Saturday, May 14, 2011

ma ei tea, miks Eestisse osteti need imelikud elektriautod, kui on reaalselt olemas elektriautod, mis läbivad ühe laadimisega kuni 300 km.

http://forte.delfi.ee/news/auto/video-top-geari-seltskond-tabati-tuhjaks-saanud-elektriautosid-trugimas.d?id=45859119&com=1


Jaanile13.05.2011 15:09
vesinik ei ole lahendus paraku. 

Sisuliselt on vesinikautode puhul tegemist elektriautodega ainult energia salvestina ei kasutata akusid, vaid energia „toodetakse“ jooksvalt. 

Suurim probleem on vast kütuseelemendis olev plaatina, mis teeb vesinikauto ehitamise väga kalliks, lisaks on plaatina kaevandusmahud väga väiksed, mis saab olema suureks takistuseks. 

Lisaks efektiivsus - kui akutoitega autos kasutatakse efektiivselt ära ~70 % siis vesinikelemendi korral saadakse kätte kõigest veerand vesiniku tootmiseks kulutatud energiast, sest lisanduvad energia kulutused vesiniku transportimisele, kokkupressimisele ning ka kütuseelemendis toimuvale elektrolüüsile.

Ma tean,e t on olemas ka sellised "vesinikautod", kuhu tangitakse puhas mage vesi ja elektrolüüs toimub otse autos, kuid siin tekib teine takistus - PUHAS VESI. 
Miks see on probleem, võid lugeda siit:
http://puhaselu.blogspot.com/2009...



Jaanile veel13.05.2011 15:19
ma ei tea, miks Eestisse osteti need imelikud elektriautod, kui on reaalselt olemas elektriautod, mis läbivad ühe laadimisega kuni 300 km. Hiinas näiteks on juba terve aasta elektriautod taksodena kasutusel (2,7 miljonit km maha sõidetud kokku) ja täiesti edukalt. Aga nemad seal kasutavad raud-fosfaat akusid, mis on kaks korda odavamad, kui liitiumakud, mis neil Eestisse toodud väikeautodel ja pealegi on nende kiirlaadimine kordades kiirem. Täismahu saavutab juba 15 ca minutiga ja läbivus ühe laadimisega umbes 250 - 300 km. Hind ca 24500 EUR. 5 ukselised luukpärad, mitte mingid punnid nagu see iOn jne.

No comments: