Wednesday, August 8, 2012

Klaastoru

Ehitasin õllepurkidest päikesepaneeli ja olen seda asetamas sauna seinale.Sauna seinas olemasolevate ventilatsiooni avade kaudu ühendan sissemineva ja väljatuleva õhu paneeliga.Kuna torud tulevad pikad siis kahjuks energiakadu on olemas. Paar toru põlve samuti vähendavad õhu liikumist.
Esmalt ühendasin selle kupatuse plastmass toruga,see sulas ää,siis metalltorudega,jaheda ilmaga need ei kanna kuumust edasi...jaheda ja pilvise ilmaga paneel töötab ja selle soojuse edasikandmiseks pean tegema hea isolatsiooniga torud.Ühes liigub õhk ja kaks ümbritsevat on täistopitud klaasvilla.
Selleks,et kogu süsteem toimiks kooskõlas sauna  tingimustega mul on vaja klaasist toru.
Käisin mööda ehitustarvete kauplusi ja küsisin klaassepa käest-Iirimaal põle klaasist torusid.
Egas midagi,teen selle toru oma tühjaks joodud veini pudelitest.Aga ma ei tea kuidas teha veinipudelist põlve,noh toru põlve.
Üritasin lõigata veinipudelit...ei tea kuda toda lõigata otse ja nii,et ta ei puruneks.
Ja iga klaasissepp samuti ei lõika pudelit.

Nädal aega hiljem:
Mul oli kolm veinipudelit,lõikusin neid klaasilõikamise noaga ja siis raua saega...kaks pudelit läksid katki,kolmanda sain enam-vähem toruks lõigatud.Teised samal ajal mõnulesid saunas.Mul kulus ühe pudeli toruks lõikamiseks viis tundi...
Järgmine päev ostsin Ikeast tugevast klaasist vaasid ja lõikasin neid torudeks teemant kettaga.
Oli jäänud vaid nood omavahel ühendada.Paar päeva veel ja ma oleks saanud oma projekti valmis...aga eestlaste küünilisuse ja orjameelsuse tõttu jäi asi pooleli...mul ei lastud tööd lõpetada.
Ma terve aasta ehitasin seda paneeli ja siis pool aastat ootasin ära,et seda saaks asetada sauna seinale,siis paar kuud läks aega,et koguda materjale ja seda ühendada saunale...

No comments: