Tuesday, October 13, 2009

Normaalsed inimesed rahvustevahelist vaenu ei soovi

Normaalsed inimesed rahvustevahelist vaenu ei soovi
KIRI Peeter Tishler, Audentese spordiklubi juhataja, www.DELFI.ee
14. oktoober 2009 02:00
Ilmselt olen ma naiivne, kuid pöördun siiski Eestis elavate venelaste poole, eriti just Tallinnas elava vene kogukonna poole. Hetkel toimuvad Eestis kohaliku omavalitsuse valimised, kus saavad hääletada kõik Eestis alalise elamisloaga elavad valimisealised inimesed.
See näitab meie riigi demokraatlikku olemust, garanteerides ühtlasi kõikidele Eestis elavatele rahvustele oma poliitiliste eelistuste väljendamisvõimaluse.

Kuigi eestikeelses meedias väljendatakse arvamust, et kahe ja poole aasta tagune pronksiöö oli vaid paarituhande vene noore ja Klenski järgija marodöörlus, on selge, et pärast neid sündmusi tekkis rajajoon, mis on ühiskonna polariseerunud.

Käisin ise pronkssõduri uues asupaigas vahetult pärast selle sinna paigutamist. Sattusin väga emotsionaalsete inimeste keskele, rääkides nendega poolteist tundi. Minu nõukogude armees karastunud vene keel oli küll pisut roostes, kuid sain hakkama. Võin kinnitada, et vaatamata esialgsele ründavale hoiakule, leidsime ühise keele ja seda vaatamata D. Klenski korduvatele provokatsioonidele. Mulle pakuti isegi juua ja lõpuks tänati. Samuti küsiti, miks pole siin ühtegi poliitikut?

Osalt tänu nendele sündmustele otsustasin astuda poliitikasse. Kandideerin Nõmmel IRL-i nimekirjas.

Nende Eestis elavate mitte-eestlastega, kes suudavad siitmaalt adekvaatselt edasi lugeda, tahaksin edasi suhelda. Iga normaalne inimene armastab oma rahvust, oma kodumaad, oma vanemaid, oma lapsi, oma perekonda ja iseennast. Seetõttu ma palungi teil rahulikult järele mõelda, kas end vene kogukonna esindajaks tituleerinud Keskerakonnal ikkagi on selleks mandaat.

Viimased küsitlused näitavad, et enamus siinseid venelasi on Edgari poolt. On selge, et duce valdab perfektselt demagoogia, populismi ja propaganda kunsti. Tõepoolest — Eestis on probleeme töökohtadega, korteritega, kartulitega, küttepuudega jne. Seda kasutab ta suurepäraselt ära, luues maksumaksja arvelt illusoorseid töökohti, populistlikke abipakette ning õhutades rahvuste — ja erinevate ühiskonnagruppide vahelist vaenu. Selle näiteks on totaalne vaikimine pronksiöö sündmuste ajal ning tänane vastandumispoliitika.

Kinnitan Teile, et ükski normaalselt mõtlev inimene ei soovi siin elavate rahvustevahelist vaenu (mis iganes erakonda ta ka ei kuuluks). Paraku on üks erakond selle teema oma valimisvankri ette rakendanud, manipuleerides vene kogukonna hirmude ja kompleksidega. Kutsun teid rahulikult järele mõtlema ja mitte nägema Edgaris messiast. Kõik, kes me elame demokraatlikus Eestis, soovime, et siin oleks hea elada — nii noortel kui vanadel, eestlastel kui venelastel, keskerakondlastel kui IRL-lastel.

Minu lastel on venelastest sõpru ja ise meenutan siiani positiivselt nõukogude armees sõbraks saanud vene poisse. Küsimus on ikkagi mõtteviisis, mitte rahvuses. Mul on hea meel, et Eestis elavad vene juurtega inimesed nagu David Vseviov, Ivan Makarov, Eduard Toman jpt. Mul on hea meel, et venelasi on palju kandideerimas IRL-i nimekirjas ning kaugeltki mitte kõik venelased ei ole langenud ühe partei võrku.
TASUTA ELEKTER, 14.10.2009 05:03
Mina armastan kõiki rahvusi,eeskätt juute...ja soovin,et kõik rahvused saaksid elatud omal kodumaal...omas külas...et nad ei peaksid veetma oma elu võõrsil...ei soovi ma kellegile sellist viletsat saatust nagu on seda mustlastel kes elavad terve oma elu võõrsil...aina rännates...sestap soovin,et kõik vene okupandid naaseksid tagasi oma etnilisele kodumaale ja loodan,et Putin võtab neid vastu kahel käel...vastasel korral s.o. kui Putin neid vastu ei võta siis tekib küsimus:
"Milleks meile neid vaja on kui neid ei taheta tagasi nende etnilisel kodumaal?"
Ma saadaksin ka Mart Laari siberi teele sest tema koos teiste Isamaaliitlaste reeturlikuse tõttu panid kõik Eestlased väga viletsasse olukorda koos okupantidega...meie peame kannatam nüüd meid okupante...
aga Mart Laarile juudid annavad preemiaid...
Mart on inimsaast,elajas,põhjakihi esindja...Mart laaril ei ole au ega väärikust...pole mida solvata...Mulle ei lähe korda kas sa kahetsed omi tegusid või mitte...minu jaoks sa oled reetur ja ma soovin,et sa kärvaksid piinarikast surma,susi sind söögu,va tõbras!
elektritsaabtasuta.blogspot.com

No comments: