Friday, July 30, 2010

Mõtted kommuunist kui ühisest maailmast

http://puhaselu.blogspot.com/2009/08/motted-kommuunist-kui-uhisest-maailmast.html

19 August 2009

Alustuseks kohe - ma ei kavatse siinkohal propageerida kommuunielu kui sellist.
Eestis on küll üksikuid ökokülasid või kommuune, kuid mina isiklikult ei tunne, et oleksin valmis elama tõelises kommuunis, nagu näiteks Tamera.
Samas - ma ei ole seda ka proovinud, seega never say never.

Tahaksin siinkohal rääkida oma mõtetest seoses osalise ühiselu või siis mõnes mõttes "minikommuuniga".

Mis asi on kommuun kui selline. Sina aitad mind, mina aitan Sind.
Lihtne, kas pole ?
Mina kasvatan köögivilju, Sina kasvatad lihakarja, mina annan Sulle köögivilju, Sina annad mulle liha vastu. Mõnes mõttes nagu naturaalmajandus.
Siiski - tahaks rääkida asja veelgi laiemast mõõtmest.
Mõõtmest, mis lahendaks meie elus päris palju probleeme ja mida mina nimetaksin inimlikuks, arvestavaks või siis Puhtaks Eluks.

See ei ole mitte midagi uut - meie vanaemad või vana-vanaemad/vanisad elasid sarnast elu. Isegi "nõuka ajal" toimis see süsteem kenasti. Miks mitte siis praegu.

Ma ei oska seda kõike detailselt lahti seletada, seega toon vaid mõned mõttekatked.

* ühes asutuses töötavad inimesed võiksid teha koostööd. Kui mina sõidan iga päev Sinu maja eest mööda, miks siis ei võiks ma ka Sind peale võtta, selle asemel, et me mõlemad tuleme tööle eraldi autodega ja saastame seeläbi oluliselt rohkem keskkonda.

* eelmainitud naturaalmajanduslik "vahetusteema" - mina kasvatan kodus tomateid, Sina aga oskad kududa või heegeldada. Miks me ei võiks oma oskusi vahetada ?

Oleme Katriga seda meetodit oma talu juures rakendanud - minul ei ole puude langetamiseks vajalikku tehinkat, aga mõnel tuttaval või sõbral on. Nemad tulevad meile appi puid langetama, meie aga tegime neile näiteks oma aia viljadest kooki !

Lase vaid mõttel lennata.
See toimib mis-iganes valdkonnas - lapsehoid, talu või koristustööd, transport.

Meil on talus vaja välja kaevata terve lauda täis sõnnikut. Jällegi - minul puudub tehnika, samas naaber võibolla ostab kasvuturvast sisse kalli raha eest. Tema kaevab mul oma kopaga sõnniku välja, mina annan talle osa sõnnikust tasuta. Kasu mõlemapoolne
Posted by Tommy at 23:25

No comments: