või tsentraliseeritud
energiatootmissüsteemiga. Minu
seisukoht on, et tuleviku talumaja võiks olla
oma energiavarustuses maksimaalselt autonoomne.
Selleks on piisavalt energiavooge,
kasvõi päikest-tuult.

http://ww2.eas.ee/vfs/4748/inseneeria_3_2008.pdf


1kw tuuuliku hind 300-400€


http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2012/04/1kw-tuuuliku-hind-300-400.html
Passiivmajade ehitamise ja hooldamise koolitus:

Kohalik toit ei ole kiiksuga ökotüüpide eriprojekt - Maaleht

Kohalik toit ei ole kiiksuga ökotüüpide eriprojekt - Maaleht

Töötuba: umbrohutoidud | Joogafestival 2012

Töötuba: umbrohutoidud | Joogafestival 2012

Alar Sudak ajab puru silma.

Jüri Toomepuu kogus kümme tuhat allkirja okupantide deporteerimiseks ja kelamlased,laarlased,ning savisaarlased viskasid need allkirjad prügikasti...Viimase mässu ajal väidetavalt koguti savisaare vastu üle saja tuhande allkirja ja see ei andnud tulemust... allkirjade kogumine on rahva peedistamine.
Alar Sudak ei lasknud mul postitada lugusid mis käsitlevad ökokülasid ja ühistulist tegevust,permakultuuri jpms.,ta ei lasknud tekitada diskussiooni. Ta ei lubanud mul postitada neid linke:
Hästi ilus ja südamlikus esituses ülevaade erinevatest maailma ökoküladest - mudelitest, mis on tõeliselt näidanud jätkusuutliku elu võimalikkust:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MtNjZaXDGqM
Põgus ülevaade ökoküladest:
http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2011/11/pogus-ulevaade-okokuladest.html



Elagu ühistupõhine haridus ja majandus:

Ühistuliikumine kui demokraatia alus...


ja seda lugu:



Inimese ideaalne elukeskkond on looduse rüpes...


Amazonase kõrg tsivilisatsioonist:

www.permaculture.co.uk

Need kaks lõiku tõin välja selle ajakirja paber väljaandest,No 69.

                        Welcome to permaculture                                

                                                                                Maddy Harland editor


......
Albert  Bates is storyteller.He describes an epic adventure through pre -Conquistador South America where the black soils of the indigenous people,´terra preta´made from biochar mixed with kitchen compost,were so fertile they supported sophisticated cultures in cities deep in the Amazon. The Europeans invaded these lands,fought the  inhabitants and imported infectious diseases and viruses that decimated the indigenous population.As Amazonian civilizations died out,the forest reclaimed the land. ...



When these civilisations died out,with them were lost agricultural sciences developed over millennia and the recipe of terra preta.There follows a journey through the history of agriculture:the rise and fall of civilisations who exhausted their soils;an exploration of self-sustaining and highly sophisticated indigenous organic polycultures(oh,how arrogant we are in the West thinking we are ´civilised´with our chemical,oil-based monocultures!);carbon farming techniques;the production of biochar that makes soils capable of supporting huge colonies of micro-organisms,creating symbiosis between soil and plants;and how to lock up carbon in the soil.There is also calculated rationale on how many people are needed to grow,plant and care for enough trees to reforest planet.All these techiques will stabilise the global climate-indeed cool it-and within a few decades if we act in concord and quickly.This is permaculture design applied to global climate change.It is BIG systems-thinking broken down into bite size chunks and presented as an inter-related web of practical,scientifically researched solutions. ....









Friday, June 29, 2012

Kui mitu minutit oma elust sa kulutad enesele? Kui mitu minutit oma elust sa elad enesele? Oma elu jooksul kui mitu eurot sa kulutad enesele?

Peasuuna meedias on korduvalt levitatud sõnumit:Kui sa iga päev jääd tööle hiljaks kümme minutit siis aasta jooksul su ülemus kaotab terve nädala.
Seda ei mainita,et sa võidad oma elust terve nädala.
No,kalkuleerigem siis mitu minutit oma elust me kulutame kütte- ja elektriarvetele.
Võrumaa Teatajas kirjutatakse,et

küttearveteks kulub kogu sissetulek...

Mida see siis tähendab?!!! Kui küttearveteks kulub kogu sissetulek siis terve oma elu sa kulutad küttearveteks...oma elu sa kulutad kütuse ärimeeste teenimseks...
Lisaks muud kulutused mis on legaalsed väljapressimised millele ma ealeski ei kulutaks raha ega oma elu. Mina olen nõus raha välja käima näiteks auto liisingu eest sest autot on valmistanud insenerid ja disainerid jpt. nad on näinud vaeva ja selle eest ma olen nõus maksma aga asjade eest mida loodus on kinkinud meile tasuta ma ei näe mõtet kulutada oma elu õhu müüjatele...

Õnneks päikese ja tuule energia abil me saame vältida küttekulusid,saame vältida teenimast õhu müüjaid.



Tuesday, June 26, 2012

Oma eesmärkide saavutamine on lihtne.

https://www.facebook.com/notes/janno-seeder/oma-eesm%C3%A4rkide-saavutamine-on-lihtne/347211321985099
by Janno Seeder on Wednesday, February 22, 2012 at 6:57am


Kuidas oma eesmärke lihtsalt saavutada:
Sa pead teadma, mida sa tahad.
Sa pead tundma, nagu oleks see juba saavutatud.
Sa pead tegema seda, mis eelneb selle saavutamisele.

See on kõik.
Kas pole lihtne?

