Sunday, November 13, 2011

Olen viis talve Eestis elektriautoga sõitnud ning isegi pliiakudega oli see täiest võimalik.

Meelis Merilo Millegipärast kardetakse väga elektriauto aku tühjenemist talvel. Olen viis talve Eestis elektriautoga sõitnud ning isegi pliiakudega oli see täiest võimalik. Rääkimata siis tänapäeva liitiumakudest.
Kinnijäämise kohapealt ei ole elektriautol ja sisepõlemismootoriga autol mingit vahet, elades Tallinnast väljas olen ka suure lumega hakkama saanud. Erinevate elektriautodega olen Eestis sõitnud üle 60 000km.
Elektriauto on säästlik, energiakulu on umbes 0,14 kWh kilomeetri kohta. Öösel laadides kulub 100km läbimiseks alla 1 € jagu elektrienergiat.
Praegu müüdavate elektriautode akud on tõepoolest kallid, kindlasti on lootust, et need lähevad oluliselt odavamaks, kevadel ostsin oma (väga vanale) elektriautole kaasaegse akupaki ja selle hind oli alla 5000€. Akupaki mahtuvus on umbes sama nagu i-Miev-del, tõenäoliselt saavad autotootjad oma akupakid kordades odavamalt kätte.



https://www.facebook.com/keitpentus?sk=wall


  • Martti Mikk Meelis, kaua Tallinnast Tartusse talvel sõidad? Palju temperatuuri salongis on ja mitu korda teepeal laed?
    Friday at 6:15pm
  • Meelis Merilo Ma käin Tartus väga harva, võib-olla kord paar aastas ja siis ma kasutan bussi või laenan bensiiniauto. 95% oma sõidukilomeetritest läbin Tallinnas ja selle ümbruses. Inimestel kelle igapäevasõidud on 400..500km väljaspool linna on hetkel siiski kasulikum kasutada diiselmootoriga autosid. Aga neid inimesi on vähe. Kui inimene reisib sageli mitu tuhat kilomeetrit päevas ei piisa ka parimast autost, vaja läheb juba lennukit.
    Kui ma oma vanale elektriautole uut akupakki planeerisin, otsisin optimumi, ehk siis teepikkust ühe laadimisega, mille ma enamasti läbin. Tehniliselt oleksin võinud teha oma elektriautost ka sellise, mis oleks ühe laadimisega olnud suuteline sõitma nii Tartusse kui ka tagasi. Tundub, et sama loogikat on kasutanud praegused elektriautode tootjad.
    Kiirlaadijate olemasolul pikeneb Tartusse sõitmise aeg 20 min ( üks laadimiskord), mis ei ole väga suur katastroof ja siis muutub ka elektriautoga vahel Tartus käimine mõtekaks.
    Kui ma talvehommikul oma elektriautosse istun on see juba soe (taimeri abil lülitub küte varem sisse) ning ka siis kui väljas on -20 kraadi, püsib salong sõites enam-vähem soe.

    Tädi Õie ja tädi Maimu saavad elektriautoga suurepäraselt hakkama, kui nad just palehigis Narva ja Kuressaare vahet ei sõelu. Elektrit leidub Eestis palju rohkemates kohtades kui bensiini. Enamus inimeste päevasõite jääb alla 100 km. Kõiki tavalisi elektriautosid saab laadida tavalisest 230V pistikust. Kiirlaadijad võimaldavavad vajadusel mõistliku ajaga ka Narvast Iklassa ja tagasi sõita. Näide elust: üks minu poolt elektriliseks ümber ehitatud VW Golf sõidab igapäevaselt Viljandi lähistel pere teise autona juba üle aasta.

No comments: