Tuesday, April 27, 2010

Elektriauto Nissan Nuvu

http://www.e24.ee/?id=253817

Tere tulemast ulmefilmi - Nissan Nuvu
25.04.2010 11:06
Ehkki Toyota tibatilluke mudel iQ pole ehk osutunud nii menukaks, kui Toyota turundusinimesed salamisi lootsid, on see ometi pannud eurooplased autosid teistsuguse pilguga vaatama ja teised autofirmad pingutama selle nimel, et midagi samasugust lagedale tuua.

Kõige lähemal näikse sellele olevat Nissan, mille pisiauto Nuvu peaks mitteametlikel andmetel seeriatootmisse jõudma 2012. aastal.

Nuvu näeb välja, nagu oleks see pärit mõne ulmefilmi võtteplatsilt, ja ega sisugi palju alla jää. Näiteks on see kolmekohaline (sic!) auto tagaveoline ja mootorgi asub auto tagaosas – nagu Porschel. Või Zaporožetsil. Muide, eks ole viimase ja Nuvu välisilmeski natuke sarnasusi?
Tagatipuks liigub Nuvu elektri jõul, kaks aastat tagasi esitletud ideeauto klaaskatuses olid koguni päikesepatareid, millest auto pidanuks vähemalt osa liikumiseks vajalikust energiast ammutama.

Pilvisteks päevadeks on siiski ka tavalisest seinakontaktist laadimise võimalus. Ühe laadimiskorraga suudab Nuvu sõita ümmarguselt 140 kilomeetrit ja tippkiirus küünib 120 kilomeetrini tunnis. Suuresti taaskasutatud materjalidest valmistatud auto akude laadimine käib hämmastavalt kiiresti – 80-protsendilise täitumuseni jõudmiseks kulub ümmarguselt veerand tundi. Arvestades, et Nuvu on mõeldud hommikul tööle ja õhtul koju sõitmiseks, polegi ju enamat vaja.

Eurooplaste uus lemmik
Volkswagen Golf on Euroopa müüduim auto olnud peaaegu et aegade algusest. Ent enam ei ole see nii – sel aastal on eurooplased armunud hoopis Ford Fiestasse. Märtsis oli Ford Euroopas müünud üle 68 000 Fiesta, Volkswagen aga suutis samal ajal müüa vähem kui 12 000 Golfi. Aasta algusest on endale peremehe leidnud 140 500 Fiestat ja 136 00 Golfi.

Stuttgarti rünnatakse!
Mercedes-Benzi lipulaev S-klass näikse konkurentide silmi õige terava pinnuna torkivat. Eile alanud Pekingi autonäitusel on mitu autotootjat väljas mudeliga, mis just S-klassiga rinda pistma peaks hakkama.

Et Volkswagen loodab väärilist vastast uue põlvkonna Phaetonist, on ehk ootuspärane, ehkki Phaetoni eelmised mudelid pole
S-klassi menule lähedalegi saanud. Aga et Mercedest ründab ka Citroën enam kui 5,3 meetri pikkuse mudeliga Metropolis, on juba tähelepanuväärne. Näeme, kas 460-hobujõulise V6-mootoriga Metropolisel õnnestub see, mis prantslastel siiani korda läinud pole – luua rahvusvaheliselt edukas luksusauto.

Veerandsajandi parim
Suurbritannia kindlustusseltsi Direct Line korraldatud küsitluse põhjal peavad britid viimase 25 aasta parimaks autoks Aston Martini mudelit DB9, mida suurem osa meiesugustest on näinud ainult James Bondi tööautona kinolinal või paremal juhul mõne luksusrestorani ette pargituna. Aga noh, kui auto juba salateenistuse heerosele kõlbab, ju ta siis hea on. Teise koha pälvis parima auto valimisel Volkswagen Golfi kiireks sõiduks tehtud erimudel ja kolmandaks jäi Sir Alexander Arnold Constantine Issigonise kingitus inimkonnale ehk Mini.

No comments: