EPL-i või Delfi artikkel :
KULLO KABONE
Viimastel päevadel meedias tähelepanu pälvinud "õhkmootoriga" sõiduk on tõepoolest võimeline kasutama liikumiseks 300-baarise surve alla komprimeeritud õhku.
Suruõhumootori tehnoloogia töötas välja prantsuse insener Guy Negre.
Auto tootmiseks vajalike litsentside (nt mootori juures on mootori arendusega tegelev MDI patendiga kaitsnud enam kui 20 lahendust) omanik Zero Pollution Motors väidab oma Interneti koduleheküljel, et sõiduk on ideaalne linnatranspordivahend, reklaamides minibussi meenutavat sõidukit loosungiga "Lihtne, säästlik, puhas".
Pisibussi pikkus on 3,84 m, teljevahe 2,92 m, kõrgus 1,75 meetrit ja kaal ligi 700 kilo.
Mootorist on teada, et see on ka tavalist kütust (bensiin, gaas jne) kasutav kolbmootor, kuid erinevalt tavalisest neljataktilisest, kus kõik taktid toimuvad põlemiskambris, on uuel mootoril kaks kolbi: 230 cm3 mahuga sisselaske ja survetakti ning 500 cm3 mahuga töö- ja väljalasketakti tarvis ning kolm eraldi kambrit gaaside/õhu liikumise korraldamiseks. Mootori kontseptsioon tagavat palju puhtama põlemise ka tavakütusel töötades, rääkimata suruõhu kasutamisel väljuvast puhtast õhust.
Tagaasetusega mootori võimsuseks antakse 25 hj 3000/pjm ja pöördemomendiks töömahu kohta arvestatavad 61,7 Nm pööretevahemikus 500–2500 pjm.
Kiirenduseks 0–50 km/h on antud seitse sekundit, maksimaalkiiruseks 60 miili tunnis (bensiinil töötades).
Viiekohalise sõidukiga on linnatingimustes võimalik liigelda kuni kümme tundi või 180 km, kulutades selle ajaga 300 liitrit suruõhku.
Balloone saab laadida sõiduki varustusse kuuluva 5,5 kW kompressoriga tavalisest elektrikontaktist, paraku võtab see aega umbes neli tundi. Põhi-mõtteliselt saab balloone täita ka kompressorjaamades, kus mahuti täitmiseks kuluks vaid kolm minutit.
e.Volution prototüübid on väljas Auto Africa Expol 2000 Johannesburgis ja seda reklaamitakse kui esimest tõsist alternatiivi tavakütusega sõitvatele autodele.
Auto hinnaks plaanitakse 188 000 krooni, mis vastab üldjoontes keskklassi auto hinnale.
ReplyDeleteKütuseta lendavad
tsepeliinud on lennukitest kiiremad sest tsepeliinidega saad igale poole aga lennukiga vaid lennujaamast lennujaama ja
ei vaja maandumisrada, maanduvad isegi maja katusele,ning ei tarvita kütust. Vaata otsingust Nabila ja Wolverines.
Kusagil sajand tagasi tsepeliin lendas Pärnust Tallinna poole tunniga.
Tsepeliine on tillukesi pere tarbeks nagu on seda autod ja on suuri nagu on seda bussid mida pere tarbeks ei osta.
Vesinik on ohutu
gaas. Ilma süütamata ei plahvata. Uutemates kasutatakse heeliumi.
Tsepeliine kasutatakse
Saksamaal,USA -s,Kanadas,Jaapanis,Venemaal.
Tsepeliini
hoiab sõhus heelium,juhitakse teda elektrimootoritest millede tarbeks saab elektrit katusel olevatest päikesepaneelidest. Seega,lendab kütuseta sest elektrit ostma ei pea ja heeliumi kogus on konstantne.
Kütuseta lendavad
tsepeliinid
on lennukitest kiiremad sest ei vaja maandumisrada ja maanduvad isegi maja katusele,ning ei tarvita kütust. Vaata otsingust Nabila ja Wolverines.
Kusagil sajand tagasi tsepeliin lendas Pärnust Tallinna poole tunniga.
Tsepeliine on tillukesi pere tarbeks nagu on seda autod ja on suuri nagu on seda bussid mida pere tarbeks ei osta
Vesinik on ohutu
gaas. Ilma süütamata ei plahvata. Uutemates kasutatakse heeliumi.
Kütuseta lendavat
Tsepeliini hoiab sõhus heelium,juhitakse teda elektrimootoritest millede tarbeks saab elektrit katusel olevatest päikesepaneelidest. Seega,lendab kütuseta sest elektrit ostma ei pea ja heeliumi kogus on konstantne
Kütuseta lendavate
tsepeliinidega saad igale poole aga lennukiga vaid lennujaamast lennujaama.
Kütuseta lendav tsepeliin
Tsepeliini hoiab sõhus heelium,juhitakse teda elektrimootoritest millede tarbeks saab elektrit katusel olevatest päikesepaneelidest. Seega,lendab kütuseta sest elektrit ostma ei pea ja heeliumi kogus on konstantne
Oluliseim oskus on veest lahutada vesinikku. See on lihtne.
ReplyDeleteOmavahel ühendatud anumates olevale
veele paned anoodi ja katoodi,veele lisad toidu soodat,katoodi ja anoodi ühendad 9V akuga. Toimub elektrolüüs mis jagab vee vesinikuks ja hapnikuks. Vesinikku kasutatakse hoonete kütmiseks ja vesiniku autodes. Vesiniku autod erinevad elektriautodest akude poolest. Vesiniku autol on akude asemel vesiniku element.
Elektri ja vesiniku autode tootmise omahind on madalam bensiini-diisli autode omast. Paraku jaehind on kallim sest poliitika on vale.
Vesinik ei ole ohtlikum kui bensiin,ohutusnõuetest tuleb kinni pidada.
Kui teete elektrolüüsi siis vesinik ise ei plahvata aga kui süütad siis toimub tugev plahvatus mis teeb kurdiks,kaotad kuulmise terveks eluks. Tuleb kasutada kõrvaklappe ja süüdatava
vesiniku kogus ei tohi olla suur sest muidu tapab,purustab maja seinad. Muideks,bensiiniga on peaagu sama lugu kui tuba kattub bensiini aurudega ja toimub pisike elektrisäde,keegi lülitab lambitule
põlema,lülitis toimub elektrisäde siis toimub plahvatus ja maja lendab vastu taevast.
Raketid lendavad kosmosesse vesiniku abil.
Filmis "Kiired ja vihased" NOX gaas on vesinik.
Veest vesiniku eraldamiseks on parim variant see kui kasutada kuiva
elektrolüüsi aparaati. Internetis nimetatakse seda hho generator.
Vaata www.instructables.com seal kirjeldavad kuidas ehitada hho genekat.
Elektri tootmiseks ehita enda maja katusele tuulik ja päikesepaneel
sest siis saad elektrit tasuta ja selle abil elektrolüüsi tehes saad ka vesiniku tasuta-nii saad maja kütet tasuta. Vesinikuga kütmiseks on vaja katelt jne. Vesinik annab kuumust mitu tuhat celsiust,sulatab metalli. Bensiin annab kuumust 700 celsiust.
Vesiniku oktaanarv on 110.
P.S. Saksa tsepeliin ameerikas ise ei plahvatanud. Ta lendas yle ookeani euroopast ameerikasse ja seal vaenlased süütasid tsepeliini. Naftakompaniid soovivad,et ainult nende kütust ostetaks ja sestap likvideerisid alternatiivi.
Ele.ktriau.tod pä.ästaks Eesti n.aft.atoru o.tsas vir.elemis.est.
ReplyDeleteE.estis kul.ub i.gal aa.stal au.toküt.usele um.bes 10 mil.jar.dit kro.oni, m.is te.eb 75.0.0 kro.oni i.ga inim.ese koh.ta (rinn.alap.sest ra.ugani). „Se.e ra.ha läh.eb naftaš.eikide task.us.se. Mill.eks m.e ne.ile s.eda küm.nist maks.ame, k.ui nu.tika plan.eerim.ise ab.il sa.aksim.e k.õik o.ma sõid.ud teh.tud kodu.maal to.odetud ener.giaga?” püs
titas Ja.rmo Tu.isk küs.imus.e
Peatagem Venemaale andami maksmine siis jagub raha igale poole.
ReplyDeleteDelfi artiklis "
Elektriautod päästaks Eesti naftatoru otsas virelemisest"
on kirjas "
Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit krooni, mis teeb 7500 krooni iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitab Tuisk küsimuse."
Kui arvestada inflatsiooni ja seda,et rahakurssi pandi lambist,ning hinnad pandi laest siis selle aja 10 miljardit krooni on praegused 10 miljardit eurot.
Kui riik toodaks elektriautosid ja ( või) vesiniku autosid ,ning jagaks neid omahinnaga kodanikele siis Eesti igal aastal saaks rikkamaks 10 miljardi euro võrra. Vesiniku autosid toodab Ford,Toyota,mingid firmad Koreas,Inglismaal ja mujal. Vesiniku auto erineb elektriautost vaid akude poolest,akude asemel on kütuseelement.
Vesiniku saab tasuta tuulikute ja päikesepaneelide abil.
Elektriautosid toodeti(toodetakse ?) Eestis,firma ZEV.ee Krooni ajal auto jaehind oli kusagil 10 000 krooni,kaubikul 20 000.
Elektriautode ja vesiniku autode tootmine on odavam bensiini ja diisli autodest..
Külavaheteedele trollibusside liinid
Trollibusside liinidegat uleb katta kogu Eestimaa maanteed ja kolgaste teed.
Tuleb ehitada kolm tuuleparki milledes tuulikud on 200 meetri pikkused sest seal on tuult alati,nendega katab Eestimaa energia vajaduse. Tuulikud peale tasuvusaega annavad elektrit tasuta.
Akudeta elektritraktorid olid juba ammu.
Akudeta elektritraktori ehitas Lembit Merila.
Vedagem elektriliinid haritavatele maadele
Elektritraktorid ei pea ilmtingimata olema akudega,vanasti toideti neid kaabli kaudu nagu tolmuimejaid.
Tuleb ehitada kolm tuuleparki milledes tuulikud on 200 meetri pikkuste tuulikutega sest seal on tuult alati,nendega katab Eestimaa energia vajaduse. Tuulikud peale tasuvusaega annavad elektrit tasuta.
Kriise tekitatakse panganduse kasumi tarbeks sisendhindade kergitamise abil ja see tekitab tohutu okoloogilise jalajalje mis hoiab Eestit vaesuses.
ReplyDeleteElektri müümine hoiab Eestit vaesuses.
Tasuta elekter ei ole kommunismi tunnus. Tasuta elekter aitab viia Eesti elukeskkonda tagasi maale looduse keskele.
Pangandus paneb toime kommunismi kuritegusid, vaata dok.filmi "97% owned ".
Naftasaaduste ostmine hoiab Eestit vaesuses.
Naftasaaduste asemel saab kasutada vesiniku ja selle abil saab hooneid kütta ja kasutada vesiniku autodes. Vesiniku saab tasuta.
Ka sisepolemismootoreis saab kasutada vesiniku hho geneka abil.
Kui riik toodaks vesiniku autosid ja jagaks neid kodanikele omahinnaga siis Eesti igal aastal saaks rikkamaks miljardeid eurosid.