Tallinna Sadam panustab töötlemisele ja konteineritele
20.10.2009 15:50
"Siin pole poliitprobleemid konteinervedusid mõjutanud. Konteinerite vedu Läänest Itta sõltub ikka Venemaa vastuvõtuvõimest," selgitas Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa.
Ehkki selle aasta esimese üheksa kuuga on läbivate konteinerite maht vähenenud 28,2 % ehk 98 951 konteinerini, on see sektor sadama jaoks ikkagi perspektiivikas. Näiteks selle aasta 9 kuu kaubakäive kasvas 6,7%.
Samal teemalTallinna Sadam: 9 kuu kaubakäive +6,7%
Kui ühelt poolt on Tallinna Sadamale Ida-Lääne teljel konkurentideks eeskätt konteinerite osas Riia, Klaipeda ja Kotka sadamad, siis veelgi olulisemaks sadamate konkureerimisest peab Ringmaa transiitkoridoride konkureerimist.
Kasvava trendina on aastast aastasse Tallinna Sadam püüelnud senise tuima lihttransiidi asemel töötleva transiidi poole. "Suund on töötleva transiidi suurendamise poole, mis aga omakorda sõltub terminalide arengust," jäi ta selle osatähtsuse võimaliku domineerimise suhtes umbmääraseks.
"Hiinaste ja venelaste konteinervedu raudteed mööda on ikka väikese osatähtsusega," pidas Ringmaa uudist idanaabrite konteinermahtude paisutusest liialduseks.
Samal teemalVenelased liitusid konteinerveos hiinlastega
Mereveost kallim raudteetransport on ikka ajatundlike kaupade veoks. Seega Hiinast Venemaale raudteed pidi on veel asjalik, kuid Hiinast Euroopasse vedu on nii pikk, et siis minetab raudteevedu oma mõtte. Seega lõpuks osutub ikkagi Euroopa suunas hiinlastele mõtekamaks alati odavam meretransport, arutles ta.
Mis siis, et konteinervedu on Tallinnas viimase üheksa kuuga kahanenud 28,2%, on see Ringmaa veendumusel perspektiivne niikuinii.
Mis siis võiks viie aasta perspektiivis muutuda Tallinna Sadama jaoks konteinervedude vallas?
"See sõltub majandusolukorrast: peale 2008. aasta langust algab aastal 2010 taastumine, aastal 2012 saavutame 2008. aasta taseme ja areneme edasi ning jääme ootama uut kriisi," vedas ta tulevikunägemusi.
No comments:
Post a Comment