Thursday, October 25, 2012

Sündimas on Priit Kanguri ökoküla.

Üleskutse öko-küla projektiks :)

Tervitust kõigile vahvatele inimestele kes seda kirja praegu loevad. 

Minu nimi on Priit Kangur ja tahaksin teile natuke avalikustada ühest huvitavast Eesti öko-küla projektist. Ma teen kirja võimalikult
kokkuvõtvalt ja ütlen ka ette ära, et seda kirja võib jagada, ning ka edasi saata.

Arvatavasti niimõnedgi juba teavad ja on aktiivselt hoidnud silma peal mu tegemistel, kuna on tekkimas üks üpris suur ja huvitav öko-küla projekt.
Ma kõiki detaile ei hakka veel avaldama aga võin öelda, et olen selle kallal nokitsenud juba viimased oma 5 aastat. Selle üpris pika ajaga olen ma õppinud tulevat tundma ja koostanud oma eluprojekti järjest täiuslikumaks.
Tänu sellele, et ma hoidsin mõtte pidevalt küla tekke peal on fokuseerimiselt tulenevad teadmiste hulk kogunenud märkimisväärselt, mille omandamisel olen mõistnud ja aru saanud järjes paremini, et milline on parimalt jätkusuutvalt töötav küla, kus inimesed on tõeliselt rõõmsad ja õnnelikud.

Olen jõudnud kindla ja selge arusaamisele, et parim tulemus on luua puhta ja siira südamega. Puhtast Armastusest inspireeritult saab luua kohti mis taastab meie kadunud kontaktid looduse ja iseendaga. Tegelikult kui aus olla siis on tekkimas üks loovuskülake, kunstide, laulude ja rõõmu koht. Koht kus saab inimhing juurde kosutust, indu ja inspiratsiooni. Koht kus maine ja vaimne saab üheks ja side loodusega taastub. See peaks meenutama kui maist paradiisi, kus inimene tunneb end terviklikult ja tervena.

See külluse kohake tuleb lõuna-eestisse ja maa alaga ≈ 250 ha. Küla visiooni detailid on peaaegu valmis, ainult mõned viimistlused veel teha ja projekt viisakalt kokku panna. See koosneb kahest põhi alast, üks on põliskodude ala millest iga krunt on 1-2 ha ja neid saab ametlikult välja osta külaga liitujad, teine ala on ühisala ja ehitised mis kuuluvad mtü-le, mille eesmärgiks on tagada kultuuri ja ühistegevuste platvorm kõigeks milleks küla soovib.

Küla energeetiliseks sise kujundiks toon ma kokku kõige puhtamad ja paremad kujundid mis ilmaruumist saada, ning ka lähtuvalt sellele paneme "Anastasia" V.Megre raamatutest tulevneva kujund süsteemid alg põhjaks. Selle kohakese mõningateks põhiprintsiipideks on vabadus ja iseseisvus. See küla ei hakka kunagi teenima kellegile isiklikku kasu kruntide müügiga, sest see ei ole äriprojekt, vaid siiratest südametest tekkiv koostöö. Tahan kindlustada efekti, et külaga saavad liituda ka inimesed kel taskud rahast tühjad ja koht oleks ilma ebameeldivate konksudetta! Kuid otseloomulikult me ei saa külaga liita inimesi kes mõjuvad külale otseselt destruktiivselt ja kuidagi kokku ei sobi.

Tahaks praegu veel palju jagada selle imelise küla kohta infot, aga praegu veel vara. Kõik tuleb õigel ajal!
Ma kasutangi nüüd seda sügist ja talve selleks, et tuua välja detaild, ning täpsem struktuur. Püüan teha kõik mis mu võimuses, et inimesed saaksid võimalikult kiirelt hakata juba oma kodusid ehiama.
See on esmakordne kord kui ma sellest projektist üldse nii avalikult räägin, kuid juba praegu võtab pea-aegu iga kuu mõni noor pere ühendust, sooviga liituda.

Kas tundub huvitav? Sellega seoses on mul aga ka üks abipalve.

Ma sain ühesse väikelinna- Elvasse talveks kasutada maja, suurtest linnades eemal. Ma näen, et see on väga positiivne, kuna ei teki pidevat siblimist tuttavate juurde külla minna või siis vastupidi. Tänu suurele vahemaale saan täielikult keskenduda öko-küla loomiseks ja eemaldada kõik mis mind selleks segab.
Talveks ma kuskile tööle ei lähe, kuna tööl käimine võtab oma aja ja energia ja sellega kannataks ja veniks mu projekt.