Minu kommentaar:

Mistahes probleeme lahendatakse sedasi:
1.Tõstatakse probleem,selgitatakse enesele milles on probleem.Pannakse paberile kirja kõik küsimused mis vajavad lahendust,kõik mõtted ja kõik informatsioon mis teada.
2.Lepitakse mõtteliselt sellega,et seda probleemi ei saa iialgi lahendada.
3.Hakatakse tasakesi,samm sammult otsima probleemile lahendusi.Pannakse paberile kirja kõik mis on olemas ja kustkohast saab informatsiooni ja vahendeid.
Kõiki probleeme lahendatakse sedasi kuis ärimehed moodustavad äriplaane.

Edu luuakse väikeste igapäevaste harjumustega


Edu luuakse väikeste igapäevaste harjumustega, mis aja jooksul kogunevad ja annavad loodetust tunduvalt paremaid tulemusi.
Kõige alus on segavatest harjumustest loobumine ja uute arendavate harjumuste kasutusele võtmine.

MTÜ Vaba Isamaaline Kodanik osaleb kohalikel valimistel | ERR Uudised

MTÜ Vaba Isamaaline Kodanik osaleb kohalikel valimistel | ERR Uudised

ÜHISTEGEVUS – EESTI VÕIMALUS on the New Livestream. Live. Redefined.

ÜHISTEGEVUS – EESTI VÕIMALUS on the New Livestream. Live. Redefined.

Jaan Leetsaar - Ühistegevuse rollist ühiskonnas

https://www.youtube.com/watch?v=NbnMKumS8_k

Madis Masing: Kogukondliku hüppe lävepakul - Vaba Isamaaline Kodanik

Madis Masing: Kogukondliku hüppe lävepakul - Vaba Isamaaline Kodanik

Tuleval nädalal peetakse Viljandis mõttetalgusid maaelu säilitamise teemadel « Külauudised

Tuleval nädalal peetakse Viljandis mõttetalgusid maaelu säilitamise teemadel « Külauudised

Inimese ideaalne elukeskkond on looduse rüpes...


Amazonase kõrg tsivilisatsioonist:

www.permaculture.co.uk

Need kaks lõiku tõin välja selle ajakirja paber väljaandest,No 69.

                        Welcome to permaculture                                  

                                                                                Maddy Harland editor


......
Albert  Bates is storyteller.He describes an epic adventure through pre -Conquistador South America where the black soils of the indigenous people,´terra preta´made from biochar mixed with kitchen compost,were so fertile they supported sophisticated cultures in cities deep in the Amazon. The Europeans invaded these lands,fought the  inhabitants and imported infectious diseases and viruses that decimated the indigenous population.As Amazonian civilizations died out,the forest reclaimed the land. ...



When these civilisations died out,with them were lost agricultural sciences developed over millennia and the recipe of terra preta.There follows a journey through the history of agriculture:the rise and fall of civilisations who exhausted their soils;an exploration of self-sustaining and highly sophisticated indigenous organic polycultures(oh,how arrogant we are in the West thinking we are ´civilised´with our chemical,oil-based monocultures!);carbon farming techniques;the production of biochar that makes soils capable of supporting huge colonies of micro-organisms,creating symbiosis between soil and plants;and how to lock up carbon in the soil.There is also calculated rationale on how many people are needed to grow,plant and care for enough trees to reforest planet.All these techiques will stabilise the global climate-indeed cool it-and within a few decades if we act in concord and quickly.This is permaculture design applied to global climate change.It is BIG systems-thinking broken down into bite size chunks and presented as an inter-related web of practical,scientifically researched solutions. ....

Me oleme surutud korporatsioonide ja panganduse tahtele-me ei ela oma elu...


Teatavasti kogu majandus ja poliitika terves maailmas on allutatud korporatsioonidele,küllap paljud on näinud Kanada dok. filmi:
The Corporation
Selles räägitakse kuidas maailm allub 17 korporatsiooni tahtele.
Neile allub meedia ja kõik riigivalitsused,ning sel põhjusel ongi peasuuna meedia uudised
ainult müügikuulutused.
Nende korporatsioonide tahtel ongi külad tühjad...
Ärgem elagem korporatsioonide tahte järgi.
Kuidas pankurid on riigivõimud keeranud ümber oma sõrme jutustavad filmid:
b.The Money masters
c.Money as debt

Üks kultuur mis aitab viia inimesi tagasi elama looduse rüppe on võtnud endale nimeks permakultuur:
Naftavarud on lõpukorral ja arvatakse, et aastaks 2030 on põllumajandus, nii nagu meie seda teame, läbi. Aga sinnamaani jätkavad kütuse ja toidu hinnad kiiret tõusu.
Tuleb vaadata üle oma võimalused ja hakata ise toitu kasvatama. Ja proovida kasvatada masinate abita, liikuda permakultuuri poole.

Minu nägemus sellest kuis kõik eestlased saaksid elada looduse rüpes või metsa serval omas tares Eestimaal:
http://elektritsaabtasuta.blogspot.ie/2012/06/minu-visioon-eesti-tulevikust.html

Tartu Hoiu-laenuühistu | Ühistuleht ja Ühistusaade

Tartu Hoiu-laenuühistu | Ühistuleht ja Ühistusaade

„Viskasin poekreemid majast välja!“ - Elu - Eesti Ekspress

„Viskasin poekreemid majast välja!“ - Elu - Eesti Ekspress

Põlvamaa » Ökofestival «Rohelisem elu» » Perepäeva turg

Põlvamaa » Ökofestival «Rohelisem elu» » Perepäeva turg

Osale põhumaja talgutel.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2294794826518&set=a.1281358291238.32185.1748515120&type=1&theater


Ahoi Loodusehituse huvilised!
Praktiliselt kogu selle suve kestab meie kodumaja ehitus. Ehitame hübriid-konstruktsioonil (100a vanadest palkidest akende-uste karbid + kandvad põhupakid) suurtest põhupakkidest (Jumbo-Bale) ellipsi kujulist mõnusat majakest (veidi üle 200 m2).
Kui sul huvi osaleda ehitusprotsessis siis võta palun aegsasti ühendust ja valmistu põnevaks põhu-savi-maja ehituse kogemuseks!

Monday, June 25, 2012

Sammal on üks suur äri » Virkuse Maastikukujundus

Sammal on üks suur äri » Virkuse Maastikukujundus

Potipõllumajandus on tagasi » Virkuse Maastikukujundus

Potipõllumajandus on tagasi » Virkuse Maastikukujundus

Lennart Meri oli KGB ohvitser.

Katkend Lennart Meri raamatust: pr-trikk mis Meri väidetavalt presidendiks aitas - DELFI

Kuidas saaks hobuste ja härgadega Eesti maamajandust parandada - Eesti Elu

Kuidas saaks hobuste ja härgadega Eesti maamajandust parandada - Eesti Elu

Kommentaarid artiklile:



haaa!kirjutas:
eesti riiki pole olemas - teie armastatud riigiisa, teie Lennu taat oli KGB agent, isamaaline partei on tegelikult riigireeturite kamp, peaminister on endine tippkommunis...
4 vastust
Leonid Apananski ,ja jne...
ASA Kindlustuse pankrotihaldur otsib inimest, kes tahaks suurärimehelt Leonid Apananskilt sisse nõuda ligi poolt miljonit krooni.
Pankrotihaldur Toomas Saarma ütles, et loodab seekord nõude Leonid Apananski vastu enampakkumisel maha müüa...

Pankrotihaldur Toomas Saarma , Haldur OÜ , Pankrotihaldur Peeter Allikvere , Pankrotihaldur Peeter Sepper...

Simmi Pankrottihaldur - PETTER SEPPER...
(sünd 24.09.1954 Eesti, Kiviõli) – OÜ Haldur
1.NSV Liidu Riikliku Julgeoleku Komitee
RJK kooli kõrgemad kursused Taškendis – kuulaja
08.1978–01.1979
2.Eesti NSV Riikliku Julgeoleku Komitee
Tartu linnaosakonna 2. jaoskond – operatiivvolinik 01.1979–1982
3.Eesti NSV Riikliku Julgeoleku Komitee
Tartu linnaosakonna 5. jaoskond – operatiivvolinik, vanemoperatiivvolinik, jaoskonna ülem 1982–08.1991

Pankrotihaldur Peeter Allikvere ja EVEA Pank...?!

...See kõik toob meelde pankrotimeister Leonid Apananski, kelle juhtimisel läks pankrotti nii Revalia pank kui ASA kindlustus. Neil aastatel läks pankrotti ka Boris Spungini juhitud EVEA pank. Keskkriminaalpolitseil ei õnnestunud Iisraelist, kuhu Apananski kindlustusraha üle kandis, uurimise jaoks vajalikke andmeid saada.
Apananski õpilane — juveelikaupmees Bindes
Juveeliärimees Sergei Bindes soovib tagasi pöörata 100 miljonit krooni väärt kinnisvaratehingu. Mees väidab nimelt, et tehing ei kehti, sest ta sooritas selle hüpnoosi mõju all olles.
Pankrotimeistrid Leonid Apananski ja Sergei Bindes on nagu kaks tilka vett, kirjutab Eesti Ekspress.
Üle Eesti juveelipoode omav, head elu armastav Sergei Bindes korraldab endale elegantset pankrotti. Ta on oma firmad tühjaks tõstnud, kuid võtab ise telefoni vastu tuttavate nimele kanditud juveelifirmas.

Pärnu Maakohus 04.03.2011 määrusega tsiviilasjas 2-08-56072 määras:
Kinnitada lõpparuanne Aktsiaselts Bindes Liising Eesti (pankrotis), registrikood 10865770, pankrotimenetluses ja lõpetada pankrotimenetlus.
Kustutada võlgnik registrist ja vabastada Veli Kraavi pankrotihalduri kohustusest peale võlgniku registrist kustutamist.

Veli Kraavi ,Heikki Ojamaa ja jne,ja jne...

Eesti põllumajandus ja suur osa kaubandusest põhines 30ndatel aastatel ühistulisel ettevõtlusvormil.


http://et.wikipedia.org/wiki/%C3%9Chistu

Paigaldasime tuuliku maapinnast 2m kõrgusele, et kaitsta seda Osmussaarel möllavate tormituulte eest.


EMHI uus mõõtejaam Osmussaarel: SolarWorld 80W päikesepaneel toodab elektrit (12V) mõõteseadmete tarvis; SouthWest Air 30 elektrituulik annab toite (24V) tuulekiiruse mõõteanduri küttesüsteemile, mis kaitseb anduri vardaid jäätumise eest.
Paigaldasime tuuliku maapinnast 2m kõrgusele, et kaitsta seda Osmussaarel möllavate tormituulte eest. Nõnda on tagatud energia stabiilne tootmine ja tuuliku vastupidavus. Praktika näitab, et Osmussaare tuuled ei ole väikeste elektrituulikute puhul just kõige sõbralikumad. Mõõtejaam ise asub saare põhjatipus panga serval.

Kuuendad valla küladepäevad toimuvad Võhni Seltsiaidas 28. juulil 2012

Kuuendad valla küladepäevad toimuvad Võhni Seltsiaidas 28. juulil 2012

Naised ehitavad endile väiketuulikuid ja elektrit ei osta.

Wind turbine workshop with Eirbyte in Leitrim 2012 - YouTube

Esimest korda elektriauto roolis: seda võib armastama hakata! - Maaleht

Esimest korda elektriauto roolis: seda võib armastama hakata! - Maaleht

Ajupesijad ei maga.

Nägude raamatus istub vähemalt 5000 pahatahtlikku valvekommentaatorit kes peedistavad rahvast...
Iga kell need 5000 pahatahtlikku kes on nägude raamatus ja kommentaariumites on maksumaksjate raha peal vedelevat KAPO ametnikku kes teenivad peterburi maffiat ja IMF-i...nad esinevad erinevate nimede all ja nende tekst on sama,sama okse tuleb nende suust,sama okset nad panevad kirja,värdjad jäävad värdjateks,mul on seda vastik kirjutada aga paraku see nii on...nende põhisõnum peitub monetarismi teenimises,rahva tähelepanu oluliselt mitte olulisele pööramises,rahva peedistamises,rahva infomürasse uputamises...niisama lihtne kui on organiseerida vaesust terves riigis on lihtne organiseerida rikkust terves riigis...ajupesijad seda teavad ja sestap nad küüniliselt juhivad rahva ajusid,nad kontrollivad rahva mõtteid...kes juhib rahva mõtteid see juhib riiki...koondagem oma mõtted ja me elame nii kuis me tahame...koondagem oma soovid ja me elame nii kuis me tahame...Selleks,et iga eestlane saaks elada Eestimaal metsa serval omas tares pole palju tarvis,tsipake vajame ühtekuuluvustunnet ja veidi tahet,ning siis kõik eestlased saavad elada vabalt Eestimaal metsa serval omas tares ja ei pea välismaal elama....

Tibla Eestimaal teenib päevas 300 tuhat eurot

aga eestlane heal juhul 300 kuus... või nussib tööd teha soomes ja iirimaal,elab sea moodi ühes korteris kümnekesi võõraste inimestega...
Viru hotelli omanikuks on vene maffia ja hotelli päevane kasum on 300 tuhat eurot...

Talgute võlu Pahnimäe seltskond.

FOTOD: Kaitseliitlased süütasid Pahnimäel taas muistse märgutule - Rahva hääl

Maris Sander: Linn kuulub meile (ja riik ka) - @rvamus - Eesti Ekspress

Maris Sander: Linn kuulub meile (ja riik ka) - @rvamus - Eesti Ekspress

Sunday, June 24, 2012

Lihtsaim õpetus kuidas haigestuumist vältida.



Lihtsaim õpetus kuidas haigestuumist vältida kui kedagi katsume, juures viibime.
Ehk meetod mille valdamisel on võimalik vaktsiine, tablette vältida.
Alati, kui kedagi vöörast esmaklordselt katsute (näit. kättpidi teretate), siis tuleks mõtteblokeering kätele teha.
Sest kui käsi ära ei blokeeri, siis võite vabalt tõmmata sissse omale katsutava inimese haigused.
Seda tehakse järgnevalt.
Hingatakse sügavalt sisse ja siis pikalt ning vaikselt välja (nii nagu meditatsiooni puhul rahustatakse).
Ja siis hingamise lõpus jätad hingamise seisma paariks sekundiks. Samal ajal tunnetades peopesasi ja sõrmi.
Ning selle paari sekundi jooksul annad mõttes käsu kätele (neid samas tunnetades):

"MU PEOPESADE JA SÕRMEDE ENERGIAKANALID ON SULETUD"

NB! Sedasi tuleks alati teha, kui kedagi katsutakse, või ka nn. maaslamajale abi antakse.
Ja kindlasti tuleks seda teha peale meditatsioone jt. bioenergeetilisi treeninguid. Sest siis me üldjuhul avame ennast ning oleme vastuvõtlikud millele iganes haigustest.
Sest energiad liiguvad vastastikku ja kui me blokeeringut ei tee, siis on täiesti võimalik, et aimamata halba, võime endale jamad kaela tõmmata.
See on ka põhjus miks reiki teraapiaid ei tohi teh´a need, kel on varasemalt traumasi all, või lihtsalt suuremaid haigestumisi varasemal ajal olnud.
Sest meie energeetiline blokeering on nõrk. Ning saates energiat, me ei suuda tihti just ennast kaitsta.
Sama kehtib ka kvantpuudutuse kohta, kui ei ole soovitav teatud teraapiaid teha.

Mida tähendab vabadus ja sõltumatus ehk kuis taastada Eesti küla


Minu arvates eesti rahvuse püsimajäämine ja kosumine sõltub ökokülade loomisest ja nende elujõulisusest:
Hästi ilus ja südamlikus esituses ülevaade erinevatest maailma ökoküladest - mudelitest, mis on tõeliselt näidanud jätkusuutliku elu võimalikkust:
Põgus ülevaade ökoküladest:
Ökokogukonna ja küla erinevused
Kogukonna liikmed on välja astunud nõiaringist, kus “peab rohkem raha teenima, sest vaja on tarbida, et õigustada endale oma orav-rattas-üle-töötamise elustiili”:

Tänapäeval sõda peetakse peamiselt ideoloogia töö abil. Ja kui vaatate sellise pilguga siis näete,et oi-oi kui palju on sisevaenlasi ja reetureid...Kes võidab ideoloogias see juhib riiki.Ideoloogias võidab see kes räägib tõtt.Idelooogia töö on lihtne,selleks tuleb vaid öelda välja tõtt,kirjutada häid sõnumeid,ausaid mantraid,asjalikke sortse,inimlikke loitsusid,kõike seda mis ehitab meie igapäevast Eestit...Eesti ehitamine on igapäevane protsess...pidada oma blogi ja sinna koguda kõike seda informatsiooni mis on puudu peasuuna meedias.Peasuuna meedia teenib võõrisandaid ja lammutab meie riiki ja hävitab eestlasi... 

Tänapäeval peetakse sõdu rahuajal majanduse,panganduse,poliitika jms. hoobade abil.Ses suhtes Eesti on okupeeritud...Me peame võtma tagasi me kodumaa. Ühistu on võimsam relv kui tuumalõhkepea! Ühistuliikumine kui demokraatia alus...



Nägude raamatus istub iga hetk vähemalt 5000 pahatahtlikku kes peedistavad rahvast...Iga kell need 5000 kurivaimu kes on näguderaamatus ja kommentaariumites on maksumaksjate raha peal vedelevat KAPO ametnikku kes teenivad peterburi maffiat ja IMF-i...nad esinevad erinevate nimede all ja nende tekst on sama,sama okse tuleb nende suust,sama okset nad panevad kirja,värdjad jäävad värdjateks,mul on seda vastik kirjutada aga paraku see nii on...nende põhisõnum peitub monetarismi teenimises,rahva tähelepanu oluliselt mitte olulisele pööramises,rahva peedistamises,rahva infomürasse uputamises...niisama lihtne kui on organiseerida vaesust terves riigis on lihtne organiseerida rikkust terves riigis...ajupesijad seda teavad ja sestap nad küüniliselt juhivad rahva ajusid,nad kontrollivad rahva mõtteid...kes juhib rahva mõtteid see juhib riiki...koondagem oma mõtted ja me elame nii kuis me tahame...koondagem oma soovid ja me elame nii kuis me tahame...Selleks,et iga eestlane saaks elada Eestimaal metsa serval omas tares pole palju tarvis,tsipake vajame ühtekuuluvustunnet ja veidi tahet,ning siis kõik eestlased saavad elada vabalt Eestimaal metsa serval omas tares ja ei pea välismaal elama....Ühistu on võimsam relv kui tuumalõhkepea! Ühistuliikumine kui demokraatia alus...




Elagu ühistupõhine haridus ja majandus:
Ühistuliikumine kui demokraatia alus...

http://elektritsaabtasuta.blogspot.ie/2012/06/elagu-uhistupohine-haridus-ja-majandus.html

Minu visioon Eesti tulevikust:

