Sunday, May 2, 2010

Hübriid Porsche 918 Spyder

http://www.e24.ee/?id=256644
Porsche 918 Spyderit sooviks 900 ostjat
29.04.2010 16:52
Porsche teatas, et alates märtsikuisest Genfi autonäitusest on juba 900 inimest avaldanud soovi saada esitletud ideeauto Porsche 918 Spyder omanikuks.

Ideemudel on väljas ka Pekingi näitusel ning ettevõtte esindajate sõnul läheb see seeriatootmisesse juhul, kui huvilisi on vähemalt 1 000. Kuna kriitiline piir on juba peaaegu saavutatud, on seeriatootmise tõenäosus väga suur, kirjutab Autonet.ee.

Porsche RSi põhjale ehitatud kontsept on erinevalt teistest Porsche senistest mudelitest hübriid, mida on võimalik soovi korral kodusest elektrivõrgust laadida. 3,4-liitrise vabalt hingava V8 võimsuseks on 500 hobujõu. Lisaks on mõlemal teljel üks elektrimootor, mille summaarseks võimsuseks öeldakse on 218 hobujõudu.

Ülekandesüsteemi kuulub PDK seitsmeastmeline poolrobot. Nullist sajani kiirendab auto 3,2 sekundiga, tippkiirus küündib aga 320 kilomeetrini tunnis.

Uue Porsche kere valmistatakse peaasjalikult süsinikkiudu kasutades. Tänu sellele on auto tühimass vaid 1,49 tonni. Kõige ökonoomsemalt sõites peaks sada kilomeetrit katma umbes kolme liitri bensiiniga, süsinikdioksiidi emissioon jääks 70 grammi juurde kilomeetri kohta. Täis laetud akudega suudetakse katta ka 25 kilomeetrit vaid elektri jõul liikudes.

Prototüübil on neli sõiduseadet: elektriline, hübriidne (kui elektroonika ise otsustab, millal kasutada V8t või elektrimootoreid), sportlik (V8 pöördemoment kantakse põhiliselt tagumistele ratastele ning elektrimootorite osaks on jälgida, et kõik rattad efektiivselt veaks) ning supersportlik (kõik jõuallikad töötavad maksimaalse efektiivsusega).

Viimase seade puhul võib juht kasutada elektrienergiat analoogselt vormelitelt tuntud KERSile kas kiiremaks paigaltvõtuks või siis lühiajaliseks kiirendamiseks.

Porsche prototüüp on varustatud ka aktiivsete aerodünaamika elementidega, mis kiiruse suurenedes või vähenedes survejõudu või õhuvõttu suurendavad või vähendavad.
Toimetas: Marina Lohk

No comments:

Post a Comment