Kui mu arvestused ja tunnetused on kõik korrektsed siis saan julgelt öelda, et kohe kohe saab Eesti ühe tugeva ja ilusa öko-küla võrra rikkamaks. Kuid kerin natuke juttu tagasi, sain koha Elvas, kuid pöördumise sisu seisneb selles, et mul oleks vaja natuke korralikumat varustus hankida, et Elvas edukamalt toimetada.
Ma olen eelnevalt palju aastaid rännanud ja teadmsisi omandanud nii inimestelt kui looduselt, kuid ühe koha peal elamise varustus hetkel puudub. Hädavajalikud asjad on olemas ja otseloomulikult olen suuteline elama ka minimaalse varustusega, kuid projekt mille olen käsile võtnud saadaks kiirem edu kui oleks olemas korralikum varustus!
Mis mul vaja oleks? Ei midagi erilist tegelikult potid, pannid, köögivarustus, talve puud, hamba-arst, monitor ja palju pudipadi mis on vajalikud ruumi loomiseks ja projekti koostamiseks, kohe siin ei oskakski nimekirja koostada mida kõike vaja oleks...

Tegelikult kui aus olla on mul täna ka juhtumisi sünnipäev, niiet sünnipäevaks üks korralik tõuge, et saaks korralikult asjaga tegelema hakata oleks väga kiiduväärt. Siin kohal küsingi, et kui kellegil on huvi selle öko-küla projekti loomisel abistada siis rõõm on rohkem kui suur, panin alla ka pangalingi ja e-maili aadressi. Ma ise näen, et nn töö mis ma teen on väga oluline nii minule, kui ka kõigile teistele, vahet ei ole kas nad tulevad sinna elama või mitte.

Aga mis juhtub kui keegi mulle raha ei saadagi ? Ega midagi ei juhtu, ega ma oma projektist ei loobu, lihtsalt see kiirendaks oluliselt seda ja ma ei peaks ebaoluiste asjade peale mõtlemisega aega raiskama. Ma müüsin eelmine kuu järelmaksuga oma jalgratta maha, niiet talveks väike igakuine sissetulek nagunii olemas.

Ma tegin ka kiirelt kodulehe koha, kus hakkan külaga seonduvat infot üles panema. Mitte nüüd kohe, aga siis kui saab juba üles panna. Võite piiluda veel tühja lehekülge:http://web.zone.ee/kodukoht/
Läbi lehekülje on ka kõigi huvilistega lihtsam suhelda, kui kõigile eraldi kirjutada.

Olen kindel, et leidub ka rohkelt selliseid inimesi kes mõtlevad, et " on alles laisk ja looder, mees mine tööle" vms.

Ma aksepteerin nende valikut kui vabat tahet ja neil on õigus nii mõelda kui soovivad, kuid mina jään oma visoonile ja projektile kindlaks ja niikaua kui hingan ei kao mu tegutsemine kuhugi, kes mind vähegi lähemalt teavad, on teadlikud kes ma olen ja kui kindel oma projektis.
Pööran ka tähelepanu igaks juhuks asjaolule, et ma kirjutan suguvõsa raamatut. See tähendab, et dokumenteeritakse nagunii kõik külaga seonduv üles, kaasa arvatud ka minu tegevus, et tulevikus oleks huvitav lugeda ka väiksematest detailidest, et kuidas selline küla loodi.

Aga nagu me kõik teame, siis koostöö seisneb siinkohal täielikul usaldusel. Aga mis puudutab ülekandeid, siis iga sent ja euro on mulle väga oluine ja kui mul õnnestub koguda vähem või rohkem resursse, siis kõik ma kasutan selleks, et saaks peagi edastada häid uudiseid edasi arendusest ja tulemustest.

Ma olen inimene, kes tavaliselt kellegilt midagi ei küsi, heakene küll nüüd tegin jah erandi oma sünnipäeva puhul, kuid kui mu sisetunne ei eksi siis tegin õige otsuse, saate selle üle mõelda. Nimõnedgi mu tuttavad on mind hoiatanud, et ma sellistest asjadest avalikult ei räägiks, sest vastuseis tuleb suur, kuid arvan, et heade ja siiraste projektide välja toomine on õigustatud.

Imelist ja rõõmu rohket sügist kõigile,
Priit Kangur
a/a: 221024386136
valguskera@gmail.com





4 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Äitäh, et jagasid seda ka oma blogis :)