http://elektritsaabtasuta.blogspot.ie/2012/06/minu-visioon-eesti-tulevikust.html

1.
Vaba on inimene kes ei pea raha välja käima kütuse ja transpordi,toasoojuse ja elektri eest,ei pea maksma kodulaenu ja eluaseme üüri ,ei ole sunnitud ostma toitu-ei ole sunnitud igal sammul käima raha välja mõne teenuse või mõne kauba eest,ei allu peavoolumeedia ajupesule ja riigivõimude sigadustele(ei maksa selliseid makse mida riigipiruka lähedal olevad mõned jätised on kehtestanud seaduseks)on lojaalne Eesti rahvusele aga mitte korrumpeerunud riigivõimudele mis teenivad võõrvõime, ei pea kellegi heaks tegema tööd,elab oma unistuste järgi ja viib neid ellu,näiteks
Vaba inimene ei ole tarbija,tarbija on ori, linnainimene on kommunaalmaksete,transpordi,teenuste,kaubanduskettide ja pangaori-ole eneriasõltumatu,ela maal metsa servas omas tarekeses!:))
2.
Ennemuistsel ajal inimesed kodustasid metsloomi aga veidi hiljem juudid kodustasid inimkonna...Nad muutsid inimkonna tarbijaiks-linnainimesteks ehk orjadeks...nad korraldasid terves maailmas elu sedasi,et igaüks peab rügama tööd teha või äri ajama nii,et higipull otsa ees aga ikka on igaüks kellegile võlgu,ikka peab rabama nii nagu orav rattas,igal sammul tuleb tasuda arveid-selline debiilne elukorraldus tehti normiks ehk normaalseks nähtuseks ja  nimetati monetarismiks,kapitalismiks,liberalismiks-sellisel viisil kõik elanikud üle maailma teenivad ülemaailmse pangandusvõrgu tipus olevaid omanikke...
EESTIS VALITSEB PÄRISORJANDUSLIK ÜHISKONNAKORD:
sestap tulebki teha sedasi,et enam keegi ei peaks maksma arveid...elu ilma arveteta on lahendus kõigele...
Religioonid on ju kah tehtud sel eesmärgil,et inimesed näiliselt leiaksid väljapääsu materiaalsest elust aga tegelikkuses jääksid sõltuvateks igasugustest arvetest ja nende kaudu pankadest-juutidest,vaata:
Youtube:a.David Icke-Big Brother
b.The Money masters
c.Money as debt
d.The Corporation
Michael Moore dok.film Capitalism: A Love Story
http://www.linecinema.org/newsz/drama-online/500863-kapitalizm-istoriya-lyubvi-capitalism-a-love.html
Zeitgeist liikumise filmides on palju väärt informatsiooni aga minu arvates juudid püüavad selle liikumise abil hävitada teisi rahvusi:
a.Zeitgeist:The Movie
b.Zeitgeist: Addendum
c.Zeitgeist Movement:Orientation presentation
d.Zeitgeist:Moving forward
Ressursipõhise Eesti majanduse blogis on palju väärt informatsiooni aga minu arvates see teenib juutide huve kes püüavad hävitada teisi rahvusi:
3.
Kõik peavoolu meedia väljaanded teevad ajupesu...ajupesu on väga raske kuritegu mis on võrreldav genotsiidiga.Milles seisneb peavoolu meedia ajupesu?
Esiteks nad varjavad informatsiooni ja isegi globaalse tähtsusega informatsiooni,ning manavad sellise pildi mis on kasulik ülirikastele: 
Näiteks,Hiinas toimus näitus milles oli külastajaid maailma igast nurgast enam kui olümpiamängudel ja kestis too peaaegu pool aastat!!!,ning selle tähtsus oli globaalne sest seal põhimiseks oli taastuvenergia kasutuselevõtt linnades!!!...EXPO 2010 Shanghai oli näituse nimi.
http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2010/08/hiinlased-on-vagevad-tanu-oma-tao-usule.html 
Eesti peasuuna meedia peedistas valijaid Savisaarega selleks,et pöörata pööbli tähelepanu oluliselt ebaolulisele:
http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2011/03/eestimaa-roheline-erakond-kubiseb.html
Eesti meedia vaikis maha ka 14 aastase neegri loo kes endale ehitas tuuliku ja sai kuulsaks:
William Kamkwamba
http://williamkamkwamba.typepad.
USA-s on normaalne rääkida kui palju keegi saab palka aga Eestis on see saladus...teadagi miks,
näiteks Viru hotelli omaniku päevane tulu on viis miljonit krooni!!!Omanikuks on keegi Eestimaal,rahvale valetati,et see ärastati soomlastele.Peab ikka segane olema kui ärastada väljamaalastele hotell mis ei vajanud investeerimist ja iga päev toob sisse kasumit viis miljonit krooni.Kadakaturu piraatkaubanduse päevane tulu oli kolmkümmend miljonit krooni.Eesti Politsei ei pannud vangi mitte ühtegi piraatplaadi müüjat vaatamata sellele,et piraatplaate müüdi üle kümne aasta.Sadamakeskuses müüvad nad tänase päevani...Viru tänava taskuvargaid samuti ei panda vangi jne. 
Ah jaa,Eesti meedia pole kirjutanud kuis kanditakse maksumaksjate raha eraarvetele vastu küsimata teenust.
Olev Raju sõnul metsikuid miljoneid kroone kanditi Veemajanduse ministeeriumi(enne ärastamist oli Tallinna Vee nimetus selline) kaudu eraarvetele...
Teiseks,peavoolu meedia peaaegu iga uudise sõnum koosneb:
1.Peavoolu meedia manab lugejale elust täbara pildi.
2.Peavoolu meedia ei paku lahendusi.
3.Peavoolu meedia,ma ei teagi kuda seda nüüd viisakalt öelda,ütleb lugejale sa pead leppima selle olukorraga-peavoolu meedia praktiliselt ütleb lugejale igas uudises:"Söö sitta!"
Sama sõnumit edastavad need kommentaarid mida kommentaariumitesse on kirjutanud ajakirjanikud ise ja KAPO ametnikud kes teenivad võõrvõime.Näide selle kohta:Selle aasta 1.Jaanuari hommikul kella kaheksa 
paiku ilmus Delfi kommentaariumis selliseid kommentaare mis olid kirjutatud täiesti selge peaga ja kõrgelt haritud inimeste sulest...Normaalne inimene ju magab peale uue aasta ööd.Muidugi, nende kommentaaride sõnum oli loomulikult too"Söö sitta!"Näiteks too kommentaator Jaak Vackerman kelle facebooki kontost selgub,et ta olevat talunik...see "talunik" 1.Jaanuari varahommikul kommenteeris,ta oli kaine.No,ega ükski normaalne talunik peale aastavahetuse pidu ei istu arvuti taga.Vackermann on libatalunik või siis keegi tema nimel kommenteerib.
Peavoolu meedia heal juhul(nad ju aina manavad lugejale sellist pilti mis on kasulik ülirikastele) tõstatab probleemi aga lahendusi ei paku.
Peasuuna meedia eesmärk on ajada pööblit hulluks:
Kui peavoolu meedia teeniks oma rahvast siis uudised oleksid enamvähem mudeli järgi kuis lahendatakse probleeme.Mistahes probleeme lahendatakse sedasi:
1.Tõstatakse probleem,selgitatakse enesele milles on probleem.Pannakse paberile kirja kõik küsimused mis vajavad lahendust,kõik mõtted ja kõik informatsioon mis teada.
2.Lepitakse mõtteliselt sellega,et seda probleemi ei saa iialgi lahendada.
3.Hakatakse tasakesi,samm sammult otsima probleemile lahendusi.Pannakse paberile kirja kõik mis on olemas ja kustkohast saab informatsiooni ja vahendeid.
Kõiki probleeme lahendatakse sedasi kuis ärimehed moodustavad äriplaane.

Inno ja Irja kohvik: Viimase kümnendi parim eestikeelne majandusartikkel, mille avastasin ... Playboyst ...

MART UMMELAS:Taasiseseisvumata meedia

Venemaa on siis ikkagi Eesti liitlane?

NATO varustuse transiit läbi Eesti suureneb hüppeliselt

Reformierakond röövis Eesti rahvalt iga järgneva aasta kaks kuni kolm riigieelarvet s.o. igal järgneval aastal jääme ilma kahest kuni kolmest riigieelarve suurusest summast:

Alar Tamming: Miks ma ei usu massiteabevahendeid ega loe portaale

Ajupesu tehtakse ikka selleks,et pööbel rabaks tööd teha nagu orav  rattas ja alluks ülirikaste tahtele,ei pääseks nõiaringist välja,et rahvas jääks tarbijaiks ehk linnainimesteks ehk orjadeks-rahvas elaks ülirikaste soovide järgi ja ei saaks kunagi rikkaks:

Inflatsioonipõhine majandus laostab nii tavakodanikke kui ettevõtjaid:

