Thursday, May 26, 2011

Mida hiidlane OSKAB TAHTA?



Toomas Kokovkin
26.05.11, 10:50 
Kahjuks ei leidnud ma viidet otse dokumendile, et lugeda, mida
täpselt ma ei taha koos teiste hiidlastega. Küll aga võtaksin
siinkohal sõna teemal "hiidlased ei taha". Ja palun mitte
tõlgendada minu järgnevaid sõnu nii, nagu mina tahaksin
hiigeltuuleparki.

Viimasel ajal on väga palju juhtumeid, kus hiidlased ei taha. Ei taha
üht, teist ega kolmandat. Kärdlast vaadates olid just blogisfääris
suuremaid puhanguid küll praamide, Kärdla sadama, Vabrikuväljaku
teemal, kus hiidlased ei taha. Küsin, kas see mittetahtmine on
hiidlase eriline konservatiivsus, mis on tänapäeva maailmas
äärmuseni arenenud? Soov oma erilisus säilitada muutuvas maailmas?
Lootus ellu jääda suurte masinate rataste vahel? Võib olla. Aga kas
me ei peaks hoopis küsima, mida hiidlane TAHAB? Kas suuremad
vabaühendused ei peaks sõnastama, mis on meie ühine soov, millisena
me tahame näha Hiiumaad muutuvas maailmas? Kasvõi näiteks
energeetikas. Kas me peame ootama järjest uusi lahendusi, millest
ükski ei ole vastuvõetav, või arendaksime ehk ise oma energeetikat
nii, nagu meile sobiv? Kas ma eksin, kui ütlen, et "võitlus
tuuleveskitega" ja nüüd ka "kodukant" ei ole teinud
mingit mõttetööd saare vajadustele ja võimalustele vastava
energeetika arendamise suunas (tore oleks, kui ma eksin). Kas
konservatiivsus ei võiks olla konstruktiivne?
nördinud hiidlane
26.05.11, 11:32 
minu soove ja tahtmisi pole keegi küsinud. fakt pole isegi niivõrd
see, et vb ma jah ei taha, aga võtta selliseid seisukohti et
hiidlased ei taha ja arvata et nagunii hiidlane ei taha seda, et
ütleme selle kõvasti välja.
olen kindel, et mõni hiidlane ei ole sellele kindlasti vastu..
mina ei tea, ajab nördima selline teade.
nipi
26.05.11, 12:59 
Nõus Toomasega. Väga lihtne on öelda kõigele ei ja siis selle
juures vinguda kuidas riik on meid unarusse ja hätta jätnud. Näen,
et Hiiumaa viga on ka killustatuses. Kasvõi selle Kärdla sadama
rajamisega. Nüüd tehakse ka Kärdlasse jahisadamat . On (kas on?)
Lehtmas, Heltermaal jne.. Vaadake, palju Heltermaal neid jahtisid on
ja palju sealt neid läbi käib? Kas ei oleks siis mõttekam kokku
leppida ja arendada välja Hiiumaal üks korralik sadam ja seda siis
kohta, kus seda kõige mõttekam teha on? Ja sinna juurde siis vastav
transpor Kärdlasse vm, kus seda siis vajalikuks peetakse. Energeetika
küsimuses on samuti lihtne EI karjuda. Aga mis on siis lahendus ?-
Lüpsame ikka Kirde-Eesti inimesi (põllumaid ja õhku), karjudes, et
kui loodusväärtuslik ja haruldane on meie loodus! Sealjuures tunneme
ennast mugavalt lösutades tugitoolis telekat vahtides ja külma jooki
lurpides ehk siis energiat kulutades. Seega jõudes tagasi Toomase
mõttekäiguni - kas siis pakume alternatiivseid panustusi ja seda
vaadates ka kaugemale, kui enese mätta otsast?
Kokovkinile:
26.05.11, 16:23 
>Aga kas me ei peaks hoopis küsima, mida hiidlane
TAHAB?
Aga kas me ei peaks hoopis küsima, mida hiidlane
OSKAB TAHTA?

No comments: