Sunday, May 22, 2011

Kui Eesti autod sõitsid Eesti bensiiniga - Ajalugu - Eesti Ekspress

Kui Eesti autod sõitsid Eesti bensiiniga - Ajalugu - Eesti Ekspress

Mull&Moll, 03.04.2011 10:27
See aeg,kui Eesti autod sõitsid Eesti bensiiniga oli suhteliselt hea aeg.
Ja ka kirjanik Pekka Erelti lugu tehnika,tehnoloogia ja bensiini ajaloost on kahtlema ja ilmselgelt väga hea.
Kuskilt loetust ja ka kuuldust (Mull&Molli ema töötas enne II Maailmasõda Tallinnas Shelli peakontoris) on
meelde jäänud,et lisaks autobensiinile valmistati Eestis põlevkivist ka lennukibensiini tolleaegsetele hävituslennukitele.
Madala oktaanarvuga,ca 60...65 põlevkivist valmistatud autobensiinile lisati oktaanarvu tõstmiseks juurde
Eestimaist kartulipiiritust ja ka puupiiritust ehk metanooli.
Bensiini valmistamise tehnoloogia ajaloost on ka teada,et venelased vedasid Ida -Saksamaalt kõik
kivisöebensiini valmistamise tehased,kus kasutati Fischer–Tropsch processi (The Fischer–Tropsch process (or Fischer–Tropsch Synthesis) is a set of chemical reactions that convert a mixture of carbon monoxide and hydrogen into liquid hydrocarbons. The process, a key component of gas to liquids technology, produces a petroleum substitute, typically from coal, natural gas, or biomass for use as synthetic lubrication oil and as synthetic fuel) ja panid need saksa sõjavangide abil püsti Venemaal
hajutatult kõrvalistesse küllatki majajäetud piirkondadesse strateegilistel kaalutlustel ( peeti silmas just seda,et mis juhtub just siis,et kui uue sõja tingimustes lõigatakse ära Bakuu naftarikkustest).Hiljem , möödunud sajandi 50-nendate keskel
loobuti Saksa bensiinitehastest,sest avastati uued naftaleiukohad.Praegu on on kuulda isegi seda,et isegi venelased kahetsevad seda ja eriti sellist mitteratsionalistlikku loobumist kunagisest küllaltki kasulikust tegevusest.
Biobensiini ja eriti biodiislit saab saab teha igasugusest väheväärtuslikust puidurisust,puupudist,käbidest. rohukõrtest ja ka Päikesega kuivatatud järvemudast ehk sapropeelist (selle kasutamata varud on Eestis ummiksisse kasvavates järvedes tegelikult üüratud ja seda toorainet jätkub sajanditeks,meremuda selleks liigse savisisalduse tõttu ei kõlba).
Iseniokitseja tüngameister saab täiesti ultrarohelise biodiisli valmitamisega hakkama ka koduse värkstoa või garaazinurga
tingimustes hajutatult ja lokaalselt ja sellist tobedat pankrotti ,nagu see juhtus Paldiskis läbimõtlemata ahnuse tagajärjel
taimeõlist biodiisli valmistamisega ei ole mõtekas ,mõistlik ja ka mõistlikult kavalalt mitte karta.
Käeulatuses olevat käepärast risu hajutatud ja lokaalseks vedela biokütuse valmistamiseks on Eestis üüratult.
Keegi ei viitsi teha,mistõttu konkurents puudub ja seda ka Austria tüngameistrite kogemusi arvestatult Güssingis.
Fischer-Tropsch experimental in Güssing
With the product gas from the wood gasification a diesel similar fuel is produced here in the research laboratory:
http://car.pege.org/2005-wood/fischer-tro...
Provisional result diesel of wood
Not at all like diesel looks the product of the lab arrangement. Then in the lab it is refined to diesel. 1 liter of diesel-like fuel from 10 kg of wood will possibly be it.
Errata: This message was from June. Now end October, I received the informatin 5 kg for 1 liter.
http://car.pege.org/2005-wood/provisional...
There is a large body of documents from the 1920’s through the present day which are important for researching and understanding the history and development of the Fischer-Tropsch and related processes.
The purpose of this site is to make these documents available in electronic media and in a centralized location.
http://www.fischer-tropsch.org/
Hermann Plauson was an Estonian engineer and inventor. Plauson investigated the production of energy and power via atmospheric electricity.
Biography
Plauson was the director of the Fischer-Tropsch "Otto Traun Research Laboratories" in Hamburg, Germany during the Weimar Republic of the 1920s. He built on Nikola Tesla's idea for connecting machinery to the "wheelwork of nature". Plauson's 1540998 patent describe methods to convert alt

No comments: