Dokumentaalis "Tule toomine" eakas daam jutustab sellest,et talle anti kinga kuna ta esitas loo originaal versioonis...Diktaatorid sundisid esitama loo pooltooni madalamana...
Kaasaegsed lood on masendust tekitavad sest aina on pooltooni masenduse suunas...
Kas olete kogenud sellist imelist asja meie Üld Laulu ja Tantsupeol kus tantsitakse seda päikeseketta tantsu,kus shamaani trummi põrinal rahvas ringis liigub ja sealt kiirgab väga imelist väge,mis on nii õnnistav ja meeli köitev,et paneb tuksuma ka iga kivisema südame...minu kallis isa ütles,et see ongi Eesti asi...
ReplyDeleteSee mille peale sa mõtled selle peale sa kulutad oma eluenergia...
"Hiinas on muusika riiklik asi.
ReplyDeleteJa nii peab see olema. Kas tohib lubada, et i g a ü k s, kes aga tahab, teisi hüpnotiseeriks ja siis nendega
teeks, mida tahab."
Siin avaldub aga rahvuslik-riiklik enesekindel kõrkus, lausa piiratus, mille kohaselt ei ole kellelgi õigust
korraldada rahvuskultuuri peale kodurahva enda.
Elagu üld laulu ja tantsupidu!
Rahvatantsust tehti folk! Öäk!
"Laulu ja Tantsupeod toimusid kuni teise maailmasõjani...kõik pidulised
laulsid,tantsisid,võtsid osa rahvaspordi mängudest,mängisid murumänge-
kõik kohaletulnud olid pidulised,puudusid esinejad ja
pealtvaatajad...nõukogude võimu ajal muudeti tantsu ja laulupeod
kontserdiks...kohale tulnud rahvas jagati kaheks...esinejateks ja
pealtvaatajateks...Tänasel päeval esinejad teavad omast käest,et peale
kontserti sooviks panna pidu teiste gruppide liikmetega...nii väga tahaks
leida uusi sõpru...süda lööb nõnda ärevalt lootuses leida kallimat...kuid
peab minema bussi peale,iga roju oma koju...Muutkem laulu ja tansupeo
kontsert niisamasuguseks peoks millised toimusid kuni teise
maailmasõjani!!!...
Kas olete kogenud sellist imelist asja meie Üld Laulu ja Tantsupeol kus tantsitakse seda päikeseketta tantsu,kus shamaani trummi põrinal rahvas ringis liigub ja sealt kiirgab väga imelist väge,mis on nii õnnistav ja meeli köitev,et paneb tuksuma ka iga kivisema südame...minu kallis isa ütles,et see ongi Eesti asi...
See mille peale sa mõtled selle peale sa kulutad oma eluenergia...
põliseestlane,
Kogu see kohalike nukuparteide liigitamine on üks pseudojura.
Ehitame uut multikuli euroopat ja selle uue sotsialistliku sulatusahju ülesehitusel on nii täpne ajakava kui ehitusmeistrid. Ma muidugi imestan et selline artikkel sai ilmuda NSVL nostalgiapartei ajalehas aga oh ime kunagi oligi see neile kasulik.
Saksa Liedertafel-pidude eeskujul tekkinud eestlaste laulupeod on sattunud oma põhiidees
(väikerahva etniline väärtustumine kultuuri kaudu) taas löögi alla, sest etnilis-rahvusliku
iseolemise rõhutamine ei sobi mitte kuidagi liberaal-globaalse Lääne ideoloogia raamidesse.
Meie varsti juba 150-aastane laulupeotraditsioon sai alguse tänu eestlaste kavalusele. Üldlaulupeod olid
väliselt pühendatud tsaari kiitmisele, kuid sisus konsolideerisid eesti etnost.
Laulupidude esimesel suurjuubelil 1969. aastal said meie kultuuriinimesed ja parteijuhid tunda NLKP
poliitbüroolase Anastass Mikojani kurja näpuvibutust: laulupidu on liialt eestluskeskne, upsakas, seal
puudub internatsionaalne vennasrahvaste piiritu armastuse dimensioon! Peo lõpulauluna kõlanud Gustav
Ernesaksa "Mu isamaa on minu arm", mis pisaraid esile kutsub, oli Mikojanile ja auloozhi-paksudele aga
lausa õudus.
Bohlman: üdini natsionalistlik laulupidu
Tänase ajaloo paradoks seisneb selles, et 38 aastat hiljem tuleb sisult samasugust kriitikat meie laulupidude
ideoloogia kohta globaliseerumiskeskusest, USA-st.
Ajakirjast "Akadeemia" saame teada, et Chicago ülikooli professor P. Bohlman, tuntud juudiuuringute juht ja
juudi muusikategelane, jälgib juba ammu eestlaste laulupidude üdini natsionalistlikku, seega koletut tausta
ja kaudset negatiivset mõju naaberrahvastele. Professor on eestlaste natsikuritegude jälitaja Zuroffi
mõttekaaslane, tõeline internatsionalist ning uue, rahvusülese Euroopa ülesehitaja, 2007. aastast ka Briti
Teaduste Akadeemia tegelane.
Bohlmani veidi utreerides: maakondlikes rahvariietes laulupeoliste rongkäik on sama hirmuäratav kui Iraani
islamistide burkades või parandzhaades rahvajõugud; kultiveeritakse jubedat ürgnatsionalistlikku regilaulu,
mis on internatsionalistidele-liberite le arusaamatu või isegi solvav.
Sellega on prof Bohlman ja sm Mikojan jõudnud üsna lähedastele seisukohtadele: laulupidudest peab saama
kõigi Eestis elavate rahvuste ja külaliste ühispidu, kus ei tohi eputada mingi eestluse natsionalistliku
värvinguga ja mis peab sisaldama multikultuurset programmi.
Enne peo algust ma kartsin,et kui president avab oma suukarbi siis ta rikub kogu pidustuse. Peaaegugi ta seda tegi,nii kuis talle on kombeks rikkuda inimeste tuju pidulikel momentidel.
ReplyDeleteMina tema asemel oleks, Suursuguse pidustuse ja rahva auks,kirjutanud luuletuse,lasknud seda kohendada vastava ala haritlasel ja siis esitanud rahvale samal ajal graatsiliselt tantsinud baletti vms. taidlemist teinud,esitanud armastuse loo Raimond Valgre repertuaarist...a la
"Muinasjutt sinilinnust".
Rahvale loopinuks lilli sadade kimpude viisi,ning lasknud saluuti...valanuks veini tonnide viisi ja jaganud lambaliha sashl6kki k6igile soovijaile, lastele jaganuks 6hupalle ja muidugist jaatist piiramatus koguses...
Tuljak oli vaid ainuke lugu mis oli rahvalik ja mida rahvas nautis.
Milleks selline vale repertuaar ?
Publiku seas vene plikakesed laulsid armsama loo(Rong see s6itis tsuhh-tsuhh) kui teie seal lava peal.
Ta sööb oma sõnu :" Me peame siia mahtuma..." Miks sa siis piirasid pealtvaatajate arvu ?
ReplyDelete"Eestlane olen ja eestlaseks jään..."
Miks sa seda laulu ei lasknud repertuaari ja Eesti kultuuri laululugude asemel lasksid esitada multikultit ?
Sa oled silmakirjalik ja selgrootu limukas.
Rahvas sai laulda paar head lugu ja neil hakkas tekkima peo tuju ,mis senini oli ruineeritud minoorsete lugudega multikultist,ja siis tulid sina,lasksid rahvale külma vett peale rikkumaks tekkinud lootust,et saab pidutseda...
Sinu tekst on okse rahvale krae vahele.