Uudised on ülirikaste kesksed ja täidavad ülirikaste soove.Uudiste ridade vahelt loeb välja:
a.Kui teile ei meeldi siin siis minge väljamaale-sisuliselt nad küüditavad meie inimesi väljamaale...palgaküüditamine...Maalapsed, need küüditatud:
Väljamaale põgenemine pole lahendus sest siis ikka jääd nagu orav rattasse...
b.Neile ei lähe korda kas teie külas on võimalik elada,neile on tähtsam Savisaare tümitamine.
c.Neile ei lähe korda töötus ja kodutud.
d.Neile ei lähe korda depressiivsed väikelinnad-nende jaoks Eesti on ainult Tallinn,kõik investeeringud jäävad Tallinna...
MEEDIA JA HOLLYWOODI FILMID,NING POPPMUUSIKA S.O. MULTIKULTI PEEDISTAVAD PÖÖBLIT SELLEKS,ET RAHVAS JÄÄKS TARBIJAIKS EHK LINNAINIMESTEKS EHK ORJADEKS!!! :
Nüüd on ju uus sõimusõna:"Tarbija!"
Tarbija on sama ühiskonna ohtlik kui kurjategija.
Dokumentaalfilm mis selgitab tarbija olemust ja kahjulikkust ühiskonnale,ning talle enesele,see on eestikeelsete tiitritega:
Bioneer soovitab: Kuidas asjad käivad?
ÄRA OLE TARBIJA,OLE ENERGIASÕLTUMATU!
Kultuuri ja elu ei saa lahutada,juutide propaganda masin on Hollywood ja selle abil nad suruvad oma tahet peale tervele maailmale,Eestlased pole kehvemad:
4.
Hariduse omandamine on üles ehitatud sedasi,et lastest kasvaksid tarbijad aga mitte inimesed:
http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2010/09/haridus-on-koige-olulisem.html
5.
Siis kui Juku-Kalle Raid oli ainult ajakirjanik ta kirjutas Tegelikkuse Keskuses:"Eestimaal elatustaseme tõstmiseks arenenud riikidega samale tasemele kulub ajaliselt kolm päeva,see sõltub ainuisikulisest allkirjast..." Nüüd kus ta on lisaks ajakirjanikule ka poliitik,ta eitab oma öeldut.
No kui Eestimaa elatustaseme tõstmine sõltub ainsa isiku tahtest siis seda enam on too teostatav ideoloogia töö abil.Kes võidab ideoloogias see juhib riiki.Ideoloogias võidab see kes räägib tõtt.Idelooogia töö on lihtne,selleks tuleb vaid öelda välja tõtt,pidada oma blogi ja koguda sinna kõik see info mis puudub peavoolu meedias,kõik see mis ehitab meie igapäevast Eestit...Eesti ehitamine on igapäevane protsess...

6.
MITTE SENTIGI ENERGIAMONOPOLIDELE!!!!!!
EHK KUIS OLLA VABA JA ENERGIASÕLTUMATU,ning  kuis taastada eesti küla
ehk kuis pääseda välja "oravarattast" ,sellele aitavad kaasa järgnevad võimalused:
7. Juba K.Pätsu aegses Eestis elati ökokogukondade mudeli järgi,vaid nimetus oli teine,seda nimetati ühistuliseks liikumiseks.Soomes ja mujal on elu hästi tänu ühistulisele liikumisele s.o. ökoliikumisele.
Elagu ühistupõhine haridus ja majandus:

Roheline saade

Ühistuliikumine

Ühistuliikumine kui demokraatia alus. Stuudios on majandusdoktor, raamatute „Kaasaegne ühistegevus ja maamajandus”, „Ühistegevus globaliseeruvas ühiskonnas”, „Igavesti koos loodusega” autor Jaan Leetsar, Eesti Sisekaitseakadeemia õppejõud maksundusalal, Erakonna Eestimaa Rohelised juhatuse liige, raamatu „Kolm valitsuskultuuri ja Eesti tulevik” autor Paul Tammert ning sarja autor Peeter Liiv. Avalöök röövkapitalismi pihta 1844, mil Inglismaal rajati esimene õnnestunud ühistu, andes põhjust ühistuliikumise plahvatuslikule levikule (juba 1895 rajati Rahvusvaheline Ühistegevusliit). Ühistuliikumise uus tõus seoses majandusliku globaliseerumisega seotud varandusliku kihistumisega. Ühistu olemus: üks inimene – üks hääl, kasum vastavalt osaluspanusele. „Ideaalis võiks kogu maailm olla ühistuline.” (Jaan Leetsar).

11.09.2008

http://klassikaraadio.err.ee/helid?main_id=773603

Eesti põllumajandus ja suur osa kaubandusest põhines 30ndatel aastatel ühistulisel ettevõtlusvormil:
http://et.wikipedia.org/wiki/%C3%9Chistu

Konverents:ÜHISTEGEVUS – EESTI VÕIMALUS - Vaba Isamaaline Kodanik
http://vabaisamaalinekodanik.ee/?news=konverentsuhistegevus-eesti-voimalus

Vaadake Soomet - enamus meile tuntud kaubamärke on hoopis ühistud: 
http://www.pellervo.fi/ - sealjuures kuulub Soomes ühistutesse 7 miljonit liiget (keskmine soomlane kuulub korraga mitmesse ühistusse). 

Esimene reakstioon on, et ühistu = kolhoos....aga vaatame korra USA-d.
ÜRO resolutsioon 2012 aasta kohta: 
http://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=A%2FRES%2F64%2F136
- Whereas in the United States, there are more than 29,000 
cooperatives with 120,000,000 members; 
Whereas cooperatives in the United States generate 
2,000,000 jobs and make a substantial contribution to 
the economy of the United States with annual sales of 
$652,000,000,000 and assets of $3,000,000,000,000; 

Vaadake ÜRO resolutsiooni alusel loodud rahvuslikke komiteesid: 

http://social.un.org/coopsyear/regional-national-launch.html

USA Senati otsus:
www.gpo.gov/fdsys/pkg/BILLS-112sres87is/pdf/BILLS-112sres87is.pdf

http://www.blogger.com/comment.gblogID=1770068182488734938&postID=934848173095739905



Minu arvates eesti rahvuse püsimajäämine ja kosumine sõltub ökokülade loomisest ja nende elujõulisusest:
Hästi ilus ja südamlikus esituses ülevaade erinevatest maailma ökoküladest - mudelitest, mis on tõeliselt näidanud jätkusuutliku elu võimalikkust:
Põgus ülevaade ökoküladest:
Ökokogukonna ja küla erinevused
Kogukonna liikmed on välja astunud nõiaringist, kus “peab rohkem raha teenima, sest vaja on tarbida, et õigustada endale oma orav-rattas-üle-töötamise elustiili”:
http://elektritsaabtasuta.blogspot.ie/2012/07/kogukonna-liikmed-on-valja-astunud.html

8.
Peep Põldsamm ütles kuldsed sõnad aga Eesti meedia koos valvekommentaatoritega vaid mökitab ja peedistab pööblit...:
"Eestis peavad tekkima klastrid,mis annavad SKPsse juurde mitte ühekordse tehinguna nagu Skype,vaid pika-ajaliselt,panustades ka tööhõivesse.

Lisaks on vaja analüüsida,millistele majandusharudele peaks terve riik õla alla panema,ning arendama ja looma selleks pikaajalised strateegiad."


Peep Põldsamm:Me pole Skype´ist õppinud.
Äripäev 25.Mai 2011
"Kui küsida,mida on Eesti globaalse äri ülesehitamise kohta õppinud Skype´ist,siis sellele on üks vastus-nothing!
(mitte midagi)," ütleb Modesat Communicationsi tegevjuht Peep Põldsamm.
"Seda kasutatakse ainult poliitilises retoorikas ja ta on eesmärgina väga hea sümbol,aga ärilises kontekstis pole Eesti eriti midagi saanud.See know-how,kuidas seda äri ja organisatsiooni üles ehitada,kuidas jõuda toimiva jaotusmehanismi ja brändini,mis strateeegiatega alguses mööda pandi ja kuidas end parandati,on kõik olemas,aga enamuses eiole see kahjuks Eestis."

Kasu rohkem kui korraks.
Põldsamm on skeptiline,et sellised edulood nagu Cherry.ee või Rate.ee Eesti majandusele suures plaanis midagi annavad.
"Kui räägime teadmistepõhisest majandusest,siis Eestis peavad tekkima klastrid,mis annavad SKPsse juurde mitte ühekordse tehinguna nagu Skype,vaid pika-ajaliselt,panustades ka tööhõivesse.Samuti ei saa olla iga hinna eest eraldi eesmärk see,kas ettevõte ise siin asub,vaid et rahvusvahelisest ärist tekkiv lisandväärtus maanduks Eestisse.Ettevõte peab asuma seal,kus on majanduslikult otstarbekas."
Intellektuaalomandi kaudu on võimalik välja tulla ka alltöövõtu ärimudelist."Kui sa seda kontrollid,siis sa võid olla küll väärtusahelas tagapool,aga tingimusi dikteerid sina.Oleme Modesatis arendanud välja erinevateks rakendusteks lahendused,patenteerinud tehnoloogiaid ja müüme neid maailma kõikidele suurtele ja väikestele telekommunikatsioonisüsteemide tootjatele.Kui nad on meie suhtes valiku teinud,siis nad meist enam loobuda ei saa." 

Riigiametnikud peavad suhtumist muutma.Et Eesti majandusele jalgu alla saada,peaks riik Põldsammi sõnul
muutma suhtumist ettevõtlusesse."Avaliku sektori juhid on need,kes vastandavad end erasektorile.Siiamaani ei tegele Eesti välisesindused meie ettevõtjate huvide esindamisega.Valitseb suhtumine,et see on labane ja madal ja need on kapitalistide erahuvid.Tuleb aga siia Hiina delegatsioon,vahetatakse paar minutit visakusi ja siis hakatakse rääkima sadamast.On majanduslikud huvid ja keegi ei häbene seda".

Teiseks tuleks saada aru,et Eesti majanduse edukuse üks alus on ka ärijuhtide professionaalsus,mida peaks õpetama palju paremini."Tundub,et seda pärsib avaliku sektori arvamus,et turg reguleerib end ise ja ettevõtjad tekivad ise,"märgib Põldsamm.Ärijuhtimise koolitust peaks tundma juba kogenud keskastme-ja tippjuhtidele,mite gümnaasiumipingist tulnud noortele.

Lisaks on vaja analüüsida,millistele majandusharudele peaks terve riik õla alla panema,ning arendama ja looma selleks pikaajalised strateegiad.Põldsamm leiab,et info ja telekommunikatsioon võib olla sektor,mis osaliselt päästab Eesti majanduse,sest see ei vaja toorainet ega tehaseid,aga see ei saa kindlasti jääda ainsaks valdkonnaks.
"Edulugusid tuleb tehnoloogia sektorist kahtlemata,aga näiteks 30% elanikkonnast ei saaks iialgi inseneriharidust.Midagi peaks olema juures-Arengufond räägib näiteks tervishoiuteenuste ekspordist."


Selleks,et sundida Eesti riigivõime normaalselt juhtima Eesti majandust tuleb meil kõigil koguneda ökoküladesse...